Aviseringar
Rensa alla

Ansluta till internet


Testa att byta bandbred i routerns gateway. Du kommer oftast åt den via att skriva in 192.168.0.1 i webbläsaren.


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Jagvillboienhatt: örsta gången datorn ansluter måste hålla in en knapp

Har testat det senaste nu. Inget funkar. Men bara en snilleblixt kom förbi, kan det inte vara så att man måste ansluta med nätverkskabel första gången?

adaq: Testa att byta bandbred i routerns gateway. Du kommer oftast åt den via att skriva in 192.168.0.1 i webbläsaren.

Fast den adressen funkade ej 🙁


   
SvaraCitera

Lounge: Har testat det senaste nu. Inget funkar. Men bara en snilleblixt kom förbi, kan det inte vara så att man måste ansluta med nätverkskabel första gången?

Nej det kommer inte spela någon roll dessvärre. Jag har nog inte några fler uppslag heller, svårt när man inte har grejerna framför sig och kan mecka också. Ledsen

Lounge: Fast den adressen funkade ej 🙁

Han har ingen koll på vad han skriver ändå. Galen


   
SvaraCitera

Lounge:

Fast den adressen funkade ej 🙁

Fast du måste vara ansluten till routern för att komma åt den addressen. Eftersom du inte kan ansluta via wifi så får du använda en eternet kabel eller gå in på den via en annan enhet som kan ansluta till routern


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Jagvillboienhatt: Nej det kommer inte spela någon roll dessvärre. Jag har nog inte några fler uppslag heller, svårt när man inte har grejerna framför sig och kan mecka också.

Du är välkommen hit och volontära HEHE

Nä men tack för hjälpen

Ska nog lösa sig, är inte på mitt klara i huvudet idag så med lite mer tålamod ska nöten nog knäckas

adaq: Fast du måste vara ansluten till routern för att komma åt den addressen. Eftersom du inte kan ansluta via wifi så får du använda en eternet kabel eller gå in på den via en annan enhet som kan ansluta till routern

Fast jag kan ju ansluta så det står "lokalt" liksom. Kan prova med kabel en annan gång.


   
SvaraCitera

Lounge:

Fast jag kan ju ansluta så det står "lokalt" liksom. Kan prova med kabel en annan gång.

Okej så om jag har förståt detta rätt, du kan ansluta till routen. MEN du kommet inte ut på internetetet .ed den utan du kan bara koppla ihop dig med övriga enheter i samma nätverk?


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

adaq: Okej så om jag har förståt detta rätt, du kan ansluta till routen. MEN du kommet inte ut på internetetet .ed den utan du kan bara koppla ihop dig med övriga enheter i samma nätverk?

Ja precis!


   
SvaraCitera

modemet som e paj kske 


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

S3ON:
modemet som e paj kske 

det funka senast idag på den andra datorn


   
SvaraCitera

drivisarna som behöver uppdateras/installeras till nätverkskortet i datorn då kske


   
SvaraCitera

nä testa ansluta manuellt till det trådlösa nätverket 
skriva in nätverksnamn/ssid + lösen o så
o wpa2-personal va

tror de finns nått sånt alternativ i windows iaf 

dåli koll på windows :d

me ja hade fixat de på 2min om ja bott i närheten ba så du vet.. du bord ha flyttat närmre typ? 


   
SvaraCitera

JAG HAR INTE LÄST TRÅDEN... MEN HAR DU STARTAT OM ROUTERN?!?!!?!?!?!?!?!?!!?!?!?!?!?!?


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Fasiken:
nä testa ansluta manuellt till det trådlösa nätverket 
skriva in nätverksnamn/ssid + lösen o så
o wpa2-personal va

tror de finns nått sånt alternativ i windows iaf 

dåli koll på windows :d

me ja hade fixat de på 2min om ja bott i närheten ba så du vet.. du bord ha flyttat närmre typ? 

det här ltåer vettigt

ska prova när jag inte är inne i tiny

jag kanske flyttar närmre nu när jag flyttar två hus bort?? räcker det?

Fantastiskt:
JAG HAR INTE LÄST TRÅDEN... MEN HAR DU STARTAT OM ROUTERN?!?!!?!?!?!?!?!?!!?!?!?!?!?!?

ja för i h-vete!!! och kollat on/off knappen!! och att wifi lyser!!


   
SvaraCitera

Lounge: det här ltåer vettigt

ska prova när jag inte är inne i tiny

jag kanske flyttar närmre nu när jag flyttar två hus bort?? räcker det?

åh tänk om du typ flyttar två tre fyra hus bort varje år

då kanske vi e grannar om typ asmånga år?

kmr komma över hela tiden 


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Fasiken: åh tänk om du typ flyttar två tre fyra hus bort varje år

då kanske vi e grannar om typ asmånga år?

kmr komma över hela tiden

haha <3 när vi är 134 år kanske det är sanning


   
SvaraCitera