Aviseringar
Rensa alla

Ansiktsmasker


Ingen alls. Har aldrig ens provat. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:
Ingen alls. Har aldrig ens provat. 

du borde! du skulle nog gilla pilatens. man låter den torka och sedan drar man den av sig. roligt!

amsi:

brustabletter, har pyttelite vatten på brukar blanda med soygurt man kan ta yoghurt elr honung också 

aha! honung har jag ju hemma. fast c-vitamin som enda brus.

amsi:

sockerkorn är ju större än saltkorn

havssalt i ansiktet?

nej nu uh tänkte jag på kropspeeling här. mjo men jag tycker allt saltkorn är lite hårdare. har aldrig testat vare sig socker eller salt i ansiktet.

Bell:

Brukar blanda allt och smeta på i ansiktet! Men när jag känner för ansiktsmask så tar jag lite vad jag har faktiskt.. ibland aspirin, som amsi säger, men får dåligt samvete när jag sköljer av ansiktet och det kommer ut i vattnet Ledsen men olivolja/kokosolja + socker är ju magiskt att ha på hela kroppen!

mask.jpg

ja det är ju det :/
man borde göra allt själv egentligen. billigare så. jag tänkte köpa en jättedyr peeling innan jag kom att jag kunde göra en själv av grejer jag hade hemma. kände mig så smart som sparade en massa cash där hehe.

sitter nu med deep detox-masken på mig efter att ha ångat ansiktet ovanför kokande vatten. tänkte bifoga en bild men tekniken samarbetade inte riktigt.  kanske ödet inte vill att jag ska visa mig på um.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Åh glömde att skriva till det! Vet att det finns en massa bra masker man kan tillverka själv. Vad brukar du oftast använda?
Jag brukar använda socker och olivolja som kroppspeeling, men det funkar nog i ansikte

Har för mig det var mjölk, honung och socker men är inte helt säker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har en grismask och rosa tigerklänning och en beige bil


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har gurkmejamask ibland, världens bästa!! finns massa tutorials på yt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hello fellow ansiktsmaskare!
Testar nu purifying care från Annemarie Börlind woppwopp


   
SvaraCitera
Exner

isola:
Hello fellow ansiktsmaskare!
Testar nu purifying care från Annemarie Börlind woppwopp

Testade någon svart mask som du rekommenderade. Den var bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Testade någon svart mask som du rekommenderade. Den var bra.

Visst är den! Gillar att erbjuda folk den när de är hemma hos mig och sedan se deras äcklade miner när de ser allt gojs den sugit ut.


   
SvaraCitera
nubbie

isola:  när de ser allt gojs den sugit ut.

Oo vad för någon och var finns den?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Oo vad för någon och var finns den?

https://fyndiq.se/product/383373-pilaten-ansiktsmask-blackhead-10-pack/

finns på ebay också iof


   
SvaraCitera
Exner

isola:

Visst är den! Gillar att erbjuda folk den när de är hemma hos mig och sedan se deras äcklade miner när de ser allt gojs den sugit ut.

Brukar det återgäldas när du besöker folk?


   
SvaraCitera
nubbie

   
SvaraCitera
mwo
 mwo

Honung är alltid nice. Synd att man har slut på aspirin...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mwo:
Honung är alltid nice. Synd att man har slut på aspirin...

Svårt att få bort och ganska rinnigt dock :/ men det är ju antiinflammatoriskt så det ska väl funka.


   
SvaraCitera
mwo
 mwo

isola:

Svårt att få bort och ganska rinnigt dock :/ men det är ju antiinflammatoriskt så det ska väl funka.

Undrar hur man ska få det att bli fastare... Gjorde en ansiktsmask med honung och kanel igår och huden verkar ha lugnat ner sig men det kom överallt. x)


   
SvaraCitera