Aviseringar
Rensa alla

Anorektiker...


Ämnesstartare

Godagens. Är lite förvirrad när det gäller ätstörningar och växande..

Jag har alltid trott att man stannar i växten om man väger för lite i puberteten, dvs om man mer eller mindre har ätstörningar. Det har alla läkare och sånt sagt till mej. Men när jag tänker efter så är nästan alla anorektiker jag sett/hört talas om minst 1.70! [surprised]. Jag tycker bara att det är så konstigt liksom.
Jag har själv haft ätstörningar i olika former och jag stannade i växten både på längden och i övrigt i några år, vilket inte alls var kul. Men jag undrar: Växte ni när ni hade ätstörningar? Eller om ni har ätstörningar: växer ni ändå? Eller om ni haft ätstörningar: Fortsatte ni växa på längen när ni blivit normalviktiga? Jag känner mej lite förvirrad. [shake]

Och så en annan sak: Är finnar ett positivt eller negativt tecken? Om man vill vara frisk vill säga. Eller får man finnar om man väger för lite? :S


   
Citera
Jeay_L

greentea:

när jag tänker efter så är nästan alla anorektiker jag sett/hört talas om minst 1.70!

Min äldre brors ex är bra mycket kortare än mig och jag är typ 168 och hon har då haft anorexi, vet inte hur det är nu..

Jag fick typ UNS nångång under 1:an på gymnasiet fast då hade jag ju iofs vuxit färdigt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hmm, finnar får nog alla. Äter man rätt så blir huden bättre tror jag!
Andra som har ätstörningar som är över 1,70 kanske fick sina ätstörningar när dom redan vuxit klart? [smile]


   
SvaraCitera

greentea:

Växte ni när ni hade ätstörningar?

Nah.

greentea:

Fortsatte ni växa på längen när ni blivit normalviktiga?

Ja-adå.


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Ja-adå.

Tror jag, vet ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L:

Jag fick typ UNS nångång under 1:an på gymnasiet fast då hade jag ju iofs vuxit färdigt!

Ja då är det ju klart att man inte stannar i växten, om man växt klart :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yogi:

hmm, finnar får nog alla. Äter man rätt så blir huden bättre tror jag!
Andra som har ätstörningar som är över 1,70 kanske fick sina ätstörningar när dom redan vuxit klart?

Men alltså, jag har hört att svält kan ge finnar. Men samtidigt om puberteten stannar upp så borde ju finnarna försvinna :S


   
SvaraCitera
Jeay_L

greentea:

Ja då är det ju klart att man inte stannar i växten, om man växt klart :p

Kanske därför jag är mobbad för att jag är liten[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

greentea: Fortsatte ni växa på längen när ni blivit normalviktiga?

Ja-adå.

Hur många cm till? Och hur gammal var du när du började växa igen?
Själv har jag inte börjat växa på längden än [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L:

Kanske därför jag är mobbad för att jag är liten[/quot

Men du växte klart innan du blev sjuk om jag förstått rätt? [blush]


   
SvaraCitera
Jeay_L

greentea:

Men du växte klart innan du blev sjuk om jag förstått rätt?

Ja men tänk om jag inte gjort det [cute] Nog för jag är rätt nöjd med min längd skulle t.o.m kunna tänka mig å vara lite kortare!


   
SvaraCitera

Hej greentea! jag heter alex calleson och jag hade anorexi i tre år (blev inlagd sedan och blev frisk) och jag stannade väl inte i växten.. men jag växte inte säörskilt mkt under tiden.

hoppas det svarar på din fråga!

hejdå!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

Hej greentea! jag heter alex calleson och jag hade anorexi i tre år (blev inlagd sedan och blev frisk) och jag stannade väl inte i växten.. men jag växte inte säörskilt mkt under tiden.

hoppas det svarar på din fråga!

hejdå!

Det lät nästan sarkastiskt, men jag hoppas du var seriös^^. Ok det kanske är olika från person till person, och hur allvarlig ätstörning man har..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

greentea:

Men samtidigt om puberteten stannar upp så borde ju finnarna försvinna :S

Nja det tror jag inte [no-no] Puberteten stannar väl inte bara för att man inte äter något?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yogi:

Nja det tror jag inte Puberteten stannar väl inte bara för att man inte äter något?

Det gjorde den iaf för mej.Fick ätstörningar vid 13 års ålder. Växte inget på flera år [n]


   
SvaraCitera