Aviseringar
Rensa alla

anmälan


Ämnesstartare

Har kanske blevit anmäld för att ha kört cross är inte helt säker. Men får man veta det eller ? Och kan man typ överklaga om det? Och vad händer om man har kört olagligt? vill inte fråga nån för Har kanske blivit det 


   
Citera

Var körde du? Hur gammal är du? Har du något sorts körkort? 


   
SvaraCitera

Förklara vad som hände lite mer i detalj tack


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Förklara vad som hände lite mer i detalj tack

Men har kört cross i 9år (yamaha yz250f) så den låt mycket. Är 15år. Har en granne som är ganska sur av sig. Har fått skäll av några då och då. Har andra kompisar som kör cross men inte lika mycket, men idag när jag körde så var det en Bil som körde sakta och när ja fot förbi så pekade han mycket. Som Typ lärare gör när man va liten och gjorde nå dumt. Och jag kör ganska mycket trimmad moppe och sånt och kör förde mesta överallt. Har börjat få dom som är sura typ på mig 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Var körde du? Hur gammal är du? Har du något sorts körkort? 

Har nyss tagit moppe kortet och ska ta skoterkortet oxå 


   
SvaraCitera

sahlenaren : Och vad händer om man har kört olagligt? 

böter


   
SvaraCitera
Lenny

Om någon/några har klagat på dig angående crossen, så råder jag dig att sköta dig när du kör, då brukar det inte vara några problem. 
Om du har blivit anmäld kommer du få ett brev om det


   
SvaraCitera

sahlenaren :

Har nyss tagit moppe kortet och ska ta skoterkortet oxå 

En får inte köra 250cc om en är 15 vettu.. Men ja, du är ju straffmyndig iaf, så antar att det kan bli prick i registret och böter. Ännu värre om du råkar köra ihjäl eller skada någon eller något, då täcker inga försäkringar vettu så då kan du i princip bli skyldig att betala massa pengar resten av livet om du inte är rik, samt leva med att du har orsakat stor sorg i ngn familj.. 

Rekommenderar dig ej att köra olagligt i fortsättningen, tag crossen till en bana istället!


   
SvaraCitera

Lenny:
Om någon/några har klagat på dig angående crossen, så råder jag dig att sköta dig när du kör, då brukar det inte vara några problem. 
Om du har blivit anmäld kommer du få ett brev om det


   
SvaraCitera

sahlenaren : Men får man veta det eller ?

Ja, självklart får du veta att du blivit anmäld och ja, du ska kunna överklaga. Sedan om de godkänner överklagan är en annan sak.

Frågan är om dina vårdnadshavare får brevet eller du - då du är under 18 år men samtidigt är straffmyndig. Antar dock att det inte har undgått dina vårdnadshavare att du kört runt olagligt om du kört cross i 9 år. 

Hoppas att allt löser sig och du blir mer försiktig med din körning nu - inte bara för andras skull utan även din egen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

En får inte köra 250cc om en är 15 vettu.. Men ja, du är ju straffmyndig iaf, så antar att det kan bli prick i registret och böter. Ännu värre om du råkar köra ihjäl eller skada någon eller något, då täcker inga försäkringar vettu så då kan du i princip bli skyldig att betala massa pengar resten av livet om du inte är rik, samt leva med att du har orsakat stor sorg i ngn familj.. 

Rekommenderar dig ej att köra olagligt i fortsättningen, tag crossen till en bana istället!

Ja jag vet allt dedär med att köra cross har jättebra kontroll över visst man kan tappa den än hur länge man ha kört. Och 250cc är förlite för mig ska köpa en 525cc och jag kör på banor och jag kör hemma på vägen och Allt sånt. Det är många som inte bryr sig och det finns några som bryr sig. Och jag vet själv att om ja bara gör illa mig och inte är på en bana så täcker inte försäkringen mig. 


   
SvaraCitera