Aviseringar
Rensa alla

Ansiktsmasker


Ämnesstartare

Hej alla hemmaspa-umare! 
Vad för ansiktsmasker brukar ni använda?
I mitt badrumsskåp står nu Pilaten Black Mask, Neutrogena Wash Mask och Formula 10.0.6 Deep Down Detox.
Vetifasen vilken som är bäst men man får nog lenast hud av den sistnämnda tycker jag.

k3g5859


   
Citera
Bell
 Bell

Kokosolja + socker (som peeling) + gurkmeja (ska bleka röda partier) + honung Party


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Deep Down

så förföriska namn Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör egna ansiktsmasker om jag ska använda det. Hade en jättebra peeling förut men tappat bort det 🙁


   
SvaraCitera
Kudhos

loki2011a.jpg?__SQUARESPACE_CACHEVERSION

0/10, skulle inte rekommendera. Varje gång jag använder den så vaknar jag upp någonannanstans och mår jättekonstigt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:
Gör egna ansiktsmasker om jag ska använda det. Hade en jättebra peeling förut men tappat bort det 🙁

Åh glömde att skriva till det! Vet att det finns en massa bra masker man kan tillverka själv. Vad brukar du oftast använda?
Jag brukar använda socker och olivolja som kroppspeeling, men det funkar nog i ansiktet också.

Bell:
Kokosolja + socker (som peeling) + gurkmeja (ska bleka röda partier) + honung Party

Smörjer du in dig med gurkmejan/använder som mask eller är allt en kroppspeeling? mvh trög


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aspirinmask

en från decleor minns ej vad den heter men e jättebra

har testat allt +_+


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Jag brukar använda socker och olivolja som kroppspeeling, men det funkar nog i 

inte socker, för grovt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
loki2011a.jpg?__SQUARESPACE_CACHEVERSION

0/10, skulle inte rekommendera. Varje gång jag använder den så vaknar jag upp någonannanstans och mår jättekonstigt. 

men blir hyn fin??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

inte socker, för grovt

Tycker salt är mycket grövre. Vet att många använder havssalt men det tycker jag är alldeles för grovt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
aspirinmask

mosad värktablett blandat med någonting?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Tycker salt är mycket grövre. Vet att många använder havssalt men det tycker jag är alldeles för grovt.

sockerkorn är ju större än saltkorn

havssalt i ansiktet?


   
SvaraCitera
Kudhos

isola:

men blir hyn fin??

Ja den blir strålande. Men jag gillar inte att få den där blackout:en. Men huden blir asbra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

mosad värktablett blandat med någonting?

brustabletter, har pyttelite vatten på brukar blanda med soygurt man kan ta yoghurt elr honung också 


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

isola:

Åh glömde att skriva till det! Vet att det finns en massa bra masker man kan tillverka själv. Vad brukar du oftast använda?
Jag brukar använda socker och olivolja som kroppspeeling, men det funkar nog i ansiktet också.

Smörjer du in dig med gurkmejan/använder som mask eller är allt en kroppspeeling? mvh trög

Brukar blanda allt och smeta på i ansiktet! Men när jag känner för ansiktsmask så tar jag lite vad jag har faktiskt.. ibland aspirin, som amsi säger, men får dåligt samvete när jag sköljer av ansiktet och det kommer ut i vattnet Ledsen men olivolja/kokosolja + socker är ju magiskt att ha på hela kroppen!

mask.jpg


   
SvaraCitera