Aviseringar
Rensa alla

Angel of death, åsikter


Ämnesstartare

hej, jag är och har varit en hårdrockare hela mitt liv. i början var det mer ac/dc och iron maiden men när jag blev äldre så behövde jag lite mer så jag forsate med lite hårdare saker som sabaton och fintroll, korrpiklanni osv. men när jag blev tonåring så ville jag ha ännu mörkare saker så jag började lyssna på skaker som raubtier,slayer,exodus,LOK,virgin snatch(nytt band för mig).

men jag har dock alltid haft en vilja att bevara den gammla hårdrocken och därför läser jag rätt mycket om gammal hårdrock och så men jag snubblade över något intressant när jag satt och läste om slayers låtar, mera specifikt Angel Of Death. den hade fått väldigt dålig kritik för att som jag tolkar det att dom inte tog ett tidligt steg emot mengel och nazisternas handlingar. Men är det verkligen dåligt att beskriva vad någon har gjort utan att lägga några värderingar i dett och låta lyssnarna välja sina egna värderingar.

skulle gjärna höra om någon annan har någon tanke om den här låten och om man borde få skriva vad som helst i en sång även om det kan uppröra folk.


   
Citera
Ämnesstartare

Ja, vad ska man säga? En del idioter lyckas alltid tolka saker fel. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:
Ja, vad ska man säga? En del idioter lyckas alltid tolka saker fel. 

håller med  \m/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

babyangel97:

håller med  \m/

Förresten, är du 97a så måste jag bara få ta tillfället i akt och påpeka att jag lyssnat på hårdrock längre än du levt. Har alltid velat göra det. 
Sen så borde du kolla in min tuffa tråd om du vill ha lite bra tips på tuff musik:  http://ungdomar.se/forum/thread/traden-foer-tuff-metal-och-liknande/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Förresten, är du 97a så måste jag bara få ta tillfället i akt och påpeka att jag lyssnat på hårdrock längre än du levt. Har alltid velat göra det. 
Sen så borde du kolla in min tuffa tråd om du vill ha lite bra tips på tuff musik:  http://ungdomar.se/forum/thread/traden-foer-tuff-metal-och-liknande/

nice tråd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är min favoritlåt med Slayer, är man inte retarderad så vet man redan att dr Mengele inte var någon skön karl. Musik handlar i mångt och mycket om att framkalla känslor, och här lyckas man verkligen få till något riktigt hårresande. Låten som den är kan jag tycka är väldigt effektiv när det gäller den biten och hade kanske inte alls varit lika bra om man man hade lagt in någon text med rekommendationer från socialstyrelsen, "Obs folkmord dödar" eller liknandde. Man har skapat ett mästerverk idag och är det på bekostnad av att någon bajsnödig fan blir osäker på om den kan lyssna så är det inte mig emot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

babyangel97

Det är min favoritlåt med Slayer, är man inte retarderad så vet man
redan att dr Mengele inte var någon skön karl. Musik handlar i mångt och
mycket om att framkalla känslor, och här lyckas man verkligen få till
något riktigt hårresande. Låten som den är kan jag tycka är väldigt
effektiv när det gäller den biten och hade kanske inte alls varit lika
bra om man man hade lagt in någon text med rekommendationer från
socialstyrelsen, "Obs folkmord dödar" eller liknandde. Man har skapat
ett mästerverk idag och är det på bekostnad av att någon bajsnödig fan
blir osäker på om den kan lyssna så är det inte mig emot.


   
SvaraCitera

En låt är flytande där någon hör t.ex. anledning till "Religion" och någon annan hör anledning till "ateism"

Allt har med tolkning att göra och vissa vill att andras musik ska tryckas ned och deras ska höjas upp. BRA MUSIK ÄR BRA MUSIK man ska inte låta sig själv över analyzera det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fan va bra skrivet 😀 kunde inte uttrykt det bättre själv 😀

dazed:

Det är min favoritlåt med Slayer, är man inte retarderad så vet man
redan att dr Mengele inte var någon skön karl. Musik handlar i mångt och
mycket om att framkalla känslor, och här lyckas man verkligen få till
något riktigt hårresande. Låten som den är kan jag tycka är väldigt
effektiv när det gäller den biten och hade kanske inte alls varit lika
bra om man man hade lagt in någon text med rekommendationer från
socialstyrelsen, "Obs folkmord dödar" eller liknandde. Man har skapat
ett mästerverk idag och är det på bekostnad av att någon bajsnödig fan
blir osäker på om den kan lyssna så är det inte mig emot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

babyangel97:
fan va bra skrivet 😀 kunde inte uttrykt det bättre själv 😀

Tack du, moraliserade över musik är ta mej fan det osexigaste som finns. 


   
SvaraCitera