Aviseringar
Rensa alla

Angående moderatorerna


Ämnesstartare

Jag, och många med mig, anser att moderaterna här har börjat bli ett väldigt problem. I stället för att följa de uppgifter de faktiskt har låser och raderar de trådar på grunder som mest verkar likna "för att jag hade lust" eller "öh, fö'tt du är dryg". Och rätta mig gärna om jag har fel, men om en moderator låser en tråd på vad den nu må tycka är lämpliga grunder - borde de då inte också styrka det? Eventuellt med en hänvisning till reglerna. I stället för en smiley?

Angående klotterforumet så undrar jag om det inte är lika bra att lägga ner hela det forumet. När trådar som inte upprätthåller en tillräcklig seriositet i det forumet låses för jämnan kan man ju undra vad ett klotterforum egentligen fyller för funktion?

De gånger jag orkat bemöda mig med att så sakligt som det går diskutera en fråga med en moderator har jag bara mötts av avvisanden och korta svar utan någon direkt anknytning till ämnet. Nämnvärt är även att jag dessutom mötts av påhopp i liknande sammanhang.

Är för övrigt inte ett utav syftena med moderatorer att de ska agera som en slags värdar? Finnas där till folks förfogande och sålla bort sådant som kan uppfattas som kränkande/stötande. Istället för att systematiskt - ursäkta uttrycket - hänga i röven på, tja, låt oss kalla det en viss målgrupp, som i periferin är relativt oförargerliga?

Syftet med den här tråden är att andra ska få yttra sina liknande erfarenheter av moderatorer. Raderas denna tråd hänvisar jag bara till punkterna ovan och uttrycker på så vis vilket jävla skämt modereringen på den här sidan är.

Fridens!

Dold text: P.S. Dogge hälsar. D.S


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

ypperligt väl talat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sara Har Kiwi:

Och rätta mig gärna om jag har fel, men om en moderator låser en tråd på vad den nu må tycka är lämpliga grunder - borde de då inte också styrka det? Eventuellt med en hänvisning till reglerna. I stället för en smiley?

Jag tyckte låsningen var så pass uppenbar att ingen utförligare motivering behövdes. Tråden var bara gjord för att klanka ner på moderatorerna, så vad hade du förväntat dig egentligen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nellnellnell:

Tråden var bara gjord för att klanka ner på moderatorerna, så vad hade du förväntat dig egentligen?

Av att utgå från det jag uttryckt i den här tråden - vad tror du själv att jag hade förväntat mig? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sara Har Kiwi:

Av att utgå från det jag uttryckt i den här tråden - vad tror du själv att jag hade förväntat mig? [smile]

Tycker du själv borde förstå att den typen av trådar inte är önskvärda. Det finns redan en tråd där användare kan diskutera moderering och den heter Synpunkter på moderering och där kan ni posta konstruktiv kritik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nellnellnell:

där kan ni posta konstruktiv kritik.

Var det där menat som ett omedvetet skämt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har varit registrerad användare på UM (f.d. UD) sedan starten, i princip. Och jag minns en svunnen tid då moderatorerna var trevliga, tillmötesgående och engagerade i forumen. En svunnen tid då även standarden på diskussionstrådarna var märkbart mycket högre.

Think we have a little you brought this upon yourself situation. Man ber inte barnen att inte slicka på en iskall stolpe utan att berätta varför man inte gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur kommer det sig att de som skapar de mest meningslösa spamtrådarna alltid ska klaga när dem blir låsta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

ypperligt väl talat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ad_Hoc:

Hur kommer det sig att de som skapar de mest meningslösa spamtrådarna alltid ska klaga när dem blir låsta?

För de är troll och deras högsta mål är att provocera, provocera och åter provocera...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pojkennn:

För de är troll och deras högsta mål är att provocera, provocera och åter provocera...

Det är vad de/vi lever för, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Var det där menat som ett omedvetet skämt?

Nej, varför skulle det vara det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ad_Hoc:

Hur kommer det sig att de som skapar de mest meningslösa spamtrådarna alltid ska klaga när dem blir låsta?

Sara Har Kiwi:

Jag har varit registrerad användare på UM (f.d. UD) sedan starten, i princip. Och jag minns en svunnen tid då moderatorerna var trevliga, tillmötesgående och engagerade i forumen. En svunnen tid då även standarden på diskussionstrådarna var märkbart mycket högre.

Jag har som sagt hängt med här ett bra tag och har, fram till för inte så länge sedan, alltid varit seriös. Numera ser jag ingen mening i att vara det då alla de diskussioner och samtal jag haft här på senare tid, som sedan inte utfallit i någon poäng, är att betrakta som legio.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sara Har Kiwi:

Jag har varit registrerad användare på UM (f.d. UD) sedan starten, i princip. Och jag minns en svunnen tid då moderatorerna var trevliga, tillmötesgående och engagerade i forumen. En svunnen tid då även standarden på diskussionstrådarna var märkbart mycket högre.

Konstigt, jag minns snarare anarki när jag tänker tillbaks


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sara Har Kiwi:

Eventuellt med en hänvisning till reglerna. I stället för en smiley?

För att den var retarderad. Gravt.


   
SvaraCitera