Aviseringar
Rensa alla

Ångest?


Ämnesstartare

Jag vet inte vad jag har för problem. Men mina kompisar kan gå ut o hänga med varandra hela tiden o bara släppa allt dom gör för att gå ut. Men jag tackar väldigt ofta nej för att jag inte vågar? Eller vågar o vågar. Jag vågar ju men jag tackar bara nej för att det känns läskigt? Mina föräldrar säger ofta att jag borde gå ut med mina kompisar mer. Men fortfarande är det den spärren i huvudet på mig som säger nej.

Och jag har träffat en kille, och mina föräldrar vet att jag gillar honom men ändå vågar jag inte fråga dom om dom kan köra mig dit eller om han kan komma hit. Men mina föräldrar vill ju att jag ska gå ut o skaffa mig ett liv så fattar verkligen inte vad mitt problem är.

Men vågar är nog egentligen fel ord, det har bara slått en spärr i huvudet på mig som inte försvinner.

Kan det vara ångest?


   
Citera

Du är bara feg. Du måste tvinga dig själv att göra de saker som tar emot. Det blir
bara lättare och lättare.


   
SvaraCitera

Hej, jag har exakt samma problem som du. Jag lider utav panikångest och KAN inte träffa vänner eller andra människor. Jag är så rädd för att något ska hända, att jag börjar bli yr eller liknande. Du är inte ensam, det är du ALDRIG. Om du vill prata kan du skriva till mig <3


   
SvaraCitera

mkt som har likande spärrar i livet, tex som att söka sig ett jobb och gå på intervju, man måste försöka komma förbi dom bara


   
SvaraCitera

Nahual

panic.disxrder

handendärnissen

Mm, det känns jobbigt att säga till min föräldra också att jag ska iväg någonstans eller om dom kan köra mig, eller om någon ska komma hit. Men om vill ju att jag ska umgås med mina vänner så fattar inte varför det känns så jobbigt för mig

Men tack för era svar <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

panic.disxrder

handendärnissen

Nahual

Mm men det känns jobbigt o säga till mina föräldrar att jag ska iväg, om dom kan köra mig eller om nåfon kan komma hit. Men dom vill ju att jag ska börja hänga mer med mina kompisar. meb vet verklihen inte varför det känns så jobbigt

tack för era svar <3


   
SvaraCitera