Aviseringar
Rensa alla

Ångest Hemma


Ämnesstartare

Alltid när jag kommer hem från t.ex. skolan så drabbas jag av en ångestattack. [n]
Den är ofta starkare ju tidigare jag kommer hem, alltså ju mer tid jag måste spendera hemma ensam utan något att göra. Jag har absolut ingenting att göra [sad], sitter typ bara vid stolen här.

Så är det i stort sett varje kväll, har inga vänner som jag spenderar min fritid med. [shake]
Några tips om vad jag ska ta mig till? [tard]


   
Citera
Ämnesstartare

Spela CS ( Du kan spela åt mig, mitt funkar inte [cry] )


   
SvaraCitera

Hitta på nått att göra? Börja hänga på nån ungdomsgård eller nått. Kolla på tvserier [love]!


   
SvaraCitera

börja träna en sport?


   
SvaraCitera

Missbruka alkohol?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag får ångest bara av att veta att jag är i denna jävla staden, vill vara hos min pojkvän oki! BLIR SÅ ARG [mad][mad][cry][cry][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SilentScream:

Jag får ångest bara av att veta att jag är i denna jävla staden, vill vara hos min pojkvän oki! BLIR SÅ ARG [mad][mad][cry][cry][blush]

Fail. Jag har mer ångest [sad] [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gorgath:

Fail. Jag har mer ångest [sad] [cry]

Ofta det går ha mer liksom. [no-no][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SilentScream:

Jag får ångest bara av att veta att jag är i denna jävla staden, vill vara hos min pojkvän oki! BLIR SÅ ARG [mad][mad][cry][cry][blush]

De förklarar saken [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

notfallingapart:

De förklarar saken [rolleyes]

Vad bubblar du om nu då din fewhgw?


   
SvaraCitera

Gorgath:

Alltid när jag kommer hem från t.ex. skolan så drabbas jag av en ångestattack. [n]
Den är ofta starkare ju tidigare jag kommer hem, alltså ju mer tid jag måste spendera hemma ensam utan något att göra. Jag har absolut ingenting att göra [sad], sitter typ bara vid stolen här.

det är precis lika för mej!! så fort jag kommer innanför dörren hemma så får jag värsta ångesten, blir ledsen och skiter i allt. jag sover ca 14 timmar om dygnet och när jag är vaken så tittar jag på tv eller sitter vid datorn ytterst lite.. (får ångest av det åxå) bryr mig inte hur det ser ut hemma, lagar inte mat.. ingenting. mår bara dåligt. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur gammal är du?

Skönt att veta att man inte är ensam allafall... [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gorgath:

Några tips om vad jag ska ta mig till? [tard]

Försök lista ut vart problemet egentligen ligger... vågar du inte göra något(blyg kanske?) eller vet du helt enkelt inget att göra?

Känner igen mig en hel del..allt det där med att man kommer hem, sätter sig på sitt rum och man känner sig så uttråkad..och framför allt ensam.
Ofta brukar man vid sådana situationer sitta på sitt rum på den där stolen och tänka på hur tråkigt man har det och sedan bara önska och hoppas att något spännande ska hända.
Men vet du, det är du som bestämmer när och hur och vad som ska hända! och det tror jag att du egentligen redan vet. Det edna du behöver är en liten knuff ut på stigen så kommer dina ben bära dig till det du vill uppleva.

Vad vill du göra? Säg något, vad som helst som du länge eller nån gång tänkt: "det där skulle vara roligt".

Jag det finns många möjligheter att göra det du vill... men vad gör då att man ändå inte gör det?
Det kan vara så att du kanske tänker: Det skulle vara kul att gå och se det där bandet live den där dagen då de ska spela i Stockholm.
Men sen kommer en annan tanke och slår ut din första: "MEN jag kan ju inte.. jag har inga pengar..desutom så ligger stockholm flera km härifrån.. och jag skulle ändå inte få för föräldrarna. *Suck*"

Men hörru, det där babblet om att du inte kan är en stor lögn. För vet du..du kan i princip vad som helst... Det kanske inte blir enkelt men du kan om du vill.

Du skulle istället säga: Ja, jag kan skaffa mig ett helgjobb för att få råd, gå ut med hundar, sälja min mobiltelefon(du kommer säkert på mer). Ja, det kanske är långt dit men det kommer ju vara värt det! Och det skadar inte att fråga föräldrarna. Kanske de säger ja...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för ett långt svar. [y]

Jag bor i Stockholm. [rolleyes] Pengar är inget jag har lite av... Har sparat månadspengar i X antal år [cute]

Men det är svårt att göra någonting om man inte har någon att göra det med [sad]. Sen tillåter föräldrarna ingenting, orkar inte tjafsa med dem.
*Suck*


   
SvaraCitera

Har du inga syskon du kan vara med?


   
SvaraCitera