Aviseringar
Rensa alla

anklagad


Ämnesstartare

min flickvän anklagar mig för att vara otrogen och vilja ha någon annan var och varannan dag. jag har tydligen sex med alla mina vänner och vill ha alla gammla ragg tillbaka i stället för henne, hon lever i någon typ av fantasivärld.

är det någon som varit med om samma sak?

jag har pratat med henne om det här och hon har lovat att hon ska prata med mig i stället för att kasta anklagelser mot mig. men hon fortsätter och fortsätter hela tiden.

jag förstår mig verkligen inte på kvinnor....


   
Citera

Fixa en frisk tjej istället då


   
SvaraCitera

hört talas om kloroform?


   
SvaraCitera

säg åt henne att dra åt helvete


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oggelgoggel:

Fixa en frisk tjej istället då

det funkar inte riktigt så, mitt hjärta är fastkedjat i henne. jag älskar henne över allt på denna jord.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

säg åt henne att dra åt helvete

kan inte / vill inte


   
SvaraCitera

ekwall:

kan inte / vill inte

då får ni prata om det tills att hon fattar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

då får ni prata om det tills att hon fattar

försöker med det


   
SvaraCitera

Har du gjort någonting som möjligtvis kan få henne att tro att hon har det minsta rätt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Har du gjort någonting som möjligtvis kan få henne att tro att hon har det minsta rätt?

inte vad jag vet, men jag hade kast ryckte innan jag träffade henne om att jag höll på med alla även fast jag inte gjorde det. men är väl pga det och att jag haft sex med en gammal vän som jag iofs inte pratar med längre....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ekwall:

jag förstår mig verkligen inte på kvinnor....

Är det liksom inte bara en svartsjuka?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan ju ha med dåligt självförtroende att göra. Ser man ner på sig själv tror man ju att man inte är värd tillräckligt, och om hon ser ner på sig själv så tror hon nog att du inte älskar henne lika mycket som du egentligen gör. Fråga hur hon mår och hur hon ser på sig själv.
Gör dig ju inget gott att bli anklagad för att vara otrogen var och varannan dag. Man kan ju må riktigt dåligt över att ens flickvän inte litar på en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daybreak:

Är det liksom inte bara en svartsjuka?

tror inte det....

Chips:

Fråga hur hon mår och hur hon ser på sig själv.

har gjort det men får knappt något svar och sen tar det ett litet tag sen blir jag anklagad igen.

Chips:

Man kan ju må riktigt dåligt över att ens flickvän inte litar på en.

det är därför jag går till en kurator har fått panikattacker och antideprisiva...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ekwall:

har gjort det men får knappt något svar och sen tar det ett litet tag sen blir jag anklagad igen.

Kräv ett svar. Om du mår sådär dåligt så har du nog all rätt till att få en bra förklaring. Man går bara inte och anklagar sin pojkvän för något sådant utan att det finns någon grund till det.
Men om hon inte svarar kan det ju visa att hon ser sig själv på ett nedvärderande sätt och att hon inte vill prata om det.
Försök iaf verkligen att få henne att svara. Annars så tycker jag att du bara ska gå därifrån nästa gång hon anklagar dig för att ha varit otrogen. Säg till henne att du inte kommer prata med henne förrän hon kan sitta ned och förklara varför hon tror som hon gör och hur det kommer sig med att hon kommer med anklagelser som det troligtvis inte finns någon grund till. När det gäller fysiska bevis, alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ekwall:

jag har pratat med henne om det här och hon har lovat att hon ska prata med mig i stället för att kasta anklagelser mot mig. men hon fortsätter och fortsätter hela tiden.

Har hon haft någon pojkvän som varit otrogen tidigare, eller blivit sårad av ngåon kille? Sådant kan sätta rätt djupa spår.

Sen tror jag det är som Chips säger, att hon nedvärderar sig själv och har dålig självbild. Hon har nog svårt att tro att du vill vara med henne och bara henne, det är möjligt att hon känner att hon inte duger.


   
SvaraCitera