Aviseringar
Rensa alla

Anti-gay kompis?


Amand
Ämnesstartare

Nu är det så att jag har tröttnat på att låtsas som ingenting runt henne eftersom jag har lite svårt att slappna av runt personer där jag måste låtsas vara något jag inte är. Min läggning är öppen för alla som frågar, och självklart mina vänner. De har aldrig gjort någon grej av det och det gör att jag kan slappna av runt dem och inte är lika besserwisser-aktig.

Jag började gymnasiet i höstas och träffade då den här tjejen. Jag hoppades på att hon skulle vandra vidare till någon annan så att jag skulle slippa det här problemet, men så blev det uppenbarligen inte. Tjejen är helt ok egentligen, det är bara det att hon anser att, väldigt förenklat, hela hbtq-samhället är äckligt. Någon som vet hur man talar om för en sådan person att man är så gott som gay? Jag vill inte att hon ska dra på grund av det. Det underlättar ju inte riktigt heller att hon pratar "religion-språk" och jag inte delar hennes tro.

Någon med erfarenhet av detta som vet hur man löser det på ett bra sätt? [smile]


   
Citera

Det bästa är att du är ärlig.

Ärlig på ett icke-dömande sätt. Du tycker inte om att hon (indirekt) dömer dig, så...

Du kanske kan flika in vid nåt tillfälle (helt non-judgementally) nån anekdot om nån tjej eller flickvän du har/haft.

Till exempel:

"Haha! Så var det för mig med.När jag träffade Anna hade jag ingen tanke på att jag skulle bli ihop med henne då. Men så blev jag kär och..."

"Nä, jag har inte pojkvän. Men jag är kär och är i ett lyckligt förhållande. Petra och jag har varit ihop i sex månader nu"

Ungefär så.

Försök att vara bättre än henne. Det vill säga, behandla henne med den respekt du önskade hon behandlade dig med.

Detta är också bästa sättet att vara politisk också (haha). Hon kommer då märka att du inte är en äcklig flata som äcklar ner sig med varenda tjej hon ser.Utan att du är en normal tjej, med normala åsikter och normala värderingar och normalt allt. Är du "egen" så är det ju för att du är du och inte att du gillar tjejer.

Så i sammanfattning:

Värdera inget hon säger (om det inte är personligt kränkande trots att hon vet var du står)

Var artig och ärlig (men håll hårt på det du inte vill prata om*)

* Saker du inte behöver prata om är ju t ex sex och annat rent privata saker


   
SvaraCitera

Amand:

Jag vill inte att hon ska dra på grund av det.

Det kan du inte göra någonting åt.. Berätta och låt henne ta egna beslut. [y]


   
SvaraCitera

Hångla upp henne.


   
SvaraCitera

Nachac:

Hångla upp henne.


   
SvaraCitera

Slumptard:

Nachac: Hångla upp henne.


   
SvaraCitera
sincan

with satan and victorious weapons![cool]


   
SvaraCitera

Nachac:

Hångla upp henne.

emilsh:

Slumptard: Nachac: Hångla upp henne.

Slumptard:

Nachac: Hångla upp henne.

Palla uppmana till övergrepp, jävla vider. [shake]


   
SvaraCitera

Amand:

öser det på ett bra sätt? [smile]

Håller med "jason" i fulla drag [y]

Sedan tycker jag. Om hon verkligen är din vän, så ska det inte vara något problem! Då accepterar hon dig som du är [smile] Så OM hon drar för att du gillar tjejer, är hon ändå inte någon vän att ha anser jag, vad tycker du? Då är det hennes förlust och inte din.

Tänker också. Hon kanske tycker det är äckligt för att hon tror att alla lesbiska raggar på allt kvinnligt de ser? Hon kanske får sig en tankeställare när hon inser att det faktiskt inte är så!


   
SvaraCitera

Animal Liberation:

Palla uppmana till övergrepp, jävla vider. [shake]

Brist på humor leder till markant mycket mer elände i världen än "uppmuntrande till övergrepp."


   
SvaraCitera
Amand
Ämnesstartare

Bl0cket:

Hon kanske tycker det är äckligt för att hon tror att alla lesbiska raggar på allt kvinnligt de ser?

tyvärr inte, hon tycker så för att gud skapade man och kvinna för att man och kvinna ska vara ihop... 🙁 tror själv inte på gud, vilket inte riktigt underlättar...

Men tack för alla svaren, får se hur det går när hon kommer tillbaka nästa vecka 🙂 Kanske kan nämna att en annan anledning än just den att hon faktiskt kan va kul att snacka med, är att om hon går så finns det risk för att lärarna tror att vi fryser ut henne :/


   
SvaraCitera

Berätta för henne så hon ändrar sig.


   
SvaraCitera

Nachac:

Brist på humor leder till markant mycket mer elände i världen än "uppmuntrande till övergrepp."

Det är väl du som har brist på humor som måste gå till att skämta om övergrepp.


   
SvaraCitera

Ibland blir jag också lätt avstött av lbgt-"världen", men sedan kommer jag på att det blott är en liten del av samtliga lbgt-människor.

Animal Liberation:

Det är väl du som har brist på humor som måste gå till att skämta om övergrepp.

Nope.


   
SvaraCitera

Animal Liberation:

Det är väl du som har brist på humor som måste gå till att skämta om övergrepp.

Invalidt påstående. Hade jag haft brist på humor hade jag antagligen inte förstått det humoristiska i påståendet och därmed inte fällt det. Med andra ord:

Homunculi:

Nope.


   
SvaraCitera