Aviseringar
Rensa alla

Ångest inför Livet?


Ämnesstartare

SilentScream:

Vet. [crazy] Men jag lever hellre som en luffare än det där "vanliga" livet.

Nae för med det vanliga livet kan jag iaf åka nån gång till ställen som Bora Bora eller Maldiverna eller nått 🙂 och kan ha fint hus o så.

Istället för att leta i sopptunnor varje dag i stockholmskylan :P.

Aja ska köpa en trisslott imorn! Bulletproof plan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Var ej seriös från början, men kom på att du känner Tickstart så det är ju instant win redan där liksom.

Va, vem är Tickstart?

TallBall:

Bora Bora

Är du min bror?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SilentScream:

Va, vem är Tickstart?

Din sabla gråsugga [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

REVOLUTION

Sydstatare = "EVAAAAL---UTIIIOO-N! - evolution, we want our thumbs"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Din sabla gråsugga [blush]

Är fortfarande svart (ej neger).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The venus project! GO


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pengar ... pengar pengar pengar... Allt styrs av pengar... Ditt liv är = pengar.

Allt som vi gör i samhället har med pengar att göra.

Låt the venos project drivas igenom och världen skulle absolut vara bättre.

Jag hade exakt samma känsla som dig för en vecka sen typ... Jag var trött och orkade inte gå till skolan... jag gick ändå ut.. var så jävla trött och så ser man alla glada människor som är pigga och glada på morgonen ... Och så kommer man o tänka på det här med jobb... Varför ska man ha ett jobb om man inte trivs med ett jobb? Jo pengar... För att överleva och för att kunna ta hand om familjen osv.. Det är ju bara att man styrs av pengarna och de som styr pengar är de som har makten och de som styr de som har mindre...

The venus project är en teori hur systemet i världen skulle kunna se ut... Jag litar 100% på projectet... Det dom vill är att människan inte ska slita ut sig och jobba och göra det man gör som man gör idag bara för pengar.. Man ska leva ett liv som man vill.. Ingen är värd mera... Alla ska ha rätt till det som behövs. (om det skulle bli fel med teorin/projectet så tror jag inte att det skulle bli värre än det är)

90% av alla jobb kan ersättas med teknologi... Men det är klart att om man vill jobba med det man vill jobba med så ska man få det. Men fortfarande inte tjäna pengar på det.. Isåfall får man göra det för sin egen del eller för att utveckla sin teori eller för att hjälpa människor eller vad det nu kan vara...

Hatar militären/pengar/presidenter/kungar/politska män och kvinnor/de som står över lagen.

Allt dåligt som finns är nästan pga av pengar.. Och att veta att det finns en lösning på flera av dessa problem finns... men ställs inte in eftersom de som har pengarna vill vara snåla och tror att dom förlorar på det.. Om tex USA's president säger till resten av världen "Nu tänker jag ge alla resurser för att bygga upp ett nytt system både i USA och jag hoppas i alla andra länder också, så kommer antagligen om det finns logiska människor i de andra länderna också göra det.

/ folk med empati

trött[tired]


   
SvaraCitera

Livet blir ju vad man gör det till. Typ. Så gör något du vill göra [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TallBall:

Är jag den enda som tänker såhär :P?

Jag tänker också så, men vad fan, det finns ju lyckliga människor, varför skulle inte vi vara det? För vi jobbar? Knappast.. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TallBall:

Jobba hela tiden och sen typ ta 1 veckas ledigt för semester om året.. fan vad sorgligt liv :S.

Hemskt. Protest mot allt det. Hela sitt liv är allt man gör att jobba ihjäl sig, konsumera, och sitta framför teven. Sen när det blir semester så intensivsolar man en vecka bara för att man ska se snygg ut till hösten. Jag vill verkligen inte bli så, och jag hoppas att samhället ska förändras så att ingen ska behöva bli så. Vi har ju så enormt hög arbetslöshet, människor som inte gör någonting - sen har vi människor som stressar ihjäl sig. Det är ju bara fel.


   
SvaraCitera

TallBall:

Och sen får man njuta av friheten när man är för gammal för att gå själv...

Sluta, min åldersnojja behöver inte växa [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xparn:

90% av alla jobb kan ersättas med teknologi...

Nej, det kan de inte, i alla fall inte i ett I-land. Vad har du fått det ifrån?

xparn:

Allt dåligt som finns är nästan pga av pengar..

Mord, misshandel, våldtäkt, slaveri och stöld fanns nog innan monetära system kom upp ska du se. Fast det är väl inte några dåliga saker enligt dig D:

TallBall:

Jobba hela tiden och sen typ ta 1 veckas ledigt för semester om året.. fan vad sorgligt liv :S.

Jag tog inte en enda veckas semester under min senaste anställningsperiod och jag förstår inte vad problemet är. Menar du att du har ett klart mål och syfte med 40 timmar av din vecka gör ditt liv sorgligt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SilentScream:

Är du min bror?

Haha how come :P?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TallBall:

Haha how come :P?

Men han tjatar också jämt om Bora Bora.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemen:

Nej, det kan de inte, i alla fall inte i ett I-land. Vad har du fått det ifrån?

Oja det går.

googla och sök lite så hittar du källor.

Gentlemen:

Mord, misshandel, våldtäkt, slaveri och stöld

Mord och misshandel kan mycket väl vara om pengar, samt slaveri och stöld.

Våldtäkt har klart inte med pengar att göra med det jag sa var att pengar gör världen skit... Det är så mycket dåligt som händer pga det.

Se att jag skrev "nästan" ...


   
SvaraCitera