Aviseringar
Rensa alla

Ångestattacker


Ämnesstartare

Jag har haft ångestattacker i snart två och halvt år och i börjarn när jag fick dem så jag "löste" det med sprit och tabletter i ett par vecker. Kom full till skolan, drack mig full i skolan och allt möjligt. Jag sedan slutade när jag väl kom i kontakt med BUP men på den senaste tiden har mina ångestattacker blivit värre och jag har känt en väldigt sug för just alkohol (inte blandat med tabletter dock) för att dämpa min ångest. Jag lider sjukt mycket av den och det hindrar mig från att gå i skolan och göra mina läxor. Jag orkar knappt träffa mina kompisar längre och ändå så har jag dessa enorma krav på mig själv. Blir så besviken och ledsen på mig själv om jag inte lyckas få bra betyg fastän jag kanske klarar av G på proven och till och med VG även om jag aldrig är i skolan. Har ångest över att jag inte klarar av skolan och gå dit, sedan har jag även ångest över att jag inte är i skolan så det blir en ond cirkel och jag vet inte vad jag ska göra för att bryta den. Lärare börjar vara på mig nu som fan och jag orkar inte, inte alls. Knäcker mig ännu mer och minskar min lust att ens försöka kämpa att ta mig dit. Vet inte hur jag ska lösa detta.

Det jag vill ha hjälp med nu är att få bort det här jävla suget med alkohol. Jag kan inte äta något för då vänder det sig i magen på mig men när jag närmar mig sprit skåpet så vill mage ha det eller vad jag ska säga. Är inte alkolist för jag super mig aldrig full när jag har ångest, dricker inte alls mycket i mitt liv överhuvudetaget men just nu när det börjar bli för mycket så vill jag bara ha och jag vet om att ångesten blir bara värre om jag dricker så jag undrar är det någon som kan hjälpa mig? Ge mig tips på vad jag kan göra för att få bort suget? Jag vill verkligen inte känna såhär


   
Citera

Tänka rätt

/ Carl


   
SvaraCitera

Ending Jon:

/ Carl

*Johan


   
SvaraCitera

vet inte


   
SvaraCitera

Tilda1988:

vet inte


   
SvaraCitera

Du kan tala med din läkare och be att han skriver ut ångestdämpande medicin åt dig, något som i mångt och mycket fungerar som alkohol såtillvida att det bedövar ångesten. Det är såklart ingen långsiktig lösning, eftersom de är beroendeframkallande och eftersom läkarna ofta är väldigt restriktiva med att skriva ut för mycket av dem. Men det är i alla fall bättre än att ta till flaskan, enligt mig [smile]


   
SvaraCitera

alkohol är ganska överskattat. på 2 år har man gått från att vara på krogen/supa sig full varje helg till att dricka någon gång i halvåret, om ens det.

att se hur folk beter sig på fyllan är nog med anledning för mig att skita i det. även om det är kul att dryga runt. [cool]


   
SvaraCitera

UnclePadda:

Du kan tala med din läkare och be att han skriver ut ångestdämpande medicin åt dig, något som i mångt och mycket fungerar som alkohol såtillvida att det bedövar ångesten.

Så löste min psykiater det och det hjälpte. [party]


   
SvaraCitera

I'd say farbror doktor är en bra början. Alltså, vårdcentralen, utskrift av ångestdämpande (fler än man tror som knaprar på dessa, including me) och sedan kontakt med kurator eller psykolog. Det är en lång process att bli av med ångesten, men det går.


   
SvaraCitera

Been there done that i princip[n]
Bara att kämpa på och tänka på att man inte är ensam.
Samt komma ihåg att det inte är farligt. Kram


   
SvaraCitera

Svart Katt:

Så löste min psykiater det och det hjälpte. [party]

De hjälper faktiskt väldigt effektivt. Har dem själv ibland, för min kräkfobi. Men det är ju också faran med dem, att de ofta hjälper nästan lite för bra, så att man vill ta oftare.


   
SvaraCitera

UnclePadda:

De hjälper faktiskt väldigt effektivt. Har dem själv ibland, för min kräkfobi. Men det är ju också faran med dem, att de ofta hjälper nästan lite för bra, så att man vill ta oftare.

Mina är inte beroendeframkallande men ångesten kommer tillbaka om jag slutar ta dem så man kan inte bara lägga av när man vill. [n]


   
SvaraCitera

That's the tricky part. 🙁
Men jag käkar nog fan hellre piller hela mitt liv, om nu inte terapi och promenader i skogen inte hjälper, än springer omkring med ångest. (;


   
SvaraCitera

tyckte att psykolog hjälpte rätt så bra.

MiniFräs:

Lärare börjar vara på mig nu som fan och jag orkar inte, inte alls. Knäcker mig ännu mer och minskar min lust att ens försöka kämpa att ta mig dit.

prata med din mentor så kanske ni kan komma fram till någon lösning. jag tyckte det var jobbigt i skolan delvis på grund av ångest och när jag pratat med min mentor så såg hon till att man tog till åtgärder.


   
SvaraCitera

MiniFräs:

Ge mig tips på vad jag kan göra för att få bort suget?

Håller med om att du borde prata med en läkare!


   
SvaraCitera