Aviseringar
Rensa alla

Anledningar att inte skaffa barn


Lilla Lady:

kan komma på en anledning varför man inte bör skaffa barn JoElite

nämligen dig

Haha, det var bra[bigsmile]


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Fyra anledningar att inte starta efterblivna trådar:

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Man blir inte smartare bara för att man har få barn,

Man har färre barn om man är smart.
Stor skillnad.
Sen så har man mer tid att uppfylla sina egna behov om man har mindre barn så jo, man blir smartare av att ha mindre barn.

Lilla Lady:

och jag ska minst ha 4 bebisar [cute]

Visar på vilken otrolig respekt du inte har för mänskligheten..
Tycker jag.

Babydoll:

Haha, jahaa. Ah, jag vill ju vara smart så får väl strunta i att skaffa ett barn. Fin logik.[blush][confused]

Det är faktiskt en logisk slutsats.
Det ger dig bara negativa effekter att skaffa barn, det är dåligt för mänskligheten och vi behöver helt enkelt inte mer människor.

helutuhle:

tycker det verkar ganska retard att börja bilda en familj om man ser det som ett hinder för att uppfylla sina drömmar.

Alla ser inte att det är ett hinder, och det är troligen hinder till vilken dröm du än har.. Förutom att få massa barn.

helutuhle:

haha, på vilket vis skulle detta hindra människor att skaffa barn? eller menar du att man blir dummare utav att skaffa barn?

Först, om man vet vad smarta människor gör kanske man tycker att det ligger någonting i det, man kanske strävar efter att bli en bra person vafan vet jag.
Sen så blir man smartare av att ha färre barn.

köttfärssås:

Tror du inte är för att många som du definierar smarta är inskränkta nördar som inte får ligga.

Nej, ( det finns studier om detta men )
om du tittar på underutvecklade länder och hur mycket barn dom skaffar och jämnför med mer utvecklade länder märker du snabbt vad jag menar.

köttfärssås:

Nej, men Rymden är[party]

troligen inte eftersom att den expanderar, men om vi börjar prata om multiuniversum så skulle det nog kunna vara oändligt.


   
SvaraCitera
Åtta

JoElite:

Stor skillnad.

Ja. Det var min poäng. Du har fått det kausala sambandet om bakfoten.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

JoElite:

Sen så blir man smartare av att ha färre barn.

Image


   
SvaraCitera

JoElite:

Har nyss läst en bok av Sam Harris som heter * The Moral Landscape*
Jävligt intressant bok och om du är en vetenskapsman föreslår jag den boken till dig 😛

Så… Bara för att du tyckte en bok var intressant så borde ‹vetenskapsmän› läsa den? Vilken sorts? Scientists eller scholars? Varför? Vad har vetenskapsmän och anledningar att inte skaffa barn med varandra?

JoElite:

anledning 3. Överbefolkning.
vi måste alla dra vårat strå till stacken för att jorden inte ska bli överfull i framtiden, vi MÅSTE minska på hur många barn vi får med tanke på att jorden inte är oändligt stor, växter behöver platser att växa på och medan medicinen utvecklas så lever vi mycket längre.

Hämta en ordbok och slå upp ordet ‹demografi› och läs sedan på om vad det är. I och med befolkningens ökade välstånd minskar befolkningsökningen och till slut blir den som den är här, typ kass.

JoElite:

anledning 4: om man har få barn kan dom få en bättre utbildning.

Bättre utbildning än vad? Och hur är det ett argument för att inte skaffa barn eller för att skaffa barn? Jag tänker inte skaffa barn för att mitt framtida barn skulle få en bättre utbildning än en sten och det vore inte juste mot stenar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lilla Lady:

kan komma på en anledning varför man inte bör skaffa barn JoElite

nämligen dig [cute]

Precis, jag är en människa och ett bra exempel på vad vi inte behöver mer av, om du menar att jag har en dålig personlighet så har det med att göra med informationen jag blir utsatt för och vilken slags uppfostran jag har haft, jag hade varit du om jag hade varit under exakt samma förhållanden som du.

en människa föds som en oskriven bok och blir det vi skriver in i den.


   
SvaraCitera

JoElite:

Visar på vilken otrolig respekt du har för mänskligheten..
Tycker ja

Tack,
jag anses vara mycket intelligent och har planer att bli ytterst framgångsrik i framtiden så jag kommer ha råd att ha många barn ,precis som mina föräldrar.

Jag tycker det är viktigt att jag för vidare mina fantastiska gener, det behövs mer smarta människor helt enkelt.


   
SvaraCitera

JoElite:

om du tittar på underutvecklade länder och hur mycket barn dom skaffar och jämnför med mer utvecklade länder märker du snabbt vad jag menar.

Har väl snarare med att det inte finns något roligare att göra där.

JoElite:

troligen inte eftersom att den expanderar, men om vi börjar prata om multiuniversum så skulle det nog kunna vara oändligt.

men menade inte såpass. Trodde oändligt stort bara var en metafor för något sådant stort som vi aldrig kommer kunna besöka. Nej, har lagt fram att Universum inte är oändligt stort allt för många gånger för att känna mig kluven. Verkar samma rymd i multiversum? X, Y, Z? Alltså har de samma dimensioner?


   
SvaraCitera

JoElite:

Det ger dig bara negativa effekter att skaffa barn

Nej? [confused]
Vem vill inte ha en skön liten kopia av sig själv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Så… Bara för att du tyckte en bok var intressant så borde ‹vetenskapsmän› läsa den? Vilken sorts? Scientists eller scholars? Varför? Vad har vetenskapsmän och anledningar att inte skaffa barn med varandra?

boken handlade inte om att inte skaffa barn, den handlar om varför det är viktigt för vetenskapsmän att inte skämmas över att ge svar på vad moral är och varför religion inte är svaret, men vetenskap är.

Hampie:

Hämta en ordbok och slå upp ordet ‹demografi› och läs sedan på om vad det är. I och med befolkningens ökade välstånd minskar befolkningsökningen och till slut blir den som den är här, typ kass.

Och vi är ett utvecklat land, därför bör vi inte skaffa mer barn, vi blir för många med tanke på hur länge vi lever.

Hampie:

Bättre utbildning än vad?

än barn till föräldrar med flera barn, det finns mer pengar och tid att lägga in i det barnet.


   
SvaraCitera

jag tycker att om man nu ska skaffa barn, du kan man väl adoptera? för det finns ju så många barn därute som inte har en familj, ska man då sätta ett nytt barn till världen ? då är det väl bättre om man hjälper dem barn som redan finns och inte har en familj.


   
SvaraCitera

Dom är läskiga[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Les voleurs:

Nej? [confused]
Vem vill inte ha en skön liten kopia av sig själv?

Bra du börjar förstå.

Lilla Lady:

Jag tycker det är viktigt att jag för vidare mina fantastiska gener, det behövs mer smarta människor helt enkelt.

Smarthet kan komma igenom utbildning, dina gener är en framgång men ingenting vi inte skulle klara oss utan.

köttfärssås:

Har väl snarare med att det inte finns något roligare att göra där.

Och vad finns det som är roligare än sex att göra här?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

godiisglassen:

jag tycker att om man nu ska skaffa barn, du kan man väl adoptera?

[y][bigcheers]


   
SvaraCitera

Åtta:

facepalm

Varje gång jag "refreshar" tråden så byts din facepalmbild, hur gör du detta?
Häftigt.


   
SvaraCitera