Aviseringar
Rensa alla

Ångest


Ämnesstartare

Ja... Det har nu gått fram att jag har 'trumvirvel'....... Ångest! 
Tackar tackar 'bugar och bockar'
Så! För er som också har det eller har haft det vill ni berätta hur ni går tillväga?
Tackar för the svar! Tjodilo nu ska jag iväg till mitt sommarjobb ;DDDDDD


   
Citera
time
 time

I vilka sammanhang får du ångest? Blir lättare att ge tips på hur du ska gå tillväga om jag/vi vet när det dyker upp Glad


   
SvaraCitera

Kram. Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
I vilka sammanhang får du ångest? Blir lättare att ge tips på hur du ska gå  tillväga om jag/vi vet när det dyker upp Glad

Det kan komma när som helst. När jag sitter i en bil eller när jag kollar på tv, alltså behöver inte vara något jag tänker på. För svårt att andas och känner mig instängd :/

Chibibbi:
Kram. Hjärta

Hjärta


   
SvaraCitera
time
 time

lisa20088:

Det kan komma när som helst. När jag sitter i en bil eller när jag kollar på tv, alltså behöver inte vara något jag tänker på. För svårt att andas och känner mig instängd :/
Hjärta

Usch, på det sättet Ledsen

Mitt bästa tips är att ta emot, och acceptera, ångesten. Medan den dyker upp så kämpa inte emot den, utan fokusera på vad du känner, kom ihåg att det strax går över, men analysera liksom vad det är som händer i kroppen när du upplever det. Våga vägra fly från känslan, för då blir det liksom en ond cirkel. Ta emot, minns att det går över, andas djupt! Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Usch, på det sättet Ledsen

Mitt bästa tips är att ta emot, och acceptera, ångesten. Medan den dyker upp så kämpa inte emot den, utan fokusera på vad du känner, kom ihåg att det strax går över, men analysera liksom vad det är som händer i kroppen när du upplever det. Våga vägra fly från känslan, för då blir det liksom en ond cirkel. Ta emot, minns att det går över, andas djupt! Hjärta

TackHjärta


   
SvaraCitera

Är diagnostiserad GAD så mm 
Känner oro och ångest för nästan allting, finns det inget att ha ångest över så har jag ångest över att jag har ångest över ingenting 
pga ångest får jag triggerpunkter i ryggmusklerna, det är ganska jobbigt för påverkar hela kroppen 

försöker att sysselsätta mig när jag har ångest, för att tänka på annat 
Det går över 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:
Är diagnostiserad GAD så mm 
Känner oro och ångest för nästan allting, finns det inget att ha ångest över så har jag ångest över att jag har ångest över ingenting 
pga ångest får jag triggerpunkter i ryggmusklerna, det är ganska jobbigt för påverkar hela kroppen 

försöker att sysselsätta mig när jag har ångest, för att tänka på annat 
Det går över 

Aha ;O När jag får ångest 'för ingenting' så kan jag knappt andas så försöker bara andas djupa andetag och blir såklart lite panikslagen :/ 


   
SvaraCitera

lisa20088:

Aha ;O När jag får ångest 'för ingenting' så kan jag knappt andas så försöker bara andas djupa andetag och blir såklart lite panikslagen :/ 

mm får också den sortens ångest ibland 
förra veckan överanalyserade jag ett samtal med en kollega på jobbet så fick sån ångest att hela jag skakade och hade svårt för att andas (fick för mig att jag sagt någonting dumt och kunde verkligen inte släppa det) 
tog en runda i lägenheten och drack några glas med kallt vatten så kändes det lite bättre 
En doktor som jag haft just för ångest sa att ett glas riktigt kallt vatten kan chocka kroppen så att "hjärnan hoppar av ångestbanan" 


   
SvaraCitera

Brukar titta på lesbisk porr när den smyger sig på, då går d över ganska snabbt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

mm får också den sortens ångest ibland 
förra veckan överanalyserade jag ett samtal med en kollega på jobbet så fick sån ångest att hela jag skakade och hade svårt för att andas (fick för mig att jag sagt någonting dumt och kunde verkligen inte släppa det) 
tog en runda i lägenheten och drack några glas med kallt vatten så kändes det lite bättre 
En doktor som jag haft just för ångest sa att ett glas riktigt kallt vatten kan chocka kroppen så att "hjärnan hoppar av ångestbanan" 

Det hade jag aldrig hört ;O Får prova det när det händer igen!

S3ON:
Brukar titta på lesbisk porr när den smyger sig på, då går d över ganska snabbt. 

Haha for real? xD


   
SvaraCitera

kan vara bra att sysselsätta sig, typ gå en promenad eller läsa eller så, eller bara prata med någon.

har du ofta ångest är det värt att söka hjälp för den


   
SvaraCitera

lisa20088:

Det hade jag aldrig hört ;O Får prova det när det händer igen!
Haha for real? xD

Mmmm for real Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:
kan vara bra att sysselsätta sig, typ gå en promenad eller läsa eller så, eller bara prata med någon.

har du ofta ångest är det värt att söka hjälp för den

Vad händer när man får hjälp för det då? Förvånad

S3ON:

Mmmm for real Rodnar

Haha va gulligt Rodnar


   
SvaraCitera

lisa20088: Vad händer när man får hjälp för det då?

man sitter i en stol mitt emot en psykolog som ställer massa frågor som: "varför tror du att du känner så?" "varför då?" "och varför tror du det?" blablabla helt jävla meningslöst. Slösa inte dina pengar på dt där! Lr du kanske kan gå till bup o få d gratis? kske värt att testa isf, men tyckte inte det gav mig nåt iaf. 


   
SvaraCitera