Aviseringar
Rensa alla

Ångest..


Ack
 Ack
Ämnesstartare

Har precis börjat i en ny skola och jag har hög stress överlag. Direkt när jag kommer hem vill jag tillbaka till skolan, eller vara helt för mig själv hemma. Mår inte bra hemma då det är tjafs nästan helatiden, eller det är så det känns. Mina föräldrar kan börja bråka om vad som helst i princip, med varandra, min syster eller mig.

Sedan flera år tillbaka har jag lidit av "depression" eller ångest till och från. Ibland mår jag super... och ibland vill jag bara få ett slut, då jag inte har något kvar att leva för. Jag har inga känslor för någon i min omgivning, dvs jag skulle inte bry mig om dom bara försvann. Dom skapar bara ångest i mitt liv och ger mig nästan ingen glädje. Dom förstår inte heller min situation, fastän jag ett flertal gånger förklarat hur jag mår och varför jag är som jag är.

Jag har inga vänner, för jag kan inte lita på någon och har ingen lust att ta in nya människor i mitt liv. Har lidit av social fobi så länge jag kan minnas, har svårt för att träffa nya människor och jag tror folk uppfattar mig som annorlunda.  Det finns en del människor i min klass som jag lyckats få bra kontakt med som är lite som jag, och det känns bra dock. Men jag kämpar ständigt vardagligen med att ta steget till att interagera med andra människor.

Vill veta hur ni tänker. Jag har ingen att prata med.. Ville skriva av mig lite också.


   
Citera

Vetkar som knaset e hemma isf försök fixa 1 vän att va ute med så du slipper föräldrarna lite iaf sen när du e bekväm med 1 vän skaffa fler och fler gå inte all in direkt för tro mig mer tid själv med dina tankar kommer göra allt värre för då har du ba dina knas tankar inget annat


   
SvaraCitera

Jag har varit i precis samma situation som dig, och jag kan bara säga att det kommer bli bättre. Det är bara att se över vad du själv kan göra för att du ska må bättre, kämpa lite för dig själv och sen kommer du se att det blir bättre. Det sista man ska göra är att ge upp.


   
SvaraCitera

Ack:
Har precis börjat i en ny skola och jag har hög stress överlag. Direkt när jag kommer hem vill jag tillbaka till skolan, eller vara helt för mig själv hemma. Mår inte bra hemma då det är tjafs nästan helatiden, eller det är så det känns. Mina föräldrar kan börja bråka om vad som helst i princip, med varandra, min syster eller mig.

Sedan flera år tillbaka har jag lidit av "depression" eller ångest till och från. Ibland mår jag super... och ibland vill jag bara få ett slut, då jag inte har något kvar att leva för. Jag har inga känslor för någon i min omgivning, dvs jag skulle inte bry mig om dom bara försvann. Dom skapar bara ångest i mitt liv och ger mig nästan ingen glädje. Dom förstår inte heller min situation, fastän jag ett flertal gånger förklarat hur jag mår och varför jag är som jag är.

Jag har inga vänner, för jag kan inte lita på någon och har ingen lust att ta in nya människor i mitt liv. Har lidit av social fobi så länge jag kan minnas, har svårt för att träffa nya människor och jag tror folk uppfattar mig som annorlunda.  Det finns en del människor i min klass som jag lyckats få bra kontakt med som är lite som jag, och det känns bra dock. Men jag kämpar ständigt vardagligen med att ta steget till att interagera med andra människor.

Vill veta hur ni tänker. Jag har ingen att prata med.. Ville skriva av mig lite också.

Asså jag känner PRECIS likadant. 


   
SvaraCitera

Ursäkta har inget vettigt att tilllägga men kom tänka på den episka raplåten av FFL när jag såg taggen "problem hemma".


   
SvaraCitera

Jag har jätte jobbigt i skolan lärare som är på mig ibland och den nya killen hatar jag han försöker prata med mig men jag svarar inte för han är så korkade och han petade på mig när jag skulle hoppa in i duschen och det finns en anledning varför jag haftar honom för det första han är ny och för det andra det är för att han kastade en boll i bakhuvudet på mig i jumpan det var nära att jag slog han bland andra grabbarna och jag kan bli jätte arg på en liten sak om ni undrar mer så hör av er så berättar jag mer om den nya killen han ska allt få


   
SvaraCitera