Aviseringar
Rensa alla

Anmäla person som tagit bort ens bdb?


Ämnesstartare

Går det på något sätt att få veta vem idioten är som raderat ens bdb, och kan man isåfall göra en polisanmälan? [mad]


   
Citera

Var det en moderator/någon som "jobbade" för BDB?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet inte vem det var, jag vet bara att min bdb är spårlöst försvunnen nu, men fanns imorse ._.


   
SvaraCitera

Hade du någon form av provocerande bilder? Nakenbilder kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nope, det var mest naturbilder


   
SvaraCitera

Vet inte varför moderatorerna här tog bort svaret, men om det var en moderator på BDB som raderade så kan du inte göra något, förstår inte hur någon som inte jobbar för BDB skulle lyckas göra det. Iofs har jag själv varit med om hackande där (utsattes inte själv dock), så det är inte omöjligt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

AliceT:

Nope, det var mest naturbilder

Tagna av dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan de alls spåra IP-numret på den som raderade min bdb, eller bör jag bara ge upp?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Och ja, de var tagna av mig ._.


   
SvaraCitera

AliceT:

Kan de alls spåra IP-numret på den som raderade min bdb, eller bör jag bara ge upp?

Är nog möjligt, men skulle tro att det är liten chans att du lyckas få det uppklarat. Om det är någon som hackat så brukar de vara duktiga på att inte bli funna. Varför blir du så upprörd, har du lagt upp många bilder?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

AliceT:

Och ja, de var tagna av mig ._.

Låter mysko, speciellt om du inte fått en varning först eller något. Kan hända att du blivit hackad, men förstår inte varför någon skulle hacka just dig. Några misstankar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har haft den i tre år, så det känns aningen bittert. Och jag har ingen aning om vem det kan vara ._.


   
SvaraCitera

AliceT:

Jag har haft den i tre år, så det känns aningen bittert. Och jag har ingen aning om vem det kan vara ._.

Kontakta admins/mods och fråga vad som hände med kontot.


   
SvaraCitera

bdb leds ju iof av gestapo. men i vilket fall så är det ju bättre om du tar upp det med bdb admin.


   
SvaraCitera

Roll on:

, förstår inte hur någon som inte jobbar för BDB skulle lyckas göra det. Iofs har jag själv varit med om hackande där (utsattes inte själv dock), så det är inte omöjligt.

Mods på bdb kan bara ta bort enstaka bilder, inte hela dagboken.

Klart du kan polisanmäla, men chansen att polisen skulle bry sig är ganska liten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spelman:

Klart du kan polisanmäla, men chansen att polisen skulle bry sig är ganska liten.

Detta. Dock så loggas ip;t så om det är någon idiot som har gjort det så kanske admins orkar bry sig.


   
SvaraCitera

Hemlight:

Detta. Dock så loggas ip;t så om det är någon idiot som har gjort det så kanske admins orkar bry sig.

Bdbs admins är inte direkt kända för att bry sig om sina användare, vet flera som fått sina konton raderade och kontaktat bdb som inte gjort ett skit åt det, om du menade som att återställa kontot eller dylikt.


   
SvaraCitera

Tala med någon som modererar bdb istället så de kan lösa problemet.


   
SvaraCitera