Aviseringar
Rensa alla

anmäla på facebook...


Ämnesstartare

nu är det så att en kille har lagt upp bilder på mig i fb mot min vilja.
Jag anmälde bilderna för typ 2 timmar sedan men när tas bilderna bort??????
FÅR ÅÅÅÅNGEST


   
Citera

Italiiien:

nu är det så att en kille har lagt upp bilder på mig i fb mot min vilja.

säg annars till honom att ta bort dem?
annars får du väl vänta tills facebook orkar ta tummen ur röven och göra något


   
SvaraCitera

Fan vad jobbig du är med dina ickeproblem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

säg annars till honom att ta bort dem?

Han lägger upp bilderna bara för att göra mig arg!!

passaro:

Fan vad jobbig du är med dina ickeproblem.

tyst -.-


   
SvaraCitera

Ring polisen.


   
SvaraCitera

Italiiien:

Han lägger upp bilderna bara för att göra mig arg!!

Detta med att lägga upp bilder på andra mot ens vilja går under en lag jag inte kan namnet på just nu men du kan ju hota med att anmäla honom för det iaf. Vet dock ej om det är straffbart men tror det var det.


   
SvaraCitera

FÅ SE BILDEN


   
SvaraCitera

passaro:

Fan vad jobbig du är med dina ickeproblem.

Knarko:

Detta med att lägga upp bilder på andra mot ens vilja går under en lag jag inte kan namnet på just nu men du kan ju hota med att anmäla honom för det iaf. Vet dock ej om det är straffbart men tror det var det.

Är du säker? Har för mig att jag hört att man får lägga upp bilder lite hur som.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Är du säker? Har för mig att jag hört att man får lägga upp bilder lite hur som.

Var ett tag sedan jag gick webbdesignkursen på gymnasiet 😛 så minns inte exakt men är säker på att man inte får göra det utan tillåtelse. ok man kanske kan ladda upp men ber personen på bilden dig att ta bort så måste du det


   
SvaraCitera

Knarko:

ok man kanske kan ladda upp men ber personen på bilden dig att ta bort så måste du det

ah, skulle kunna stämma, men tror inte att man måste fråga innan å så, skulle bli lite jobbigt för bl a webtidningar och sådant då kan jag tänka mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Detta med att lägga upp bilder på andra mot ens vilja går under en lag jag inte kan namnet på just nu men du kan ju hota med att anmäla honom för det iaf. Vet dock ej om det är straffbart men tror det var det.

Ptja, så snart bilden är uppladdad ägs den av FB. Förmodligen är den utskriven och klar på fjorton olika kontor.


   
SvaraCitera
Åtta

Tänk efter lite själv. Föreställ dig att du driver en sida liknande Facebook. En person lägger upp några bilder, och efter ett tag så får du in ett klagomål där det står att bilderna tillhör någon annan. Vad gör du? Du kan omöjligen veta huruvida detta stämmer eller ej, så varför skulle du ta bort bilderna - bara för att någon random människa påstår sig äga dem?

Sedan tänker du dig att du får in hundratusentals sådana klagomål per dag.


   
SvaraCitera

hota med polisen iaf


   
SvaraCitera

Du kan inte göra något åt det om inte du själv tagit bilderna. Om facebook är snälla tar de bort dem, men det är mycket troligt att de inte gör så då du inte har någon juridisk rätt att kräva det. Fotografen äger rättigheterna osv.


   
SvaraCitera

MEN VISA MIG BILDEN DÅ


   
SvaraCitera