Aviseringar
Rensa alla

Ångest...


Ämnesstartare

Hej!
Jag har ett problem som jag har haft ett tag.
Det är så här att jag har haft en bästa kompis sedan förskoleklassen, det har liksom alltid varit vi två. Även när det gäller andra kompisar så har det alltid varit jag och sanna som är kompisar med dom ihop liksom... Och det har inte gjort mig så mycket, men nu är det annorlunda.

På senare tid har jag börjat bli rädd för att min kompis ska bli arg på mig (av olika orsaker) det kan vara att jag tror att hon ska bli sur om jag går på en fest, som hon inte kan gå på... Eller om jag är med någon av mina vänner utan henne, för att hon har annat för sig...

Jag förstår att det är fel, men jag är skit rädd och vet inte vad jag ska göra!
Hjälp mig!


   
Citera
Ämnesstartare

Liinneeaahh:

På senare tid har jag börjat bli rädd för att min kompis ska bli arg på mig (av olika orsaker) det kan vara att jag tror att hon ska bli sur om jag går på en fest, som hon inte kan gå på... Eller om jag är med någon av mina vänner utan henne, för att hon har annat för sig...

Det är aldrig bra att vara beroende av någon. Har hon blivit arg på dig av såna anledningar?


   
SvaraCitera

Necessity:

Det är aldrig bra att vara beroende av någon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo, det har hänt att hon blir tjurig på mig för att jag gör saker utan henne... Till saken hör kanske också att jag lider av prestations ångest... Måste vara bäst på allt jag gör! Spelar ingen roll vad... Så jag vet inte om problemet är att jag försöker vara den perfekta bästisen...


   
SvaraCitera

Men du förstår väl att du inte kan anpassa ditt liv efter henne? [sad]


   
SvaraCitera

Jag har faktiskt varit en sån person som blir sur om min bästa vän gör någonting annat med någon annan. Men det försvann när jag insåg att jag måste ha fler vänner för att klara mig.

Låt henne bli sur då. Ni kommer att bråka och om ni förlorar kontakten så var det inte mycket värt ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liinneeaahh:

Jag förstår att det är fel, men jag är skit rädd och vet inte vad jag ska göra!
Hjälp mig!

Har för inte alls länge sen varit med om något liknande.
Efter massa bråk så bestämde jag mig för att berätta precis allt jag känner och reda ut allt en gång för alla. Tyvärr resulterade detta i att hon bara vblev ÄNNU surare och argare. Hon skulle höra av sig när hon ville reda ut det här, prata om det - vilket hon inte gjort. än.
Men hur det än slutar så är jag övertygad om att det var det bästa jag iaf kunde göra i den situationen. (som liknar din<).

Så det är mitt tips till dig. Att sätta dig ner med henne ocxh prata igenom ALLT.

Lycka till!


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera