Aviseringar
Rensa alla

Antabus


Ämnesstartare

Funkar det? [sad]

Undrar mest om någon har erfarenhet av dessa piller.


   
Citera
Ämnesstartare

Ja du kan ju inte ens dricka lättöl utan att må piss


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Ja du kan ju inte ens dricka lättöl utan att må piss

Jag dricker inte ens öl. [censur] Kanske bra det...
Har du testat antabus eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zhemchug:

Jag dricker inte ens öl. [censur] Kanske bra det...

Jaha varför ska du äta antabus? Det är väldigt elakt mot levern så du ska ju verkligen vara alkoholist för att görat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Jaha varför ska du äta antabus? Det är väldigt elakt mot levern så du ska ju verkligen vara alkoholist för att görat.

Just därför. Svårt att låta bli, blir alltid för mycket osv. [ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zhemchug:

Just därför. Svårt att låta bli, blir alltid för mycket osv. [ops]

Dricker du varenda dag?

För annars så tycker jag att du ska söka hjälp på annat sätt, ett par tabletter som du inte äter ett särskilt långt tag kommer inte få dig att bli nykterist


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan du vara vettig nog att inte dricka när du tagit antabus så, do it!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Dricker du varenda dag?

För annars så tycker jag att du ska söka hjälp på annat sätt, ett par tabletter som du inte äter ett särskilt långt tag kommer inte få dig att bli nykterist

[ops]

Nej men det är väl inte heller tanken. Blir beroendecentrum också.

Myksa:

Idiot. [zzz]

Ok? Moget. [sad]

Anarkandi:

Kan du vara vettig nog att inte dricka när du tagit antabus så, do it!

Är ju det som är meningen. Ofta man vill dricka när det redan finns risk för leverskador och annat som inte är så kul. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zhemchug:

Är ju det som är meningen. Ofta man vill dricka när det redan finns risk för leverskador och annat som inte är så kul. [wink]

Men du kan inte ens dricka. Dricker du så kommer du må dåligt. Hjärtklappningar, spy. Du kommer inte få ner något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Men du kan inte ens dricka. Dricker du så kommer du må dåligt. Hjärtklappningar, spy. Du kommer inte få ner något.

Det är bara bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zhemchug:

Det är bara bra.

Testa då [y]


   
SvaraCitera

Förstår inte riktigt grejen med antabus. Min käre fader är alkoholist och käkade tydligen antabus när han var yngre. När suget kom så slutade han ju bara att ta tabletterna och efter ett tag kunde han dricka igen.

Zhemchug:

Ofta man vill dricka när det redan finns risk för leverskador och annat som inte är så kul.

För en riktig alkis känns det inte som att det spelar någon större roll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

Förstår inte riktigt grejen med antabus. Min käre fader är alkoholist och käkade tydligen antabus när han var yngre. När suget kom så slutade han ju bara att ta tabletterna och efter ett tag kunde han dricka igen.

Det är ju precis så man inte ska göra. Vet väl att det inte tar bort suget och det kan kännas förjävligt men han borde väl ha haft något annat stöd också?

uppenbar:

För en riktig alkis känns det inte som att det spelar någon större roll.

Är väl dessvärre så men om man väljer att må fysiskt dåligt är man inte särskilt smart...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zhemchug:

Ok? Moget. [sad]

Ja!
Till skillnad från att ta antabus bara för att man inte har en gnutta självdisciplin. Ska du inte skaffa blöja också?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Ja!
Till skillnad från att ta antabus bara för att man inte har en gnutta självdisciplin. Ska du inte skaffa blöja också?

Du förstår inte. Självdisciplin kan jag väl inte påstå att jag saknar helt men medicinen ska vara ett hjälpmedel. Abstinens är inget att leka med. Och vadå blöja? Efterbliven jämförelse. Jävligt omoget av dig.


   
SvaraCitera