Aviseringar
Rensa alla

Ångest..


Ämnesstartare

Hej, nu är det så att jag har börjat skriva med en tjej som är 14 och fyller 15 det här året medans jag är 17 och fyller 18.. vi verkar klicka fett bra och hon är jätte mogen och har frågat andra själv och alla mina kompisar tycker hon ser ut som hon skulle lika gärna kunna vara 18-19 år. Jag har redan börjat bli lite små kär och vi ska träffas om någon dag och jag undrad är det här konstigt? Är det för stor ålderskillnad eller är det inget a bry sig om? För alla jag frågar säger olika saker vissa säger att det e konstigt men vissa säger att det inte är det så jag vet inte ens vad jag ska tycka...somsagt så är hon och ser dessutom jätte mogen ut. Det som ställer till det för mig är att jag har en lilla syster som är lika gammal som denna tjejen. Och min syster ser inte alls lika gammal ut som den här tjejen jag snackar med gör. Vad ska jag göra? 


   
Citera

Får du själv bestämma då du är snart 18 och hon är snart 15 det är 3 års skillnad så inte hela världen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skåneärbäst:
Får du själv bestämma då du är snart 18 och hon är snart 15 det är 3 års skillnad så inte hela världen

Ja asså jag ser det ju inte som ett sånt problem mer än att jag vet att andra kanske kommer tycka det. Men samtidigt om man säger såhär om jag hade varit 21 och hon 18 vilket e samma skillnad så hade ju ingen sagt nåt liksom


   
SvaraCitera
sies
 sies

Tycker du inte ska fastna så mycket på det. Om du gillar henne och hon gillar dig så borde det inte vara ett problem. Hon är dessutom snart 15 och blir då byxmyndig. 

Om någon bestämmer sig för att lägga sig i och vara negativ till ert förhållande så tycker jag du ska låsa ut dem i ert liv. Gör vad som känns bäst för er. 🙂 


   
SvaraCitera

bättre vänta lite om hon är 14. ni har inte bråttom. om ni gillar varandra gör ni det väl om något år också.


   
SvaraCitera