Aviseringar
Rensa alla

Annonser på Ungdomar.se


Smilen
Ämnesstartare

Kan ni ibland få popupfönster på sidan om du loggar in på mobilen? Att det blir svårt att nå sidan?

tips: ladda om Ungdomar så försvinner det.
den skickar en till bettingsite osv. Vad kan det vara?


   
Citera
dwadw

Jag får alltid det när jag försöker använda sidan med mobilen. Det är som att man är på någon skum sida med en massor av virus, fett irriterande är det.


   
SvaraCitera

Nja tveksam men känner igen beteendet. länkas ofta till en annan hemsida som jag brukar besöka men inte besökt med viljan efter att man besökt detta förumet.


   
SvaraCitera

Ja, detta har varit ett problem länge nu och verkar ha just med att logga in från mobilen. Jag gissar på att det är mobila versionen av um som är drabbad. Jag har inte testat men jag gissar att om man väljer "visa datoranpassad webbplats" skulle det inte hända.

Hjärta


   
SvaraCitera

Jag tycks vara den enda som har lite annorlunda erfarenhet av denna förbannade spam & popups.

För det första, 9/10 gånger så besöker jag UM och LOGGAR IN på UM via dator och då händer det ALDRIG att det dyker upp någon spam & popups.

DÄREMOT - besöker jag UM via smartphone (Samsung/Android) så 50/50 av alla gånger så dyker det upp spam/popups. Ska tillägga att jag ALDRIG NÅGONSIN har loggat in på UM, eller någon annan sida heller för den delen via smartphone, utan jag besöker bara sidorna dvs accessar sidorna UTAN att logga in.

Smilen: tips: ladda om Ungdomar så försvinner det.

Eftersom spamsidan dvs popupen dyker upp som en "ny" sida så är det smidigaste att bara stänga ner sidan. UM-sidan ligger ju i vart fall kvar UTAN att man behöver ladda om den.

Smilen: den skickar en till bettingsite osv. Vad kan det vara?

Både betting och porr dyker upp för mig när min smartphone accessar   https://ungdomar.se/forum   vilket är både väldigt märkligt och klart irriterande. Bevisligen ligger det ett script eller körbart program på UMs server som anropar dessa sidor som alltid öppnas i ett nytt fönster, dock bara om man besöker UM via smartphone.


   
SvaraCitera

Gissar att problemet ska vara fixat nu, men skriv ifall det fortfarande skulle vara kvar för någon


   
SvaraCitera