Aviseringar
Rensa alla

Angående moderatorernas befogenheter och insyn


time: men vi lämnar inte ut era ip-adresser

Var inte mina adresser jag var ute efter, utan en siffra på hur många olika det var typ denna veckan. Trodde ärligt talat att jag skulle få ett nej för mödan det innebär att räkna alla mina unika ip-adresser dom senaste 7 dagarna. Fast nu samtidigt som jag skriver detta kom jag på att det kanske finns något program som loggar min egna ip-adress så att jag kan titta på det själv - om jag nu inte bara glömmer av det igen, då denna nyfikenhet kommit o gått periodvis...

time: Det är inget vi lättvindigt går och snokar i

Då ser det med andra ord inte ut så, att en användares ip-adress syns varje gång den skriver ett inlägg - exempelvis på samma rad som tiden för inlägget, fast längst till höger - som andra forum har... eller har haft - vet trots allt inte hur mycket som förändrats på 10-15 år på olika forum.

Hjärta


   
SvaraCitera

time: Det är inget vi lättvindigt går och snokar i, utan är ett hjälpmedel dels när det gäller fara för någons liv, eller trakasserier på sajten. Det kollas aldrig av nyfikenhetsskäl.

Fast jag vet att det gjorts av en moderator tidigare, iallafall vid ett tillfälle. Troligtvis fler gånger eftersom den enda anledningen till att jag fick reda på det var att moderatorn sa det till mig öppet i forumet. Kanske var ett nybörjarmisstag men att det aldrig kollas är felaktigt. 


   
SvaraCitera

Vad har ganon härjat om?


   
SvaraCitera
time
 time

NiklasW:
Fast jag vet att det gjorts av en moderator tidigare, iallafall vid ett tillfälle. Troligtvis fler gånger eftersom den enda anledningen till att jag fick reda på det var att moderatorn sa det till mig öppet i forumet. Kanske var ett nybörjarmisstag men att det aldrig kollas är felaktigt. 

Allrakäraste NiklasW, läs mitt inlägg igen. Ta alltid en sekund och kolla av om du är helt säker på vad det är jag har försökt förmedla.


   
SvaraCitera
time
 time

kakakaka:
Vad har ganon härjat om?

Att vi kan se allas PM med ett enda klick och att en moderator som vill vara anonym sagt detta till honom i förtroende. 😀 Kontrasten mellan hur under- och överskattade vi blir är lite kul.


   
SvaraCitera
Kudhos

Folk är så paranoida. Lol.


   
SvaraCitera

time:

Att vi kan se allas PM med ett enda klick och att en moderator som vill vara anonym sagt detta till honom i förtroende. 😀 Kontrasten mellan hur under- och överskattade vi blir är lite kul.

Orkaaaaaaaaaaaaaaaaaa


   
SvaraCitera

time:

Allrakäraste NiklasW, läs mitt inlägg igen. Ta alltid en sekund och kolla av om du är helt säker på vad det är jag har försökt förmedla.

Jag får erkänna att jag inte är i toppform idag direkt men jag trodde att du menade att ni bara kollar IP-adresser om det gäller trakasserier eller fara för någons liv - aldrig av nyfikenhetsskäl. Och då menade jag att det inte stämmer för att jag själv vet att en av era moderatorer har kollat IP-adresser vid ett tillfälle som inte gällde trakasserier eller fara för någons liv.

Men som sagt, jag är inte i toppform, kanske missuppfattat allting... Glad


   
SvaraCitera
time
 time

NiklasW:

Jag får erkänna att jag inte är i toppform idag direkt men jag trodde att du menade att ni bara kollar IP-adresser om det gäller trakasserier eller fara för någons liv - aldrig av nyfikenhetsskäl. Och då menade jag att det inte stämmer för att jag själv vet att en av era moderatorer har kollat IP-adresser vid ett tillfälle som inte gällde trakasserier eller fara för någons liv.

Men som sagt, jag är inte i toppform, kanske missuppfattat allting... Glad

Vi loggar av de första anledningarna och kollar när vi har skäl att misstänka brott, såväl regelbrott på sajten som brott mot svensk lagstiftning, eller för att hantera permbannade bråkstakar. Inget av dessa alternativ faller under att kolla för att man bara är lite nyfiken.


   
SvaraCitera

time:

Vi loggar av de första anledningarna och kollar när vi har skäl att misstänka brott, såväl regelbrott på sajten som brott mot svensk lagstiftning, eller för att hantera permbannade bråkstakar. Inget av dessa alternativ faller under att kolla för att man bara är lite nyfiken.

Kan moderatorer kolla tidigare användare utan att kolla IP-adresser?


   
SvaraCitera

NiklasW:
Kan moderatorer kolla tidigare användare utan att kolla IP-adresser?

Ja, de ser ganska tydligt med tanke på hur motsträviga & bråkiga de är och sånt.


   
SvaraCitera

S3ON:

Ja, de ser ganska tydligt med tanke på hur motsträviga & bråkiga de är och sånt.

Va?


   
SvaraCitera
time
 time

NiklasW:
Kan moderatorer kolla tidigare användare utan att kolla IP-adresser?

Förstår inte frågan.


   
SvaraCitera

time:

Förstår inte frågan.

Kan en moderator se vilka tidigare användare en viss användare haft utan att för den delen kolla användarens IP-adress?

Ta tex S3ON som exempel. (Hoppas det är okej) Kan en moderator kolla vilka eventuella tidigare användare S3ON haft utan att för den delen se vilken IP-adress S3ON använder?


   
SvaraCitera

skrivsätt etc

alla som vill se ser 


   
SvaraCitera