Aviseringar
Rensa alla

Angående vänner som aldrig...


Råkat ut för det, har nog många, i början frågade jag bara efter ett tag varför de inte svarar, har de en anledning som känns godtaglig - fine, har de inte det så slutar jag höra av mig, oavsett om de ber om ursäkt eller inte. Avskyr att känna mig som ett plåster på en annan människa.


   
SvaraCitera

april07:

men när dom helt plöstligt hör av sig som om ingenting har hänt och vill ses en gång för att sedan inte höra av sig på fler månader?

Men tycker du verkligen att det är så bra vänner ska agera?


   
SvaraCitera

april07:

svarar på sms, och skiter i att höra av sig. Vad gör man med dessa?

man orkar intee


   
SvaraCitera

april07:

men när dom helt plöstligt hör av sig som om ingenting har hänt och vill ses en gång för att sedan inte höra av sig på fler månader?

Bra vänner beter sig inte så. Du skulle väl inte gjort så mot dom?


   
SvaraCitera

har inte det problemet[cool] Dold text: har nämligen inga vänner[blush]


   
SvaraCitera

april07:

men när dom helt plöstligt hör av sig som om ingenting har hänt och vill ses en gång för att sedan inte höra av sig på fler månader?

då är de ändå falska. man kan eventuellt träffa dem typ en gång i månaden och skita i dem resten av tiden


   
SvaraCitera
time
 time

Det beror väl på vad man har för ursäkt. Jag är jättekass på att höra av mig till folk för jag ligger jämt och gnäller och är deppig, men mina närmaste vänner fattar ju att jag inte kan vara den socialaste av oss. Det tycker jag är snällt. Så mitt svar blir att om vännen som inte hör av sig har en bra ursäkt så ska man vara överseende. [blush]

Om de inte har det är de lata jäklar som du bör kasta spadar på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

envitkossa:

Hur länge har ni varit kompisar?

sen mellanstadiet typ


   
SvaraCitera

april07:

Vad gör man med dessa?

Sätta dom i koncentrationsläger?

Nej skoja bara, jag tror att dina kompisar inte alltid orkar göra ngot. så de tar en break och vilar upp sig.
Det har nog inget med dig att göra

🙂[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

april07:

svarar på sms, och skiter i att höra av sig. Vad gör man med dessa?

Det där med att inte svara på sms kan jag förstå ibland. Jag själv har inte gratis sms som resten av Sverige verkar ha, så jag pallar inte med vissa kompisar som skickar 10000 olika sms varje dag bara för att de skickar gratis. Har sagt till dem att jag inte orkar svara och att de ska ringa om de vill något.

Sen angående kompisar som aldrig hör av sig. Sånna har jag också. Har bestämt mig för att skita i dem. Hellre utan vänner än falska vänner.


   
SvaraCitera

Hade en tjej som gjorde så mot mig. (alltså en vän bara). Och slutade med att jag sket i henne med [smile]

Fast hon hade en rätt acceptabel anledning också... å det visste jag ju [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror att det nog, för det mesta beror på att "kompisarna" antagligen inte vill ha något med en och göra helt enkelt. Alternativt att de är trötta/fattiga osv, men inte om det håller på så under en lång period.

Det bästa är då att själv sluta höra av dig så mycket, vänta tills de har gjort det. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

april07:

sen mellanstadiet typ

Ajdå.. Jag har en kompis som jag känt ganska länge (lågstadiet) och nu under detta år har hon förändrats ganska mycket, de gånger vi umgicks under sommaren går att räkna på två händer. Nu är det så att jag hör av mig till henne någon gång ibland (i princip alltid jag som hör av mig), för jag vägrar tro att det är slut på våran vänskap. Försöker övertala mig att det bara är en svacka, men tyvärr kanske det är värre än så [sad]


   
SvaraCitera

april07:

svarar på sms, och skiter i att höra av sig. Vad gör man med dessa?

JADU 3 ord " bring the lazerman " ^^,


   
SvaraCitera