Aviseringar
Rensa alla

Ångesttråden


Ämnesstartare

I den här tråden skriver vi av oss vår ångest.

Jag vill bara ligga hemma hela dagen, jag blir helt jävla apatisk när jag tänker på skolan och hur jag inte alls känner mig hemma där men jag vet att det mesta bara är i mitt huvud. Det känns så jävla larvigt att ha sådana komplex över vart jag kommer ifrån men jag antar att det känns så för att det för första gången känns som att man får så jävla mycket gratis för att vara född i en rik familj. Vanligtvis hade jag varit så jävla stolt över mig själv och mitt ursprung men på något vis har jag tappat allt det där.

Jag tror att det kan vara för att jag inte känner att jag har något annat de inte har, i alla fall inte något som räknas. Som sagt tror jag det kommer bli bättre, det mesta sitter nog bara i huvudet men det är ju en klen tröst när man för första gången sedan högstadiet faktiskt inte vill gå till skolan. Plugget är ju kul så det borde kännas bra. 


   
Citera
Ämnesstartare

Jag försov mig, vaknade nyss, hmm stannar nog hemma istället. OBS, ingen ångest än.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag orkar aldrig ta tag i någonting, ligger bara hemma. gör aldrig någonting av det jag tyckte var kul förut. röker och dricker för mycket. tar lugnande för att jag är så stressad. gråter och kan inte sluta, snyter mig i min randiga klänning. förstör relationer för att jag inte fattar att någon kan gilla mig. väljer bort allt som är bra. hetsäter och svälter mig i perioder. sminkar mig mycket för att känna mig snygg. har inte byxor eller tighta kläder för då känner jag mig tjock och äcklig.


   
SvaraCitera

vaknade elva idag, så jävla sämst, vem försover sig i över fem timmar liksom?????????????????


   
SvaraCitera
24/7
 24/7

Har en obehaglig oroskänsla i kroppen konstant, kan inte slappna av och kan verkligen inte hantera det, och så blir jag fysiskt paralyserad och ligger i min säng medan min hjärna går på högvarv och mitt hjärta sprängs. Vill ha det där livet då man har en plan och allting funkar någorlunda åtminstone och någon som tycker om mig som jag kan tycka om tillbaka. Så vill jag ha det, varken mer eller mindre. Men det är alldeles för mycket begärt, obviously. Blä. 


   
SvaraCitera
Afik
 Afik

jag är så oerhört stressad. jag sitter i skolan och kan inte sitta still, jag kan inte läsa högt för någon utan att vilja vifta vilt med armarna. jag vet inte ens varför jag är stressad! antagligen eftersom jag prestationsångest+dålig självkänsla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har en livskris, vet inte vem jag är eller vem jag vill vata


   
SvaraCitera

sluta va en emohummer annars kidnappar jag dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är sinnessjukt skoltrött och har skolkat hela veckan och struntade i att göra min hemuppgift och kommer antagligen inte orka gå till skolan på hela denna vecka xP vill bara att den ska ta slut så fort som möjligt så det kan bli sommar och man kan fokusera på att dricka elk varje dag och kramas med fina människor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

allt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Jag har en livskris, vet inte vem jag är eller vem jag vill vata

känner igen mig brutalt

känns dock jävligt bra nu, har pratat med folk så får inte massa askonstiga ideer. Kom på att jag trodde att jag var hemlig spio


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill dra och köpa glass.
Men det är ej bra för då lär jag få energi så jag ej somnar tidigt som jag borde ikväll.
Försöker sysselsätta mig med andra saker under tiden så jag kanske glömemr glassen till slut!


   
SvaraCitera
höna

Får ångest när jag tänker på att jag borde börja plugga, men jag är ju rätt tillfreds med jur jag har det nu 🙁 känns som om jag är för dålig och omogen för att klara 1 plugg. Aja. D löser sig, yolo osva

Har en för chill attityd till saker och ting kanske

Och snart har det gått tio år och jag arbetar fortf i en butik... med timlön.. asså näääääää


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höna:

Och snart har det gått tio år och jag arbetar fortf i en butik... med timlön.. asså näääääää

äre väl många som gör. det är ju ett jobb iaf.


   
SvaraCitera
höna

isola:

äre väl många som gör. det är ju ett jobb iaf.

Skulle knappt ha råd med hyra och mat till mig sj så som det är nu så alltså nä, plus att jag inte vill jobba o butik pga det ger mig inte den tillfredställelse som jag vill få ut av jobb lix. Om jag inte vart butikschef lr ngt 😛 högst otroligt att d kmr hända. Vet ändå vad jag vill plugga till bara att det är jobbigt att ta tag i.


   
SvaraCitera