Aviseringar
Rensa alla

Ångest


Ämnesstartare

Har sportlov denna veckan och det börjar gå mot sitt slut. Får sån otrolig ångest därför att jag ska göra två muntliga redovisningar på tisdag.

En är ju i grupp i och för sig så det kan jag ju nästan ta mig igenom, men jag brukar ändå vara väldigt nervös när jag väl gör det, sen så är det nåt urlöjligt tal på svenskan som jag absolut inte vill genomföra framför klassen.

Den som är i grupp är i Engelskan, vi ska tydligen vara 2 och 2 och skriva om antingen Sydafrika, Kanada, Australien eller ett 4e land som jag inte kommer ihåg. Man är 2 per land, och i random grupper om 8 pers som vi inte har fått reda på än, så man får väl turas om att prata om det landet man får med sin klasskompis. Grejen är den att min klasskompis har bara dykt upp på typ en Engelska-lektion under den senaste månaden och man undrar ju hur f*n det ska gå då.

Sen så är det ju Svenskan då... ska skriva ett tal, antingen ett argumenterande tal eller ett högtidstal (bröllopstal, begravningstal, etc...) och jag har bestämt mig för att skriva om varför rökning borde förbjudas, sen så ska man även göra en powerpoint på talet också, asså jag orkar inte med ångesten, jag hatar att prata inför grupp, särskilt inför en klass med 31 andra människor plus lärare.

På Engelskan ska man göra 2 powerpoints, ett per land, så om jag tar Sydafrika och Kanada så tar min klasskompis Australien och det 4e landet. Så totalt ska jag göra 3 powerpoints, ett tal, och sammanhängande texter till powerpointerna på Engelskan, sen så måste jag skriva cv och personligt brev, fast där är jag nästan klar med allt förutom brevet.

Hursomhelst, jag orkar inte med den här ångesten. Jag känner hellre för att skolka på tisdag, asså jag kan gå till skolan men inte tänker jag gå på Svenskan eller Engelskan den dagen, aldrig i livet. Vad ska jag ta mig till? Det känns så otroligt jobbigt just nu...


   
Citera

ja haaatar muntlig redovisning, kan gå hyfsat om man får prata om ett eget ämne som man redan kan om men om det är nåt som läraren väljer ut så står man ju där med en googletext i stort sett och småläser och ser ut att prata, hela min klass protesterade mot att göra införhelklass så läraren delade på klassen, svets och skärande som de då hette inom industrin, minns ja prata om gta 5 och grupp b rally när vi hade det i svenska. i engelska satt ci typ 2- 3 st och bara skulle berätta nåt på engelska så då visste ja inget så då fick jag beskriva vägen hem till  mig från skolan på engelska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

handendärnissen:
ja haaatar muntlig redovisning, kan gå hyfsat om man får prata om ett eget ämne som man redan kan om men om det är nåt som läraren väljer ut så står man ju där med en googletext i stort sett och småläser och ser ut att prata, hela min klass protesterade mot att göra införhelklass så läraren delade på klassen, svets och skärande som de då hette inom industrin, minns ja prata om gta 5 och grupp b rally när vi hade det i svenska. i engelska satt ci typ 2- 3 st och bara skulle berätta nåt på engelska så då visste ja inget så då fick jag beskriva vägen hem till  mig från
skolan på engelska.

Aa,  hatar det också,  asså jag ä så blyg av mig så jag hade inte klarat det även om det var ett eget ämne. Vet att i 7an så var vi tvungna att presentera en artist på musiken så jag tog ju det värsta jag kom på, Slipknot.

Själva redovisningen var väl sådär,  jag var hur nervös som helst, och ännu värre blev det ju när man hade sin crush i samma halvklass,  gud va pinsamt egentligen. Pratade ganska lågt under hela redovisningen,  eller så minns jag det men det bästa var när det var över,  kändes så otroligt gött att det var överstökat. 


   
SvaraCitera

Lazarus:

Aa,  hatar det också,  asså jag ä så blyg av mig så jag hade inte klarat det även om det var ett eget ämne. Vet att i 7an så var vi tvungna att presentera en artist på musiken så jag tog ju det värsta jag kom på, Slipknot.

Själva redovisningen var väl sådär,  jag var hur nervös som helst, och ännu värre blev det ju när man hade sin crush i samma halvklass,  gud va pinsamt egentligen. Pratade ganska lågt under hela redovisningen,  eller så minns jag det men det bästa var när det var över,  kändes så otroligt gött att det var överstökat. 

känns föbannat gött sen när man gjort det, men dom minuterna man står där är jäävliggt långa o jobbiga, de är förbannat gött att slippa nu när man slutat, förövrigt saknar ja skolan på vissa punkter


   
SvaraCitera