Aviseringar
Rensa alla

anorexia, bulimi?


Ämnesstartare

hej, är en tjej som inte vill äta , fattar inte vad felet är på mig. vill så gärna gå ner i vikt
jag äter inte det känns så.. äckligt och fett att äta.. men ibland måste jag äta för att ingen ska ana något men då spyr jag upp det direkt.
har jag anorexia lr bulimi lr något? lr vad fan är felet.

och jag undrar oxå, är rädd att jag ska svimma om jag inte äter , räcker det om jag bara äter nån vindruva? tack för svar.


   
Citera

Det låter i alla fall som du har någon ätstörning.
Det värsta du egentligen kan göra är att sluta äta. Om du vill gå ner i vikt ska du istället aktivera dig, slutar du äta kan istället må sämre både fysiskt och psykiskt.

Och angående frågan om du kan svimma. Chansen att du svimmar är väldigt stor, det räcker då inte att bara äta vindruvor. Vindruvor innehåller inte det du behöver för att ger dig dina basala energibehov (energi som behövs för att leva).

Jag råder dig att kontakta kurator.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

been there. det bästa du kan göra är att INTE sänka ditt kaloriintag under 1000. Du vill inte hamna i träsket med hetsätning som många andra gör. Ät bra, motionera, sov, var lycklig.

Vindruvor funkar inte i längden, det borde du vara smart nog att fatta.

kramar<3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hej jag är ledsen men det låter som påväg till anorexi. Jag började också där och önskar verkligen att jag gjorde någonting åt det redan då!

Mitt tips är att du börjar med att vara noga med att inte missa någotmål under dagen. Vilket innebär att du 5 gr om dagen ska äta mer än en vindruva. Blir detta svårt kontakta någon som kan hjälpa dig 🙂

Lyckatill [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hejsan! Anledningen till att du känner att mat är motbjudande, är förmodligen för att du intalat dig själv att äcklas av det.
Ät alla måltider så undviker du lättast hetsätning-ångesten. En kvinna behöver 2000kcal om dagen, en vindruva innehåller kanske 4kcal ... krävs många vindruvor då (100g = 75kcal)


   
SvaraCitera

NirvanaGal:

det bästa du kan göra är att INTE sänka ditt kaloriintag under 1000. Du vill inte hamna i träsket med hetsätning som många andra gör.

Vilket hemskt råd att ge till nån som har ätstörningar. Hålla sig över 1000 kcal så man slipper hetsätningar? Pro ana, någon?

grovisjullan:

har jag anorexia lr bulimi lr något?

Du har en ätstörning. Exakt vilken diagnos du har kan en läkare tala om.


   
SvaraCitera