Aviseringar
Rensa alla

Ångrar ni er, eller inte?


_pineapple_:

Ja fy

Ja alla livsformer förtjänar ju att leva, vem är man att leka gud och döda för nöjes skull? Jag skulle nog låta en mygga leva, elakt att döda den 🙂

Sen visst fan ska man göra abort om man inte vill ha ungar och så.


   
SvaraCitera

natthimmell_22:

Jag tror att de som har dött är ständigt närvarande, bara de att vi inte ser dem.

Så du är mot abort. Tjejer som blivit våldtagna ska vara tvugna att behålla barnet.

Du tror att varenda fluga och abort-döda bebis etc får ett liv efter detta, att dom lever i en annan värld. Vad ska det lilla fostret göra? Ligga på marken i det andra livet och ändå vara närvarande?


   
SvaraCitera

Temnozor:

Bara för att din mamma ångrar att hon inte gjorde abort.

abooo kolla abooo han kaxar fight wallah


   
SvaraCitera

Angelize:

du har ingen talan förrän du själv gått i hennes skor vilket du ej kan för du har snopp

Jag tror inte han kan gå i hennes skor för att män har ofta större fötter än tjejer.

Sen har han självklart talan, det är väl klart som babianernas heliga värld att man gör abort om man är 20- utan jobb? Ska hon föda en unge och antagligen få ensam vårdnad med den och låta hennes föräldrar försörja henne och hennes barn? yay


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hejpej123:

Jag skulle nog låta en mygga leva, elakt att döda den

Hm, kackerlackor i ditt badrum? Råttor i köket? Löss och loppor? Bakterier á la MRSA eller typ anthrax? Rent filosofiskt kan jag förstå vad du menar, och hålla med till en nivå, det där att ett liv är ett liv och alla liv har rätt att finnas, men det funkar inte i praktiken, och det finns mer till "liv" ur en filosofisk synvinkel än att organismen i fråga har ämnesomsättning och kan föröka sig, och det är skillnaderna mellan olika organismer som gör att man bör behandla dem olika - du kan inte behandla en kackerlacka och en schimpans på samma sätt, eftersom det finns så stora skillnader i deras sätt att vara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Temnozor:

Bara för att din mamma ångrar att hon inte gjorde abort.

ja och det förstår jag till fullo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hejpej123:

Så du är mot abort. Tjejer som blivit våldtagna ska vara tvugna att behålla barnet.

Det skulle inte bli bra för någon om en våldtagen tjej blev tvingad att behålla barnet, men ja, jag är emot abort. Verkligen emot.
Jag tycker att man kan adoptera bort barnet isf om man inte kan tänka sig att ha det, men det är förstås upp till var och en hur de väljer att göra. Jag kan inte bestämma över andra, jag kan bara ha mina åsikter.

hejpej123:

Du tror att varenda fluga och abort-döda bebis etc får ett liv efter detta, att dom lever i en annan värld. Vad ska det lilla fostret göra? Ligga på marken i det andra livet och ändå vara närvarande?

Hur gammal är du? Jag bara undrar...

Vadå att fostret ska ligga på marken i det andra livet? Är du seriös??
Om jag dör när jag är gammal och sjuk, är jag gammal och sjuk i "det andra livet" då också? Knappast.


   
SvaraCitera

natthimmell_22:

Jag tycker att man kan adoptera bort barnet isf om man inte kan tänka sig att ha det

Bra 🙂

natthimmell_22:

Om jag dör när jag är gammal och sjuk, är jag gammal och sjuk i "det andra livet" då också? Knappast.

Och hur vet du det? Har någon från det andra livet sagt det till dig? Nåja jag borde låta folk ha deras tro ifred, även om jag själv inte håller med 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hejpej123:

Bra 🙂

[y]

hejpej123:

Och hur vet du det?

Det är min tro helt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hejpej123:

Sen har han självklart talan, det är väl klart som babianernas heliga värld att man gör abort om man är 20- utan jobb? Ska hon föda en unge och antagligen få ensam vårdnad med den och låta hennes föräldrar försörja henne och hennes barn? yay

Vart skrev jag att man inte ska göra abort? Det jag menar är det du säger inte har någon betydelse för du har själv aldrig gått igenom det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är faktiskt seriös. Det här är inte särskilt seriöst.


   
SvaraCitera

Jag gjorde det och skulle gör det igen. Är inte så gammal och skulle få hoppa av gymnasiet och ''förstöra'' hela min ungdoms tid. När de andra är 30 kan jag börja gå ut och kanske ha ett nprmalt liv. Vissa kanske blir bra unga mammor men av egoistiska skäl ville jag inte ha barnet MEN OCKSÅ hade du verkligen passat som mamma? Man får väll tänka på barnet, skulle du verkligen klara av att ta hand om det? Skulle det ha någon pappa som ville ha det? Skulle alla andra och du själv se på det som oönskat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så man ska bara gå efter vad andra tycker?


   
SvaraCitera

thessiebabie:

Så man ska bara gå efter vad andra tycker?

Nej, det är just vad man inte skall göra. Folk på Ungdomar.se tenderar i den här frågan vara väldigt enspåriga, och förutsätter att det alltid, i absolut alla fall är mest av godo att göra abort. Blir trött på't.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Vad är det att ångra?

Att hon ville behålla kiddon såklart.

Din runk-jämförelse va rätt keff, då man inte får ut mycket av att inte dra den, medans zygoten ändå kan utvecklas till en kid.


   
SvaraCitera