Aviseringar
Rensa alla

Ansiktsrengöring


Ämnesstartare

Vill ha en ny. Just nu har jag Vichy Purete Thermale One Step Cleanser. Tidigare hade jag den gröna från normadermserien. Jag uppelver att denna inte är tillräcklig och att den andra torkar ut huden alldeles för mycket. Speciellt så här i vintertid. Undrar om ni har något tips på någon annan? Vill inte ha någon från the body shop eller ACO. Men tips på något annat märke? har även testat Make Up Store's och älskar doften och tycker att den verkligen går in i huden när man har tvättat med något annat tidigare. Men om man tar den direkt på make up är den inte särskilt bra. Vill alltså att den skall ta bort make up också, så den skall vara hyfsat stark.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Dear Madame:

den skall vara hyfsat stark.

är det inte så att ju starkare rengöringen är desto mer uttorkande kommer den vara? (kan ha helt fel men det kändes logiskt)

Dear Madame:

testat Make Up Store's och älskar doften och tycker att den verkligen går in i huden när man har tvättat med något annat tidigare. Men om man tar den direkt på make up är den inte särskilt bra.

har du testat att tvätta två-tre gånger när du varit sminkad? den tar iofs slut snabbare åd [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

använder btw nån från neutrogena tror jag, ska springa och kika!

..... neutrogena visibly clear 2-in-1. den är lite lerig i konsistensen och går att använda som mask också. vet inte riktigt hur bra den är på att ta bort mycket smink (om du nu brukar sminka dig mycket, idk) men den funkar när man har lite iaf [smile]


   
SvaraCitera

Apoliva


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

är det inte så att ju starkare rengöringen är desto mer uttorkande kommer den vara? (kan ha helt fel men det kändes logiskt)

Jo, det är väl så generellt. Men borde väl finnas undantag.

enhimmelskdrog:

har du testat att tvätta två-tre gånger när du varit sminkad? den tar iofs slut snabbare åd

Ja, alltså det funkar ju. Men just det jag inte gillar. Och man känner sig renare när man tagit någon som man känner verkligen går in.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Apoliva

Aldrig i livet. Apoliva är det sämsta jag någonsin testat. Skulle ha skrivit in det bland de jag inte gillar. men tack för tipset ändå, antar jag.

enhimmelskdrog:

använder btw nån från neutrogena tror jag, ska springa och kika!

Har hört att den skall vara bra mot pormaskar, men sedan har jag läst att den bara gör det värre också [shake] Har inga problem med finnar, men mina porer är typ stora eller något,...

enhimmelskdrog:

iktigt hur bra den är på att ta bort mycket smink (om du nu brukar sminka dig mycket, idk)

Sminkar mig inte alls nu och känner ändå att den från Vichy nu inte gör rent på allvar liksom. Känns så lam.. Var bra i början. Funderar på att man kanske helt enkelt skulle skifta mellan normaderm och thermal [shake]


   
SvaraCitera

Dear Madame:

Aldrig i livet. Apoliva är det sämsta jag någonsin testat. Skulle ha skrivit in det bland de jag inte gillar. men tack för tipset ändå, antar jag.

Jaha, tycker den är rätt bra. Har du problem med finnar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dear Madame:

Har hört att den skall vara bra mot pormaskar, men sedan har jag läst att den bara gör det värre också

jaaaaa, alltså jag vet inte riktigt om den är bra eller inte för jag märker typ aldrig någon skillnad när jag testar nya saker [tard] tror min hy har blivit lite mindre fet och glansig av den dock. tycker den är smidig eftersom den går att använda som mask också [smile]

Dear Madame:

Funderar på att man kanske helt enkelt skulle skifta mellan normaderm och thermal [shake]

gört [y]


   
SvaraCitera

Dear Madame:

Har inga problem med finnar, men mina porer är typ stora eller något,...

Testa att använda porförminskande ansiktsvatten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Testa att använda porförminskande ansiktsvatten.

Använder det. Dock till och från. Skall nog börja göra det till en vana.

enhimmelskdrog:

tror min hy har blivit lite mindre fet och glansig av den dock. tycker den är smidig eftersom den går att använda som mask också

Ja, det verkar bra. Men får nog gå tillbaka till min frätande normaderm 🙁


   
SvaraCitera

Dear Madame:

Använder det. Dock till och från. Skall nog börja göra det till en vana.

Om du inte har problemhy så är det nog bättre att inte använda något alls, eller bara ibland. Jag tvättar ansiktet med ansiktstvätt varannan dag och får aldrig finnar eller andra problem. (längre)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image​ ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag använder denna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har haft samma problem med rengöring och sånt. Fick en blå flaska från kanebo (säger kanske inte så mycket [cute])

Har inte hunnit använda den så mycket, men den är jätte skön och bra! Så kolla upp den [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image

Använt en massa snoffsiga grejer, men denna är faktiskt bäst.


   
SvaraCitera