Aviseringar
Rensa alla

Anti-B-H-Legionen


Ämnesstartare

Här samlas vi och sprider kunskap, budskap och hat om och mot vad kvinnor tvingas ha på sig för att de är av fel kön.

I vårt vackra Europa var det från renässansen till 1800-talet helt ok och till och med uppskattat att kvinnor lät brösten gå helt fria för beskådan av människa(kvinniska), djur och gudar.
Självklart kunde inte det judeokristna gillet tolerera sådan kvinnlig frihet ty de är inte män och således lägre stående, deras kroppar var ett oheligt monumet till antikrist och var en skam att se på, eller ens erkänna dess existens. Kvinnorna fick klä på sig och kring sekelskiftet nittonhundra var förtrycket norm och bysthållaren skapades, ett segermonument över kristendomens kvinnokontroll.

Inte bara var det ett strypkoppel för att hålla kvinnan undergiven, det gavs egenskaper som skulle straffa kvinnorna för deras existens, det mest prominenta är bröstcancer som drabbar 7000 kvinniskor var år, många av dessa pga användandet av BH.

Väl betalda vetenskapsmän konstaterar efter studie att:
"* Women who wore their bras 24 hours per day had a 3 out of 4 chance of developing breast cancer (in their study, n=2056 for the cancer group and n=2674 for the standard group).
* Women who wore bras more than 12 hour per day but not to bed had a 1 out of 7 risk.
* Women who wore their bras less than 12 hours per day had a 1 out of 152 risk.
* Women who wore bras rarely or never had a 1 out of 168 chance of getting breast cancer. The overall difference between 24 hour wearing and not at all was a 125-fold difference."

Vi uppmanar därför alla kvinnor att sluta använda detta plagg, stå upp för ert kön och våga vara vad ni är, inte längre finns det någon kyrklig makt som håller er bundna, inte längre är jämställdhet något tabu.

Om ni pga tyngdrelaterade problem måste använda sådan så bär en fjärdedelsBH, det ger samma stöd men kompromissar inte med er kropp och är förmodligen hälsosammare än en full kupa.

Vi kan, tillsammans, sprida ordet och fria var quinna som lider och låter sig ledas, låt oss synas och agera likt andra anti-klädesplaggsgrupperingar som "päls är mord", kasta infekterade tumörer över de som säljer eller bär plagget, släpp sweatshoparbetarna som syr plaggen fria och vi skall en ljus framtid gå till mötes.


   
Citera
Ämnesstartare

Liebestraum:

fjärdedelsBH

Känner spontant att mina bröst skulle hoppar ur en sådan (har inte ens sett sådana i min storlek)[tard] och skulle jag gå utan BH skulle jag garanterat få ont i ryggen.

Nä, är hjärntvättad och ansluter mig icke [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Känner spontant att mina bröst skulle hoppar ur en sådan

Slå ett rep över bringan i lämplig höjd då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

Slå ett rep över bringan i lämplig höjd då

[sad]


   
SvaraCitera

hahaha, helt älskvärt <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

ps. skulle ej tacka nej om du kom hem till mig och brände mina bh:ar, bara så att du vet [wink] ds.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

ps. skulle ej tacka nej om du kom hem till mig och brände mina bh:ar, bara så att du vet [wink] ds.

vill ge dig ryggvärk baby [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

vill ge dig ryggvärk baby

[wink][wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BonnieVega:

hahaha, helt älskvärt <3

Är 75% seriös, men om jag skrivit något allvarligt skulle jag vara mansgris etc.


   
SvaraCitera

Vill ha min behå för fan. Har stora bröst och tycker inte att det är skönt att gå utan. Vill kunna skutta runt utan att få ont.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Vill ha min behå för fan. Har stora bröst och tycker inte att det är skönt att gå utan. Vill kunna skutta runt utan att få ont.

Men smärtan i din själ och identitet? Hör du till dem som döljer den med SSRI och lever ett liv i arrogans?


   
SvaraCitera

Liebestraum:

Men smärtan i din själ och identitet? Hör du till dem som döljer den med SSRI och lever ett liv i arrogans?

Tycker inte att behån påverkar min själ och identitet. Den avlastar mig. Och det är jag tacksam för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Tycker inte att behån påverkar min själ och identitet. Den avlastar mig. Och det är jag tacksam för.

En cysta kommer din väg, kvinnohatare


   
SvaraCitera

Liebestraum:

En cysta kommer din väg, kvinnohatare

Jag älskar kvinnor mer än vad du någonsin kommer göra. Inte kallar du mig för kvinnohatare, din jävla skäggtölp!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bär inte BH och vill tacka för ert stöd.

mvh
rolig


   
SvaraCitera