Aviseringar
Rensa alla

Ångest över mitt ätande


Ämnesstartare

DestinyM:

gå och prata med nån.

Kurator? Skolsköterska? Vänner?


   
SvaraCitera

IOU1K9:

Kurator? Skolsköterska? Vänner?

börja med en skolkurator..sen kan dom lotsa dig vidare.. om du pratar med vänner är risken bara att ni går ner er i nån slags gemensam mat/vikt problematik..


   
SvaraCitera

IOU1K9:

Är ju ett alternativ, ja, om det inte vore vikten som var problemet, utan att jag vill leva hälsosammare.

Ut och spring med dej då[shake]


   
SvaraCitera

IOU1K9:

Då jag inte uppfattar mättnadskänslan? Hur gör jag då?

Ät alldeles för lite mat ett par dagar, sedan ska du nog se att du känner mättnadskänsla. Ät inte godis eller kakor eller smått tilltugg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DestinyM:

börja med en skolkurator..sen kan dom lotsa dig vidare..

Ärligt talat skulle det kännas mycket bättre att prata med någon som jag inte stöter på dagligen... Går det att kontakta någon någon annanstans (tex BUP eller ungdomsmottagningen), eller är detta ett för lågprioriterat problem i andras ögon för att de ska ta sig tid med det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Ut och spring med dej då

Självklart gör jag detta, utöver andra träningsmetoder, men det är mitt själva ätande jag har problem med.


   
SvaraCitera

IOU1K9:

Ärligt talat skulle det kännas mycket bättre att prata med någon som jag inte stöter på dagligen... Går det att kontakta någon någon annanstans (tex BUP eller ungdomsmottagningen), eller är detta ett för lågprioriterat problem i andras ögon för att de ska ta sig tid med det?

men du stöter väl inte på en kurator dagligen? Dom brukar vara duktiga, och tycker dom att du behöver annan hjälp så hjälper dom dig vidare till BUP. Men visst du kan ju ringa dit själv


   
SvaraCitera

IOU1K9:

Självklart gör jag detta, utöver andra träningsmetoder, men det är mitt själva ätande jag har problem med.

Bli starkare mentalt då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DestinyM:

men du stöter väl inte på en kurator dagligen?

Jo, min skola har en kurator som vistas på skolan varje dag, vilket gör att inte stöta på denne är rätt svårt... Då jag även anser att det här är ett rätt litet problem i jämförelse med andras skulle det kännas lite "taskigt" så att säga att slösa på kuratorns (eller någon annan utbildads) tid...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Bli starkare mentalt då.

Ja, det är ju sjukt lätt att säga. Har du några tips på hur man blir det?


   
SvaraCitera

IOU1K9:

Då jag även anser att det här är ett rätt litet problem i jämförelse med andras skulle det kännas lite "taskigt" så att säga att slösa på kuratorns (eller någon annan utbildads) tid...

man kan inte jämföra sina egna problem med andras, finns alltid dom som e värre. Alla problem är problem..vem kan väga upp dom liksom. Och börjar du tänka på att kräkas och du mår så dåligt över dig själv så skulle ja rekommendera dig till att gå och prata med någon,.eftersom kuratorn e på skolan varje dag så BÄttre! då kan du få en tid snart.


   
SvaraCitera

IOU1K9:

Ja, det är ju sjukt lätt att säga. Har du några tips på hur man blir det?

[blush]


   
SvaraCitera

spindelnätaren:

Börjar du spy upp maten så betyder det bara att du är en väldigt, väldigt LAT människa.

Fatta hur jävla jobbigt det är att försöka spy upp allt man ätit? [chocked]


   
SvaraCitera

mediakatt:

Fatta hur jävla jobbigt det är att försöka spy upp allt man ätit? [chocked]

bara att stoppa ner tandborsten och så är det klart = lathet
ät bra och träna järnet istället kanske tar mer tid men det är det VÄRT

ler


   
SvaraCitera

spindelnätaren:

bara att stoppa ner tandborsten och så är det klart = lathet

Har inte prövat med tandborste, har haft behov av att kräkas och använt fingrar. Hade spruckna blodkärl i halva ansiktet och ena ögat, stört ont i halsen och krampande magmuskler. Inte lätt!


   
SvaraCitera