Aviseringar
Rensa alla

anledningar att leva?


Ämnesstartare

Japp såhär rolig är jag. Men snälla har ni ngt? :S


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

för att lära sig att se

för att läsa

för att mötas


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att döden tillslut kommer att för alla inträffa och den är så pass okontrollerbar och absolut att man ju inte kan komma tillbaka. Jag vet att folk kan tro det på olika sätt, men varför dö nu när man kan vänta med det tills senare. Jag menar, bara för mig så väljer jag att typ äta kakor istället för att du, hur jobbigt mitt liv än kan vara. Döden är visserligen det mest skrämmande och avlägsnaste just i unga år. Jag säger till mig själv att jag inte är att lita på. Ät kakor säger jag.Glad


   
SvaraCitera

För att hur man än gör så kommer det finnas en framtid


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Livet är en lek. Du är fri att skapa, känna, uppleva och utforska - vilket är rätt underbart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ryggmassage på kökssgolvet
Att munhuggas med klasskamrater
Lära sig saker om historia och kultur och universum
Tankesmedjan i P3
Japanskt körsbärste
Sol i ansiktet
Musik som försätter en i trans
Igelkottar som äter ost fast de inte får
Resor till andra kontinenter
Språk

Är väl högst personligt med sådant?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox: Igelkottar som äter ost fast de inte får

vilda sådana?

Framtiden och småsaker


   
SvaraCitera
Draug

våra liv är egentligen totalt meningslösa. Vi försöker bara intala oss själva att det skulle finnas någon mening med det hela.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man lever för att sedan dö... Livet blir vad man gör det till men alla har sin egen uppfattning 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man kanske blir glad senare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Därför att man kan vid död gå miste om livet som jag verkligen gissar är bättre. Hellre livet isf! Det kan bli bättre senare i livet, man vet aldrig. Man ska vara tacksam att man fått ett liv här på jorden och då ska man leva det fullt ut. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inte direkt kommit på någon som verkar tillräcklig. Säg gärna till om du finner någon.


   
SvaraCitera
Exner

df rqp:
man kanske blir glad senare


   
SvaraCitera
Bakric

Draug: våra liv är egentligen totalt meningslösa. Vi försöker bara intala oss själva att det skulle finnas någon mening med det hela.

Men är inte även det ett påstående som inte kan bekräftas, utan som bara har sanningsvärde om man har intalat sig själv att livet är utan egentlig mening?


   
SvaraCitera

Min teori är att man lever för att se till att ens liv blir värdefullt och inte i onödanRullar ögonen


   
SvaraCitera