Aviseringar
Rensa alla

Angående Jehovas vittnen.


Ämnesstartare

Jag vet inte om det bara är jag som känner såhär, eller om det verkligen är så. Jehovas vittnen, är som vi alla vet, en väldigt sluten sekt och folket upplevs som väldigt hjäntvättade, men dom känns väldigt olyckliga också. Man går till skolan/jobbet, går hem, går på ett möte, sen är dagen slut. När man inte är på möten går man och sprider budskap. Det finns ju inte så mycket liv över. Dagarna är ju relativt planerade.

Själv är jag så okristen man kan bli och har inte en enda aning hur det är att ens leva ett "vanligt" kristet liv, hur strikt det är i familjen osv. (Visserligen är det individuellt). Jag har en ytlig kontakt med en i min klass som är ett vittne , men vill ju inte direkt fråga ut denne person för mycket så jag tänkte ställa lite frågor här. Är så nyfiken på hur er vardag ut.

Finns det någon här som kan svara på hur det är att vara med i Jehovas? Som kanske är eller har varit med. Hur ser eran vardag ut? Gör ni det för eran egen skull eller gör ni det för att hålla ihop familjen? Hur ser ni på andra människor som inte är ett vittne? Berätta gärna mera utöver frågorna.

Kom nu med lite seriösa svar.


   
Citera
Ämnesstartare

Kan påpeka att du inte behöver vara ett vittne. Kanske du har en kompis, mamma, pappa eller ett syskon som är ett vittne 😛 Bara du vet lite.


   
SvaraCitera

headswithroll:

Finns det någon här som kan svara på hur det är att vara med i Jehovas? Som kanske är eller har varit med.

Finns en hel drös med jehovas som springer omkring och predikar här. Flera av dem har dingat 50 men det hindrar dem inte att spy ur sig sin dynga här på ungdomar.se


   
SvaraCitera

headswithroll:

Jehovas vittnen, är som vi alla vet, en väldigt sluten sekt och folket upplevs som väldigt hjäntvättade,

Alla religiösa människor upplever jag hjärntvättade.. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Alla religiösa människor upplever jag
hjärntvättade..

Jo, det har du rätt i. Men RIKTIGT hjärntvättade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Finns en hel drös med jehovas som springer omkring och predikar här. Flera av dem har dingat 50 men det hindrar dem inte att spy ur sig sin dynga här på ungdomar.se

Sant. Kanske inte finns så mycket ett kaxa om längre.


   
SvaraCitera

headswithroll:

Men RIKTIGT hjärntvättade.

Ser ingen nivå i det där.. Antingen så är man hjärntvättad, eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Ser ingen nivå i det där.. Antingen så är man hjärntvättad, eller inte.

Man kan väl vara mer eller mindre hjärntvättad 😛 iaf enligt mig


   
SvaraCitera

headswithroll:

Man kan väl vara mer eller mindre hjärntvättad 😛 iaf enligt mig

Alltså är du religiös?


   
SvaraCitera

håll dig undan. farligt farligt. min morbrors familj är jehovas vittnen. farlig sekt, som går ut på att "fotfolket" gör jobet de i toppen tar pengarna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Alltså är du religiös?

headswithroll:

Själv är jag så okristen man kan bli


   
SvaraCitera

headswithroll:

Själv är jag så okristen man kan bli

[shake]

Finns andra religioner..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Finns andra religioner..

Sure. Jag är så oreligiös man kan bli.


   
SvaraCitera

Förmodligen verkar dem vara olyckliga för att det enbart är personer som inte har särskilt spännande liv eller mår så bra som är villiga att lyssna på dem och gå med.


   
SvaraCitera

headswithroll:

Sure. Jag är så oreligiös man kan bli.

Hur kan du då tycka att en del religiösa är mindre hjärntvättade än andra?


   
SvaraCitera