Aviseringar
Rensa alla

Antabus


Ämnesstartare

Zhemchug:

Just därför. Svårt att låta bli, blir alltid för mycket osv. [ops]


   
SvaraCitera

Zhemchug:

Är väl dessvärre så men om man väljer att må fysiskt dåligt är man inte särskilt smart...

Lol, ofta missbruk handlar om intelligens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zhemchug:

Är väl dessvärre så men om man väljer att må fysiskt dåligt är man inte särskilt smart...

Missbruk handlar verkligen inte om brist på intelligens. Det är snarare genetiskt och psykiskt betingat isåfall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

...tycker/tror jag iaf.

Kanske uttryckte mig slarvigt, med svårt menar jag givetvis inte att jag inte gör det. Det är bara svårt att avstå helt.

uppenbar:

Lol, ofta missbruk handlar om intelligens.

Men lol nej, menade bara att man kanske redan mår dåligt om man är missbrukare men inte behöver göra det värre genom att ta exempelvis antabus om man verkligen inte vill sluta.

Hovnarren:

Missbruk handlar verkligen inte om brist på intelligens. Det är snarare genetiskt och psykiskt betingat isåfall.

Vet jag mycket väl, för just så är mitt fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag käkar antabus nu, men måste gå till en mottagning för att ta tabletterna så dom vet att man gör det och sådär. Men jag har ju valt själv att ta till antabus, jag tycker det är en bra grej, då vet jag att jag inte kan dricka helt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dragon__:

Jag käkar antabus nu, men måste gå till en mottagning för att ta tabletterna så dom vet att man gör det och sådär. Men jag har ju valt själv att ta till antabus, jag tycker det är en bra grej, då vet jag att jag inte kan dricka helt enkelt.

Så blir det förmodligen för mig med. Tycker bara att det är bra, är ju för lätt att fuska annars om suget kommer och försöker ta över. Verkar funka för dig. Hur länge har du taget det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera

Jag äter antabus just nu, du kan fråga om du undrar något..


   
SvaraCitera

Min farsa käkar antabus[cheers]


   
SvaraCitera

uppenbar:

Förstår inte riktigt grejen med antabus. Min käre fader är alkoholist och käkade tydligen antabus när han var yngre. När suget kom så slutade han ju bara att ta tabletterna och efter ett tag kunde han dricka igen.

Man behöver inte änns sluta med tabletterna, räcker att man dricker citron (y)
i know 🙂


   
SvaraCitera