Aviseringar
Rensa alla

anledningar till att sj är kontrarevolutionärt


Ämnesstartare

jag kan komma på mängder av anledningar till att sj förr eller senare kommer att vara direkt ansvariga till att revolutionen blir försenad.

1: löv på spåren. viktiga organisatörer eller motsvarande sitter fast på ett tåg strax efter hallsberg, som är tvunget att hålla snigeltempo på grund av lövhalka. kan egentligen hända när som helst på året, men kommer garanterat inträffa under större delen av alla tågresor på hösten. om revolutionen således börjar ta fart på sensommaren så är det förmodligen lika bra att skjuta upp den tills efter lövkaoset, av logistiska skäl. om inte...

2: oväntad snöstorm. när lövhalkan är över så kan sj utan vidare välja att skylla på snöstorm, oavsett om det fallit några centimeter snö, och i synnerhet om det inte snöat på ett tag. varje gång det kommer lite snö så är detta en fullständig överraskning för de goda herrarna på sj, således vinterns motsvarighet till lövhalka, med skillnaden att "snöstorm" i större utsträckning kan innebära fullständigt inställda avgångar. vilket gör att även om revolutionen blivit bordlagd pga lövhalka, så kan ännu en årstid utgöra hinder för dess genomförande, vilket innebär att sj är direkt ansvariga för ett halvårs väntan.

3: spårbyte/skenande godståg/100 andra ursäkter för att lokföraren inte orkar hålla in framåtknappen. händer hela tiden, oftast utan goda anledningar, och här är det möjligen rent tekniskt banverket som är att skylla, men det är ändå ingen utanför tågindustrin som förstått skillnaden. favoriten som hänt mig personligen är att tåget åker från typ hallsberg, mycket långsamt och låter knepigt, i typ 10 minuter. det stannar några minuter, backar långsamt tillbaks (wat) och står där i 10 minuter. sen åker det vidare som om inget hänt. vad fan är det om? jag kan inte minnas att jag var på väg till en revolution, men om jag varit det så hade jag varit alldeles för jävla arg för att kunna genomföra den utan distraktioner.

slutsats: sj är folkfiender. kan något göras för att lösa problemet? sannolikt inte, då även bilism är fienden. bussar? går bara sönder när man har bråttom. inga undantag. sannolikt är det frimurare som planerat hela rikets infrastruktur bara för att förhindra någon typ av förändring som förutsätter att folk faktiskt flyttar på sig. förmodligen så var det av denna anledning som internet uppfanns, för att piratpartister och dylikt pack ska kunna skrika skithögt och känna sig mäktiga utan att någon människa med irl-anknytning faktiskt behöver bry sig. av samma anledning så kan vi heller inte rösta via internet, då dylika metoder faktiskt skulle kunna ses som effektiva.

någon annan som har några tankar kring saken?


   
Citera
Ämnesstartare

That pretty much sums up situationen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

What Mow Skwoz said


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

någon annan som har några tankar kring saken?

föreslår att människan slutar kopiera sig eller gör det i sådan utsträckning att befolkningen inte ökar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hänskapt:

föreslår att människan slutar kopiera sig eller gör det i sådan utsträckning att befolkningen inte ökar

jag kan inte påstå att jag ser kopplingen mellan befolkningsökning och/eller mänsklig fortplantning och kollektivtrafik/revolution/kontrarevolution/tågförseningar, men jag utesluter inte att den finns där. vad som är säkerställt är att det faktiskt går att para sig på tåg. men det är inget som jag nödvändigtvis rekommenderar.


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

jag kan inte påstå att jag ser kopplingen mellan befolkningsökning och/eller mänsklig fortplantning och kollektivtrafik/revolution/kontrarevolution/tågförseningar, men jag utesluter inte att den finns där. vad som är säkerställt är att det faktiskt går att para sig på tåg. men det är inget som jag nödvändigtvis rekommenderar.

[bigsmile]

men tänkte bara att det lär finnas resurser nog till att bygga ett fungerande system såvida vi inte blir fler och kräver fler resurser, typ

undrar för övrigt en annan sak, hur ser dina matvanor ut? helt off topic, men hoppas att jag får undra iaf... (anledning subtil i kvadrat)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hänskapt:

men tänkte bara att det lär finnas resurser nog till att bygga ett fungerande system såvida vi inte blir fler och kräver fler resurser, typ

siffrorna håller ju som så, men dagens levnadsstandard i i-länderna är rent absurd, och bör avskaffas snarast, då blir ju siffrorna radikalt annorlunda.

Hänskapt:

undrar för övrigt en annan sak, hur ser dina matvanor ut? helt off topic, men hoppas att jag får undra iaf... (anledning subtil i kvadrat)

lat/pragmatisk vegan, vilket väl i praktiken inte säger jättemycket, egentligen. äter animaliska produkter när det rör sig om kanelgifflar och/eller schweizernöt, och inga alternativ finns enkelt tillgängliga. för detta anklagar jag frimurare och veganer, för att frimurare gör allt för att skydda världsordningen, och för att veganer är för pretto för att äta skräpchoklad. jag tycker att de kan visa lite jävla solidaritet och skapa en marknad för saken.


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

lat/pragmatisk vegan

oki


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nu tycker jag att du irrar bort dig i dina egna tankebanor då din argumentation brister i en viktig punkt: revolutionen kommer att utgå från skåne och det är därför skånetrafiken som teorier om eventuell spårfordonistisk reaktionism borde rikta sig till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

velociped:

revolutionen kommer att utgå från skåne

ofta att det finns någon som har såpass bra koll på skåne att det skulle finnas något att revoltera emot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

ofta att det finns någon som har såpass bra koll på skåne att det skulle finnas något att revoltera emot.

ofta att det finns något område med högre koncentration trasproletära, radikaler och galningar.


   
SvaraCitera