Aviseringar
Rensa alla

Ångest p.g.a oro över förhållande.


Ämnesstartare

Hej allihopa.

Jag har sedan snart 4 månader varit tillsammans med en tjej som jag älskar fruktansvärt mycket. Jag vet allt nästan allt om henne och hon är den underbaraste personen i världen. Men, nu till mitt problem. Dom första två månaderna gick jätte bra. Vi umgicks ofta, sov över hos varandra och gjorde saker tillsammans. Men under samma period så träffade hon en ny kompis som vad jag tror har tagit hennes fokus ifrån mig till henne omedvetet. För enda sen dess så har hon varit med denna tjejen oavbrutet, och då menar jag oavbrutet. Dom har varit med varandra och sovit över hos varandra i flera veckor i rad. Detta har gjort så att min flickvän umgås med mig väldigt mycket mindre än tidigare och vi har inte sovit tillsammans sedan i April. Jag vet ju förståss inte om det är p.g.a denna kompisen eller om det är någonting annat  Jag har vid upprepande tillfällen försökt att prata med henne och hon förstår hur jag känner och hon säger att hon ska bättra sig. Men har det blivit så? Nej, det har det inte. Jag mår verkligen skit när jag inte får träffa min flickvän och då börjar tankarna snurra i huvudet på mig. Såsom: Tänk om hon lämnar mig? Tänk om jag inte duger? Tänk om hon inte älskar mig längre? Tänk om hon har känslor för någon annan? 

Detta får mig att få en sån fruktansvärd ångest för jag älskar den här tjejen så himla mycket, och skulle helst vilja spendera varenda sekund som jag har med henne. Om ett par dagar så är det två veckor sedan jag träffade henne senast.  Jag har flera gånger tänkt på om det vore bäst att jag lämnade henne och försökte komma över henne bara för att slippa må dåligt över det hela tiden. Men när jag väl träffar henne så känns allting så bra och jag blir övertygad utav att mina tankar som jag nämnde ovan inte alls stämmer. Jag vet inte hur jag ska göra. Hon bara snackar när jag försöker prata med henne och det hon säger låter jätte bra men det blir ju aldrig någon förändring. Hon lovar saker och ting hela tiden med håller det inte. Jag har väldigt svårt att bli arg på henne också och lägger istället skulden på mig själv. 

Vad ska jag göra? Har jag försökt med allt som går? Ska jag lämna henne? 
Jag behöver lite hjälp med mina beslut. Tack på förhand.

Texten kan se lite rörig ut därför att jag inte har sovit någonting alls inatt. Men ni får försöka läsa det så gott det går. 


   
Citera

Fråga varför ni inte ses, ta sen beslut utefter det hur du vill leva. 


   
SvaraCitera

Försök prata med henne om det, förklara att du mår dåligt om du inte får träffa henne. Och säg att om det inte blir bättre så kommer du att gå vidare. Det är ingen mening att sitta fast i ett förhållande man mår dåligt av. Visst att kärleken har motgångar, men det ska ändå vara en fin grej över det stora hela. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har ju försökt prata med henne men får väl försöka en gång till..


   
SvaraCitera

Det låter som att hon försummar förhållandet, är jag rädd. Du berättar att du pratat med henne om hur du känner inför problemet och hon har lovat att bättra sig, men inte gjort det. Om jag var i din sits, skulle jag försöka prata med henne igen och verkligen säkerställa att hon har förstått hur du upplever det hela och hur tärande det är på dig. Om hon fortfarande, trots detta, fortsätter med samma beteende, verkar det tyvärr som att hon inte bryr sig särskilt mycket om dig, dina känslor eller om förhållandet. Hon verkar då prioritera vänskapen med kompisen över dig och er relation. 

Jag tror inte att det är hållbart i längden, speciellt inte när du mår så dåligt av det. Jag rekommenderar att prova prata med henne en sista gång. Om läget fortsätter vara desamma, är jag rädd att det som återstår är att avsluta förhållandet, även om det gör ont. I längden tror jag du kommer må bättre av det. 

Hoppas det löser sig för dig, parvel. Lycka till och kram!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kommer ge det här ett par veckor till och försöka prata med henne en sista gång. Ska försöka uppdatera er med hur det gått om ett par veckor. 

Tack för alla svar!


   
SvaraCitera

Förstår EXAKT hur du känner.
Jag och min pojkvän har varit tillsammans i ett år, och ibland känns det som att han inte bryr sig om mig överhuvudtaget. Kanske är jag som är överkänslig, men ändå. Han är inte så romantisk av sig vilket såklart är hans personlighet, men ibland är det väldigt störande. Det är väldigt sällan han bara vill ligga och pussas och kramas. På tal om ligga, hehe.. den biten är det i alla fall inget fel på!

Jag känner ofta att han inte vill vara med mig, för att han pratar en del med sina ex. Fast det gör ju jag också i och för sig, och jag skulle nog reagera om han tyckte att det var konstigt. Dubbelmoral? Ja, jag antar det. Men problemet är att jag vet att dessa tjejer (det är alltså inte bara en), försöker sno honom ifrån mig. När jag påpekar detta säger han att så är inte alls fallet, trots att jag hört det från tjejernas vänner. Att tjejerna har sagt det själva alltså.

Antar att jag inte kan hjälpa att alla vill ha honom, haha! Men det är faktiskt störande att behöva oroa sig. Det känns även jobbigt om jag är ifrån honom mer än ett par dagar, vilket också är lite störande. Det känns som att han tycker att jag är besatt och kanske lite för på..

Oj, vad långt det blev. Hoppas verkligen att allt löser sig med din flickvän! Du kan inte prata med hennes kompis då? bara ett förslag 🙂

Ha det gött!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Detta slutade med att vi lämnade varandra vilket jag tycker är väldigt tråkigt men samtidigt så tror jag det är bra för oss båda.


   
SvaraCitera

Du måste träffa henne och prata ut om saken, hur du känner dig och hur du ser på relationen och fråga om hon har sett detta eller hur hon ser på saken?
Gör hon dig glad så ska du inte ge upp men jag vet hur det känns att inte få intresse tillbaka. Prata med henne, går inte det, ge henne en vecka och efter det så känner du efter hur du vill göra, vad som känns BÄST för DIG!


   
SvaraCitera