Aviseringar
Rensa alla

Ångest fyllda tankar


Ämnesstartare

Nu är jag väldigt seriöst av mig,jag känner att jag har ångest och stress varje dag för minsta lilla sak jag gör.
Det förstör mig,djupt.
Vet dock inte om det är normala tankar hos en vanlig människa men varenda gång någon ler mot mig,eller varenda gång jag hör några ungdomar skratta även vuxna.. tror jag att dom skrattar åt mig.

Varenda dag flyter detsamma tankar igenom mitt huvud.
Tänk om dom vill göra mig illa eller bara gillar att hånar mig..

I vilketfall som helst så pratade jag med min mor om detta och då sade hon mig att jag skulle kunna få medicin om jag så ville,men jag vet inte om jag verkligen vill.

Jag är rädd att min personlighet kommer förändras,och att jag kan få flera biefekter som finns..
Eller om jag ska träffa en läkare och försöka få tag i medicin mot detta.

Frågan är nu,vad skulle du göra i samma sits/eller om du redan har varit med om det.?..


   
Citera

Pop some pills, man [y]


   
SvaraCitera

eller nåt sådant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lyssna på musik, och gå till doktorn, fixxa piller, men börja inte äta dom, det kan funka. Hoppas det blir bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men herregud, alla folk är självupptagna och är minst lika rädda för att göra bort sig som du. Bara att släppa det och vara dig själv, folk går inte runt och tycker att andra är idioter bara sådär.


   
SvaraCitera

slappna av fan


   
SvaraCitera

Du har satt dig själv i en dålig cirkel där du hela tiden tänker negativa och ologiska saker. Om jag var du skulle jag först försöka att bryta mig ur den här cirkeln genom att när jag tänker dem tankarna då skulle jag direkt tänka typ "ähh vad löjlig jag är, dem pratar inte om mig", "ässh jag är stolt över mig och jag bryr mig inte om någon skrattar åt mig eller pratar om mig, JAG mår iaf bra och JAG är lycklig" osv.. Men om det inte skulle funka då skulle jag gå till en psykolog för att prata.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

ähh vad löjlig jag är, dem pratar inte om mig

Jag försöker verkligen,men det är ingenting jag tänker på.Det kommer automatiskt,att någon kanske sitter bakom mig och flinar till eller viskar någonting.Jag får direkt hjärtklappning och jag börjar darra och ja..


   
SvaraCitera

Smertesorg:

Jag försöker verkligen,men det är ingenting jag tänker på.Det kommer automatiskt,att någon kanske sitter bakom mig och flinar till eller viskar någonting.Jag får direkt hjärtklappning och jag börjar darra och ja..

Men när du känner så prova att tänka "jag bryr mig inte", oavsett om dem gör det eller inte. Troligen pratar dem inte om dig, troligen skrattar dem inte åt dig. Tänk att du tänker Ologiskt, "varför skulle dem prata om mig" , ässh vad jag är nojjig", och "JAG BRYR MIG INTE". och få känslan av att du inte bryr dig. Vad skulle hända om någon pratade om dej? Skulle världen gå under? Nej. Tänk om någon säger att dem tycker att du är söt, tycker du att det är logiskt att få ångest för det? .. Liksom försök att tänka logiska tankar. Försök att inte styras av dina känslor. Jag vet att det är svårt, jag har själv haft ett liknande problem. Hur länge har du haft den här rädslan?


   
SvaraCitera

Sök hjälp hos en psykolog/kurator. Det låter mer som problem som kan lösas med samtalsterapi än någon som du måste mediciners för. (och om du skulle behöva medicin så kan psykologen/kuratorn hjälpa dig att få kontakt med en läkare).

Är du inte 18 så borde du söka till till BuP, du kan få en remiss dig via skolkurator/kurator på din närmaste ungdomsmottagning.


   
SvaraCitera

Smertesorg:

Jag är rädd att min personlighet kommer förändras

Den förändras ju oavsett [wink]


   
SvaraCitera

Som nintendo sa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Hur länge har du haft den här rädslan?

Ända sedan jag var barn.Min mor säger att jag har komplex för min barndom


   
SvaraCitera

Jag tycker inte att du ska börja käka tabletter. Är det inte bättre att lösa problemet istället? Jag tycker att du ska prata med en psykolog. Samtidigt som du 'lättar ditt hjärta' så kommer ni komma på en bra lösning. Han/hon vet ju varför du tänker som du gör och hur du ska göra för att sluta!
För äter du tabletter så sopar du ju bara problemen under mattan. Du måste gå till grunden med ditt problem och se varför du tänker som du gör.

Finns inget bättre tips än det här. Sök hjälp.


   
SvaraCitera

chokla:

är minst lika rädda för att göra bort sig som du

Inte jag.

chokla:

folk går inte runt och tycker att andra är idioter bara sådär

Jag gör.


   
SvaraCitera