Aviseringar
Rensa alla

Anime! 😀


Ämnesstartare

MasterL:

Älskar också FMA :DHar du sett FMA Brotherhood? tycker faktiskt den är bättre 😀

Nej :O, har inte sett klart FMA, ska se klart den 😛 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sandy:

Nej :O, har inte sett klart FMA, ska se klart den 😛 

Hahahaha, gör så 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tittar på Gintama för stunden, uppe i 88 eps för stunden och tänkt vila den efter 100 för ett tag för att kolla upp andra serier jag droppat halvvägs.

Precis kollat på Bayonetta filmen, samt Spriggan. Den senare var bättre än den första men ingen var sådär strålande bra.

Annars är jag djupt nere i Manga för tillfället och läser Kokou no Hito mfl regelbundet uppdaterade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Weeaboo:
Tittar på Gintama för stunden, uppe i 88 eps för stunden och tänkt vila den efter 100 för ett tag för att kolla upp andra serier jag droppat halvvägs.

Precis kollat på Bayonetta filmen, samt Spriggan. Den senare var bättre än den första men ingen var sådär strålande bra.

Annars är jag djupt nere i Manga för tillfället och läser Kokou no Hito mfl regelbundet uppdaterade.

Har inte hört talas om någon av dem men de är säkert bra xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MasterL: Har inte hört talas om någon av dem men de är säkert bra xD

Är en veteran, serru.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har aldrig kollat anime men skulle gärna vilja kolla på någon bra film eller serie för att se om det är min grej. 

så förslag på filmer och serier skulle uppskattas. helst dom som anses bäst och som "alla" anime-älskare har sett  Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tegel: så förslag på filmer och serier skulle uppskattas. helst dom som anses bäst och som "alla" anime-älskare har sett Glad

filmer: Spirited Away, Eldflugornas Grav, Princess Mononoke, Det Levande Slottet, Kiki's Expressbud

serier: Berserk, Gungrave

Mina favoriter åtminstone.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd:

filmer: Spirited Away, Eldflugornas Grav, Princess Mononoke, Det Levande Slottet, Kiki's Expressbud

serier: Berserk, Gungrave

Mina favoriter åtminstone.

okej tack för hjälpen Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tips på filmer:

*The neighbor totoro (på svenska: min granne Totoro)
*Kiki’s Delivery Service (på svenska: Kikis expressbud)
*Howl’s Moving Castle (Det levande slottet)
*Ponyo 
*Grave of the Fireflies (Eldflugornas grav)
*From Up on Poppy Hill (Uppe på vallmokullen)
*Whisper of the Heart (Om du lyssnar noga)
*The Secret World of Arrietty (Lånaren Arrietty)
*Wolf Children (vargbarnen)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sandy:
Tips på filmer:

*The neighbor totoro (på svenska: min granne Totoro)
*Kiki’s Delivery Service (på svenska: Kikis expressbud)
*Howl’s Moving Castle (Det levande slottet)
*Ponyo 
*Grave of the Fireflies (Eldflugornas grav)
*From Up on Poppy Hill (Uppe på vallmokullen)
*Whisper of the Heart (Om du lyssnar noga)
*The Secret World of Arrietty (Lånaren Arrietty)
*Wolf Children (vargbarnen)

tackar, får se om jag fastnar för något. Glad


   
SvaraCitera

Om du vill ha nya animen att följa varje vecka, så kan jag rekommendera dig att se No Game No Life. Ärligt talat, jag tror inte jag har stött på en sån bra serie på under min 9 åriga karriär vad gäller Anime, och det säger en hel del när det är bara 2 avsnytt in!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag älskar kuroshitsuji alla måste se den 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som många redan skrivit är alla Studio Ghibli-filmer underbara. Listan som Sandy skrev + Nausicaä of the valley of the wind


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tegel:
har aldrig kollat anime men skulle gärna vilja kolla på någon bra film eller serie för att se om det är min grej. 

så förslag på filmer och serier skulle uppskattas. helst dom som anses bäst och som "alla" anime-älskare har sett  Glad

Några serier som finns med på nästan alla topplistor är: Death Note, Fullmetal Alchemist, Fullmetal Alchemist Brotherhood, Code Geass, Sword Art Online 🙂 (det är de som är populära som jag har sett)Men sen finns ju även Pandora Hearts som jag också gillar 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar man Studio Ghibli så borde man även se Makoto Shinkais filmer och kortfilmer. Hoshi o ou kodomo, Byôsoku 5 senchimêtoru och Koto no ha no niwa är underbara! 

Finns många bra serier också, bland andra dessa (som inte varit nämnda än):
Seirei No Moribito
Claymore
D.Gray-Man
Basilisk
Black Cat
Black Lagoon


   
SvaraCitera