Aviseringar
Rensa alla

Angående moderatorernas befogenheter och insyn


Exner
Ämnesstartare

Med anledning av trådarna som Ganon i går skapade upprepade gånger kommer jag nu för alla att klargöra hur det faktiskt ligger till.

Kan moderatorerna gå in och läsa våra privata meddelanden?
- Nej. Endast om den ena i en PM-konversation anmäler diskussionen till oss kan vi läsa, och då endast den anmälda PM-tråden. 

Kan moderatorerna se ens IP?

Ja.


   
Citera

Exner: Kan moderatorerna gå in och läsa våra privata meddelanden?
- Nej. Endast om den ena i en PM-konversation anmäler diskussionen till oss kan vi läsa, och då endast den anmälda PM-tråden. 

Kan ni läsa flera år tillbaka i konversationen då, eller finns det någon sorts gräns?


   
SvaraCitera
Exner
Ämnesstartare

Proteus:

Kan ni läsa flera år tillbaka i konversationen då, eller finns det någon sorts gräns?

Åtminstone ett år tillbaka. Har tyvärr ingen egen PM-konversation med någon som är äldre än så.


   
SvaraCitera

Exner:

Åtminstone ett år tillbaka. Har tyvärr ingen egen PM-konversation med någon som är äldre än så.

Okej. Tänker att det kanske borde finnas ett alternativ för att välja vilka meddelanden man vill göra tillgängliga, om man inte känner för att fläka ut hela konversationen inför er. Fast då är det väl i stället lätt att det blir lite för vinklat... att saker blir tagna ur sitt sammanhang.


   
SvaraCitera
Exner
Ämnesstartare

Proteus:

Okej. Tänker att det kanske borde finnas ett alternativ för att välja vilka meddelanden man vill göra tillgängliga, om man inte känner för att fläka ut hela konversationen inför er. Fast då är det väl i stället lätt att det blir lite för vinklat... att saker blir tagna ur sitt sammanhang.

Det skulle förstås gå att införa en automatisk begränsning på x antal veckor. Kan du se någon nackdel med det?


   
SvaraCitera

Kan ni se en lista på ip-adresser som loggat in på ett konto inom en viss tid (exempelvis senaste veckan)? För har nämligen ibland varit nyfiken (dock inte tillräckligt för att orka fråga) på hur stor den listan är för mig om det nu finns en sådan lista....

Hjärta


   
SvaraCitera

Exner:

Det skulle förstås gå att införa en automatisk begränsning på x antal veckor. Kan du se någon nackdel med det?

Nej, inte om begränsningen går att välja bort, ifall man nu faktiskt skulle vilja visa hela konversationen från början.


   
SvaraCitera
Lounge

Proteus: Tänker att det kanske borde finnas ett alternativ för att välja vilka meddelanden man vill göra tillgängliga, om man inte känner för att fläka ut hela konversationen inför er. Fast då är det väl i stället lätt att det blir lite för vinklat... att saker blir tagna ur sitt sammanhang.

Om man inte vill outa hela konversationen tycker jag att man kan printscreena allt som ingår i grunden till anmälan. T.ex. hela konversationen som utgör regelbrott.

Storchen84: Kan ni se en lista på ip-adresser som loggat in på ett konto inom en viss tid (exempelvis senaste veckan)? För har nämligen ibland varit nyfiken (dock inte tillräckligt för att orka fråga) på hur stor den listan är för mig om det nu finns en sådan lista....

Finns ip reggat sedan lång tid tillbaka, år.


   
SvaraCitera

Lounge: Om man inte vill outa hela konversationen tycker jag att man kan printscreena allt som ingår i grunden till anmälan. T.ex. hela konversationen som utgör regelbrott. 

Sant, men vore ju rätt smidigt om det även gick att anmäla selektivt. Fast som sagt:

Proteus: då är det väl i stället lätt att det blir lite för vinklat... att saker blir tagna ur sitt sammanhang.


   
SvaraCitera

Lounge: Finns ip reggat sedan lång tid tillbaka, år.

Kan jag få veta hur många olika jag varit inloggad med denna vecka då? Av ingen särskild anledning, mer än att det är en kul grej då jag vet att jag får en ny ip-adress dagligen, antagligen flera gånger omMycket glad

Hjärta


   
SvaraCitera

Känns lite obehagligt att modsen kan se exakt varifrån man varit inne på UM i och med IP-adresserna. 


   
SvaraCitera

NiklasW: Känns lite obehagligt att modsen kan se exakt varifrån man varit inne på UM i och med IP-adresserna.

Det säger inte så mycket bara adressen i sig.  Och det är ju egentligen inte särskilt intressant för oss. utan det enda som det är bra för är att hitta bannade användare. 


   
SvaraCitera

Skulle också vilja veta hur många adresser jag har loggat in ifrån det senaste halvåret eller så, snackar vi en lista på säg 500 + ?

Sedan tycker jag ni borde kunna läsa allas PM när som helst! Alternativt ha ngn funktion som automatiskt känner av och anmäler otillåtna PM!! Det känns som att det kan ske en hel del nätmobbing i PM utan mottagarens vetskap om funktionen som tillåter de att anmäla manuellt etc. 🙁


   
SvaraCitera
time
 time

Storchen84:

Kan jag få veta hur många olika jag varit inloggad med denna vecka då? Av ingen särskild anledning, mer än att det är en kul grej då jag vet att jag får en ny ip-adress dagligen, antagligen flera gånger omMycket glad

Hjärta

Nej. Förstår att det kan vara lite kul trivia men vi lämnar inte ut era ip-adresser, inte ens till er på egen begäran. Vi skyddar era uppgifter. Det är inget vi lättvindigt går och snokar i, utan är ett hjälpmedel dels när det gäller fara för någons liv, eller trakasserier på sajten. Det kollas aldrig av nyfikenhetsskäl.


   
SvaraCitera

Exner:
Med anledning av trådarna som Ganon i går skapade upprepade gånger kommer jag nu för alla att klargöra hur det faktiskt ligger till.

Kan moderatorerna gå in och läsa våra privata meddelanden?
- Nej. Endast om den ena i en PM-konversation anmäler diskussionen till oss kan vi läsa, och då endast den anmälda PM-tråden. 

Kan moderatorerna se ens IP?

Ja.

Vad ska ni göra med ens ip? xD


   
SvaraCitera