Aviseringar
Rensa alla

Ångest


Ämnesstartare

Hur gör man så att ångesten försvinner? Eller lindrar den lite iallafall? Och inte genom att göra eller tänka på annat för de går inte.. Går det ens att få den att försvinna? 


   
Citera

Har du testat träning? Fungerar för en hel del. Jag har hört att joggning/löpning ska vara särskilt effektivt om jag inte minns helt fel.

Annars är det väl som man säger, tiden läker alla sår (hur hopplöst det än kan verka just nu).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Har du testat träning? Fungerar för en hel del. Jag har hört att joggning/löpning ska vara särskilt effektivt om jag inte minns helt fel.

Springer nästan varje dag och är på gymmet någon dag i veckan, det hjälper inte speciellt.. 🙁


   
SvaraCitera

Sanishi:

Springer nästan varje dag och är på gymmet någon dag i veckan, det hjälper inte speciellt.. 🙁

Kanske är bättre att gå till roten med problemet då. Vad är det som ger dig ångest?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:

Kanske är bättre att gå till roten med problemet då. Vad är det som ger dig ångest?

Jag vet inte.. Allt typ, skolan, att va hemma, soc, livet..


   
SvaraCitera

Sanishi:

Jag vet inte.. Allt typ, skolan, att va hemma, soc, livet..

Ah, det suger :/

Har tyvärr ingen lösning då men du får gärna höra av dig om du hittar en


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen annan som har nått tips?


   
SvaraCitera

Har du testat psykologisk hjälp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Johanna123:
Har du testat psykologisk hjälp?

Ja, det blev typ bara värre då.. Fick ångest varje gång jag va där för det jag berättade för personen..


   
SvaraCitera

Sanishi:

Ja, det blev typ bara värre då.. Fick ångest varje gång jag va där för det jag berättade för personen..

Det brukar oftast kännas jobbigt i början, men ångesten brukar minska när man gått ett tag. Man måste ge det lite tid och skapa sig en vana av att prata om det. 


   
SvaraCitera

Sanishi:

Ja, det blev typ bara värre då.. Fick ångest varje gång jag va där för det jag berättade för personen..

Jag känner igen mig i det och har pratat med dom om det men dom säger att det kan kännas jobbigt just då i början men efter ett tag när man har varit där så kan det börja släppa lite i taget. Får du tider och sånt nu oxå så tycker jag att du ska gå dit och försöka att kämpa och bara ta en bit i tagen och säga till när du tycker att det blir för jobbigt. Så får jag göra och ibland märker hon att det blir för jobbigt och då säger hon till. Det är bara att höra av dig om du behöver prata jag finns och kan försöka att stötta dig så mycket som jag kan. Jag tror på dig och jag tror att du fixar detta! Styrkekramar! 


   
SvaraCitera