Aviseringar
Rensa alla

Angående Sexuella läggningar. [Sex/Sexuell läggning]


Tumult
Ämnesstartare

Kan värka fånigt och en aning överdrivet, men jag tycker att det även ska finnas en sektion för heterosexuella eftersom att det finns en specifikt för heterosexuella och bisexuellam, alternativt ändra titeln.

Inte för att jag tror att det kommer bli några aktiva eller intressanta diskussioner, utan för att skapa mer jämlikhet. Nu ser det nästan ut som att homosexualitet är något som viker sig mot 'normalitet'. Jag förstår
självfallet varför det just finns en sektion för homo/bi och inte hetero. Det är inte precis så att vi blir diskriminerade, lever i förtryck och gjorda ut av åtlöje varje dag men jag känner ändå att någon ändring bör ske.

Kanske bara något med namnet, till exempel att ändra det till ''Sexuell läggningar'' eller något liknade.

Kan tyckas vara löjligt, men rätt ska vara rätt. Jag är rätt ny här så ta det med en nypa salt. Försöker bara hjälpa till.


   
Citera

det har länge förts en diskussion på forumet huruvida man bör ta bort homo- och bisexualitet-forumet eftersom det av många anses överflödigt och segregerande. det känns som en naturligare väg att gå än att skapa separata forum för alla sexualiteter.


   
SvaraCitera
Tumult
Ämnesstartare

internet:

det har länge förts en diskussion på forumet huruvida man bör ta bort homo- och bisexualitet-forumet eftersom det av många anses överflödigt och segregerande. det känns som en naturligare väg att gå än att skapa separata forum för alla sexualiteter.

Eller att skapa en som omfattar alla?


   
SvaraCitera

Tumult:

Eller att skapa en som omfattar alla?

nej, jag menar på att vi ska förbjuda diskussioner om homo- och bisexualitet på det här forumet eftersom det är syndigt.


   
SvaraCitera
Tumult
Ämnesstartare

internet:

nej, jag menar på att vi ska förbjuda diskussioner om homo- och bisexualitet på det här forumet eftersom det är syndigt.

Ahahah.

Not sure if serious.


   
SvaraCitera
Åtta

Tumult:

Eller att skapa en som omfattar alla?

Sådan är tanken. Att ta bort homo- och bisexualitetsforumet, och att de konversationerna istället kan genomföras i det sexualitetsforum som redan existerat.

Ett fåtal har dock motsatt sig detta kraftigt.


   
SvaraCitera

Borde finnas "sex". allting fixat


   
SvaraCitera

Tänker genast "På regnbågen går regnbågsbarnen"

Ett lägga allt sexualitet under sexualitetsforumet känns om det enda rätta.


   
SvaraCitera

tycker det borde finnas en sektion för asexuella !!!

alla asexuella kommer tycka att jag är jättebra nu [blush]


   
SvaraCitera

Res nullius:

tycker det borde finnas en sektion för asexuella !!!

det skulle bli en tyst forumsdel [sad]


   
SvaraCitera

jo, men alla asexuella jag känner är jättecoola, så skulle bli en desto coolare forumdel [cool] det räcker med en [cry]


   
SvaraCitera

Skulle inte en diplomatisk lösning vara att döpa om det från "homo- och bisexualitet" till "sexuella läggningar" (alt. "sexuella avvikelser, pervesioner och abnormala beteenden")? Trådar som specifikt behandlar sexuella läggningar, mao de trådar som just nu hör hemma i HBT-forumet, ligger kvar - utan att ha ett så stigmatiserande namn.


   
SvaraCitera

KingGurka:

sexuella avvikelser, pervesioner och abnormala beteenden

KingGurka:

stigmatiserande namn

[confused]


   
SvaraCitera

qazedctgb:

KingGurka: sexuella avvikelser, pervesioner och abnormala beteenden
KingGurka: stigmatiserande namn
[confused]

Skojade bara till det lite a'la ganthuc.


   
SvaraCitera

KingGurka:

"sexuella läggningar"

låter bra, då kan vhfaj lägga alla sina trådar där också, så kan jag censurera bort hans trådar på ett enkelt sätt.


   
SvaraCitera