Aviseringar
Rensa alla

Animal Cops


Ämnesstartare

Är helt helt beroende av att titta på detta hemska program på Animal planet.
Alla underbara djursjukvårdare som ser det som ingen annan vill se och gör det som ingen annan vill göra.

Hur folk kan tex. hugga av ena benet på sin hund och låta den stå i det skicket utan varken vatten eller mat bunden vid ett träd på tomten lämnad till sitt öde, är helt helt ofattbart och de förtjänar samma grymma behandling, minst!

Oftast lever människorna i misär och är helt utanför samhället, men också förekommer det till synes "vanliga" och rika människor.
De vill inte lägga de ynka kronorna som det kostar att tex. vaccinera hos djurrättsorganisationer.
Eller ens bemöda sig med att ta bort fästingarna, som oftast är ca fem cm stora och sakta dödar deras djur.

En tant som bodde i en minimal lägenhet med fem halvdöda katter som hon varken gav vatten eller mat, och som endast levde på damm och sin egen avföring, tyckte inte alls att det var något fel på katterna, och försvarade sig med att för en vecka sen hade hon minsann gett dem en skål med vatten att dela på - och pekade på ett halvt kaffefat i ett hörn.

Ibland åker de till de till höginkomstområden, där folk har råd med två tre sportbilar, pool etc , men inte vill lägga ut 500 spänn på att spjäla sin valps ben efter att de "råkat" trampa sönder det.
I stället hade han knutigt en bit gasbinda runt det benet (dessutom på helt fel ben!)
samt häftat med en häftapparat i benet under gasbindan på den lilla valpen, som nästan var helt orörlig.
Men han såg inget fel med det, utan stod där, full med guldsmycken och hotade att köra över djurvårdarna med sin nya bil, som han var noga med att påpeka - hade kostat en halv miljon.

Image
Image


   
Citera
Ämnesstartare

Ah okej, det duger väl att se på. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Ah okej, det duger väl att se på.

gör[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bra kanal. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

gör[no-no]

Jaja men glöm inte preskiberingstiden för ekonomisk brottslighet är 10 år, det är därför man behöver spara sin bokföring i 10 år. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svart Katt:

Bra kanal.[love]

Kollar på den nu, sorgligt[sad]


   
SvaraCitera

animal collective


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kent


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Kollar på den nu, sorgligt[sad]

Jag slutade kolla på Animal Cops just för att programmet gör mig så ledsen. Har sett avsnittet där katterna inte fick någon mat. [sad]
Monkey Business var kul. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svart Katt:

Jag slutade kolla på Animal Cops just för att programmet gör mig så ledsen.

Kan inte sluta, fast det gör mig illa till mods[sad]
Nu har de hittat en övergiven bil full med glas och skräp, samt 7st hundar därinne i den över 40-gradiga värmen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Kan inte sluta, fast det gör mig illa till mods[sad]
Nu har de hittat en övergiven bil full med glas och skräp, samt 7st hundar därinne i den över 40-gradiga värmen

Men... [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera