Aviseringar
Rensa alla

Ångest och Oro


Ämnesstartare

Hejsan jag har ett jätte stort problem....

Det är så att jag har skit svårt att lägga saker bakom mig och just nu så är det väldigt mycket som jag sitter o tänker på så sömn problem har jag börjat få och jag får alltid för mig att allt är mitt fel.. någon som har ett seriöst tips på vad jag kan göra?


   
Citera

skaffa ett sega saturn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

skaffa ett sega saturn.

o det är`?


   
SvaraCitera

overkligt1:

o det är`?

Image


   
SvaraCitera

Tänk att det inte är hela världen, alltså saker som händer. Typ vad gör det egentligen, skit samma.
Tänk att du alltid tänker mer på det än andra gör, om det är något som hänt med någon. osv


   
SvaraCitera

Mitt tips är att försöka vara jätte aktiv under dagen och vara social men andra personer, för då hinner man inte tänka på dåliga saker och dessutom fylls dina tankar med bra tankar eftersom att du är runt positiva personer och tillslut när du ska lägga dig så är du trött för att du har varit aktiv under dagen och dessutom är du på bra humör för att du har haft en bra dag.. och dina tankar och minnen fylls ist med positiva tankar ist för negativa.

Jag önskar att jag gjorde detta i början när jag först fick ångst som sedan ledde till depression, men tyvärr gjorde jag det värsta man kunde göra och de va att isolera mig och tänkte hela tiden på mina oroliga tankar och aa det blev bara värre och värre.. men idag mår jag bra! Det var då, och idag vet jag vad jag ska göra för att undivka att hamna i depressionen igen.[wink]


   
SvaraCitera

Det som pepparkaksgubbe säger fungerar till en viss del. För mig personligen så funkar det rätt bra under en tid. Men det har hänt att jag faller igen och kan få ångest när som helst, så om man har problem som ständigt är där så är mitt tips att ta tag i dem. Prata med någon eller försöka lösa dem, det går också att acceptera läget som det är och leva med det, men det är också en process som måste arbetas igenom.

Lycka till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe, man kan springa ifrån ångesten men den kommer alltid att komma ikapp eftersom problemen finns kvar.

Som personen ovan skrev: ta itu med det, prata med någon.

Take care.


   
SvaraCitera

BLODCIRKULATI0N:

Pepparkaksgubbe

Vilket problem? Som trådskaperen skrev så är problemet att han tänker för mycket och tror att allt är hans fel.
Om man har ett problem, och tänker på den så ska man ta itu med den självklart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man skyller inte det mesta (allting) på sig själv om det inte ligger några problem bakom det, en händelse eller liknande.


   
SvaraCitera

BLODCIRKULATI0N:

Man skyller inte det mesta (allting) på sig själv om det inte ligger några problem bakom det, en händelse eller liknande.

Nej, men det beror på, om t.ex trådskaparen och en annan kompis bråkade och trådskaparen tror att allt är hans fel.. ska han gå till en psykolog och ta itu med det? nej..
...Han ska försöka att sluta tänka negativt, och då är det bra om man är aktiv och social för man tänker inte lika mycket då.

Och det beror helt på om hur djupt man mår dåligt, jag fick inte uppfattningen att trådskaparen hade värsta djup depressionen. Om man inte har det så kan man nog fixa sina problem innan det blir så djupt med att tänka positivt, vara social och aktiv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sant, men då fick han två svar eller hur? Beroende på hur djupt det går, som varken du eller jag kan avgöra. [wink]


   
SvaraCitera

overkligt1:

någon som har ett seriöst tips på vad jag kan göra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kan också få ångest ibland för värsta små tönt sakerna :S

Men försvinner ju med tiden. tror inte finns mycket göra åt det :S

eller antar du kan snacka med nån om det men jag själv skulle aldrig kunna göra det typ.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera