Aviseringar
Rensa alla

ANIME! :3


Ämnesstartare

Hello! ^w^
Ingen fler än mig som älskar anime och manga? Om ni finns där ute... vad har ni för favoriter? XD själv gillar jag allt möjligt, men mina top 10 är Death note, Pandora hearts, Junjou romantica, Sekaiichi Hatsukoi, Naruto/Naruto shippuden, Ao no Exorcist, Ouran High School Host Club, Tsubasa Cronicle, Kuroshitsuji och Durarara!!! x3

0 (2).jpg


   
Citera

Läs/se Berserk om du vill variera med lite kvalité.


   
SvaraCitera

aha den ska föreställa ännu mer avsmalnade asiatögon x3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Well.. I like my animes o.o


   
SvaraCitera

Spenderar väl c:a en timme åt dagen i genomsnitt att kolla på anime. Gör en liten lista ur ingen speciell ordning. kommentarerna kommer variera på hur mycket minnet sviktar. Vissa kommer jag att utveckla och andra inte. Vissa är även svåra att förklara och det enklaste är bara att se den. men det får ni leva med.

Mobile Suit:Gundam

Mecha
Det finns en rad "Gundam-serier" och det var någon av ur dessa som jag såg min första anime-serie. Den lär väl klassas som en av dom bättre ur Mecha-genren.

Ergo Proxy

En post-apocalyptic serie.
Den andra serien jag såg efter Mobile Suit:Gundam. Handlingen, animeringen och introt var riktigt bra. Sedan har den nog skapat den absolut snyggaste kvinnliga karaktären i Re-L Mayer. Kan dock vara en mindfuck för dom flesta.

Kara no Kyokai(The garden of sinners)

Mycket psykologi & Supernatural.
Den absolut bäst ritade serien jag någonsin skådat. man nästan smälte bort. Om alla serier bara kunde vara så bra gjorda. Ingen censur. så den innehåller mycket blod och vid enstaka tillfällen även våldtäkter.

Elfen Lied

Ecchie(snusk), supernatural, science-fiction.
Även denna en serie utan censur. Det förekommer ofantligt mycket blod och snusk. Tar upp en del samhällsproblem som mobbing och pedofili. Bra kvalitet också.

Shingetsutan Tsukihime

Drama, mystery, supernatural.
Den första serien som fick mig känslomässigt berörd [sad]. En kort och bra serie. Vampyrer spelar en central roll och det förekommer en del blod.

Fate/Stay Night

Drama, mystery, supernatural.
Den andra serien som fick mig berörd [sad]
För att sammanfatta det kort så handlar den om superhjältar och gudar som slåss i en stor tävling. Varför saber, varför!! [cry]

----

Tillsammans med Shingetsutan Tsukihime & Kara no Kyokai så kommer man från ett och samma förlag. Take-Moon. Och dom bär alla likheter. i samtliga så är det en stark kvinna med pondus och en vek man till vit riddare som är förgrundsfigurerna. Dom alla tre är bra och rekommenderas mycket starkt.

Getbackers

Comedy, Supernatural, cyber-punk.
En serie man inte hör så mycket om. Riktigt underhållande med många roliga personligheter. Skrattade högt mer än vad jag kunde räkna på fingrarna. Den handlar om två killar som är kroniskt panka som utför alla sorters återhämtningsuppdrag. fallen kan variera från allt mellan antikviteter till minnen.

Steins:Gate

comedy, psychological, science fiction

Håller på och ser denna för stunden. Är ungefär i mitten och finner den en aning långtråkig. Riktigt bra ritat och har nog den näst-snyggaste tösen i Kurisu Makise.

Full Metal Panick

Comedy, Mecha, Drama.
Handlar om en hemlig och högteknologisk organisation som har mål att stoppa olika terrorist-fraktioner i världen. Mycket action och mycket komedi.

Death Note

En psykologisk thriller. En av dom absolut bästa anime-serierna som någonsin gjorts alla kategorier. Den är ett mästerverk helt enkelt.


   
SvaraCitera
Zsasz

isola:

aha den ska föreställa ännu mer avsmalnade asiatögon x3

Trodde det var en "forever alone" gubbe ju.. x3

"Serietidningar & Manga" sektionen verkar ha överflöd av anime/manga trådar, titta in där så hittar du nog lite nytt..
Personligen är jag inte så mycket för anime, men manga finns det ett antal jag gillar, bland annat "Parasyte", "Dragon Head" & "GTO"..


   
SvaraCitera

Kaiji
Akagi
Nichijou
Samurai Champloo
Cowboy Bebop
Neon Genesis Evangelion + End of Evangelion
Spice and Wolf
Gintama
Welcome to the NHK
Black Lagoon
Monster


   
SvaraCitera

Gillar inte manga o anime men Akira är rätt så najs.


   
SvaraCitera
Noak_

Masaaki Yuasa gör den bästa animen. Mind Game, Kemonozume, The Tatami Galaxy. Bäst.


   
SvaraCitera

har ej tittat så mycket, bara typ kinos journey när det gick på tv samt lite (väldigt lite) helsing pga det gick också på tv men fastnade aldrig för det. gillar dock miyazakis/studio giblis filmer men det gör iofs alla.

funderar dock på att se death note samt elfen lied.

Undertaker:

^w^

guuud vilken ful smiley...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dräparen:

guuud vilken ful smiley...

Hehe, jag diggar den ^w^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Death Note
Inu-Yasha
Love Hina (hihi)

och så Pokemon såklart 😀


   
SvaraCitera

Nä har tröttnat.


   
SvaraCitera

Sailor Moon [love]


   
SvaraCitera

Uzumaki är bland det bästa jag har läst.


   
SvaraCitera