Aviseringar
Rensa alla

Ansökt som au-pair i Edinburgh


smisk:

Fast jag är lite knasig, jag älskar att diska, och städa har jag inget emot, så det blir bara skoj

Låter bra. Har träffat åtminstone någon som var besviken över att hon förväntades hålla på med sådant också och inte bara ta hand om barnen.


   
SvaraCitera

Kompis som va au-pair i USA. Hon hamnade hos en rätt "välbärgad" familj om man säger så [wink]. Hon fick asbra betalt och typ passade ungarna lite


   
SvaraCitera

skulle också vilja våga sådana saker....... men har aldrig varit utomlands ens :$$


   
SvaraCitera
smisk
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

ja, det är kalrt [smile] tror de flesta gör det för erfarenheten och inte för pengarna [cute]

Precis [y]

isola:

Då blir ni nog som kompisar!!

Haha, hon är typ lika gammal som min mamma, så jag kommer ju bli mer av ett extra syskon!

Slumpartad:

Ah men det är så det är. Hon kommer någon gång och har tyvärr inge pengar så hon måste betala dig på annat sätt. Åh ja, du vet...

[rolleyes]

mediakatt:

Låter bra. Har träffat åtminstone någon som var besviken över att hon förväntades hålla på med sådant också och inte bara ta hand om barnen.

Mjo, jag är beredd att göra det mesta, faktiskt! Kan ju inte gå runt och slöa hela dagarna [bigsmile]

Skentrevlig:

Hon fick asbra betalt och typ passade ungarna lite

Låter lite för slött för min del [cute]

enhimmelskdrog:

skulle också vilja våga sådana saker....... men har aldrig varit utomlands ens :$$

Det finns ju de som bara söker au-pair i ett par månader, du borde ju nästan ta och kolla upp det! Verkar ju askul.


   
SvaraCitera

smisk:

Mjo, jag är beredd att göra det mesta, faktiskt! Kan ju inte gå runt och slöa hela dagarna

I teorin så skulle jag också vilja vara au-pair ett tag, men i praktiken vore det nog rätt jävligt.


   
SvaraCitera
smisk
Ämnesstartare

mediakatt:

I teorin så skulle jag också vilja vara au-pair ett tag, men i praktiken vore det nog rätt jävligt.

Kan mycket väl vara så att jag målar upp en fantasibild av hur underbart det kommer vara, men jag ser besvikelser i livet som erfarenheter ^^


   
SvaraCitera

smisk:

Låter lite för slött för min del

Hon läste kurser på College samtidigt så hon satt inte och latade sig hela tiden. På så vis fick hon massa vänner osv [cute]


   
SvaraCitera
smisk
Ämnesstartare

Skentrevlig:

Hon läste kurser på College samtidigt så hon satt inte och latade sig hela tiden. På så vis fick hon massa vänner osv [cute]

Ah, låter ju bättre [blush]


   
SvaraCitera

Vill att du ska vara au-pair hos mig. Du verkar så mysig. Är det ok om barnet har fyra ben? [cute]


   
SvaraCitera
smisk
Ämnesstartare

isola:

Vill att du ska vara au-pair hos mig. Du verkar så mysig. Är det ok om barnet har fyra ben? [cute]

Haha, klart [cool]


   
SvaraCitera
smisk
Ämnesstartare

Är faktiskt lite mysig om jag får säga det själv.


   
SvaraCitera

smisk:

Kan mycket väl vara så att jag målar upp en fantasibild av hur underbart det kommer vara, men jag ser besvikelser i livet som erfarenheter ^^

Tänkte för mig, inte för folk i allmänhet. Tror att du kommer gilla det.


   
SvaraCitera
smisk
Ämnesstartare

mediakatt:

Tänkte för mig, inte för folk i allmänhet. Tror att du kommer gilla det.

Hoppas det [bigsmile]


   
SvaraCitera

åh vad roligt!

jag är au pair utanför Genève och jag trivs jättebra med det här jobbet, men det bebor ju mycket på hur familjen man jobbar hos är. vissa familjer ser au pairen som en familjemedlem, vissa ser den som en anställd.
det var svårt i början innan man kommit in i allt, lärt känna familjen, lärt sig hitta och träffat kompisar och jag hade jättemycket hemlängtan, men det har varit SÅ värt det! jag kan ha en svinjobbig dag, och så säger tvillingarna att man är världens bästa au pair och det är så fint.

om du inte är familjens första au pair kan du fråga om du får prata med den som var innan dig. det gjorde jag, och det var jättebra att få höra någon annan berätta om dem.

allt det här har verkligen stärkt mitt självförtroende, att jag vågade åka och stannade kvar. jag har lärt mig så otroligt mycket under den här tiden och fått erfarenheter och upplevelser för resten av livet.

haha okej, det sista lät lite töntigt, men det är sant.


   
SvaraCitera

smisk:

Edinburgh

Hoppas du fattar vad de säger [cute]


   
SvaraCitera