Aviseringar
Rensa alla

Anti-gay, Pro-straight parad i Frankrike.


Ämnesstartare

I Paris så kom 500 000 människor.
I Bordeaux dök det upp 30 000 människor.

PROTEST-51014e.jpg
381139_Paris-protest.jpgchildren-m.jpg

Kommentarer på detta? Vidrigt gjort?


   
Citera
Ämnesstartare

tumblr_my4oequabL1slwgxso5_400.gif


   
SvaraCitera
mynona

Pro-straight vet jag inte vad det är eftersom tolerans för gaysex inte innebär att man inte får vara straight, men ja naturligtvis är det vidrigt och oetiskt att vara anti-gay eftersom man då inte nöjer sig med att bestämma över sitt eget sexliv utan också vill styra över andras och förbjuda en sexualitet trots att den inte skadar någon. Naturligtvis är det skamligt och bör också anses vara det för samhällsutvecklingens och den allmänna etikens skull


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle vilja läsa mer kring arrangemanget innan jag uttalar mig egentligen. Men spontant har jag inget emot att det finns en parad av det här slaget för vanligt folk som en motvikt till "pride". Acceptansen för homosexuella har övergått till ett främjande av allehanda perversiteter, och för dem som inte vill infinna sig i detta väntar skampålen.  


   
SvaraCitera

Välbehövlig motvikt till den överdrivna bögpropagandan som visar att folk tröttnat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bertrimmarpåstjärt:
Välbehövlig motvikt till den överdrivna bögpropagandan som visar att folk tröttnat.

HBT personer kanske har tröttnat på hetropropagandan? Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing:

HBT personer kanske har tröttnat på hetropropagandan? Blink

Men de är också i klar minoritet.

Folket i Frankrike har väl börjat ledsna på hetsen att alla ska hylla HBTQ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Men de är också i klar minoritet.

Folket i Frankrike har väl börjat ledsna på hetsen att alla ska hylla HBTQ.

Hur skulle du veta hur det är att vara en minoritet? Skulle anta att du är vit och hetro och det är inte direkt en minoritet...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing:

Hur skulle du veta hur det är att vara en minoritet? Skulle anta att du är vit och hetro och det är inte direkt en minoritet...

Varför ska jag veta det? I en demokrati är det minoriteterna som får anpassa sig efter majoriteten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Varför ska jag veta det? I en demokrati är det minoriteterna som får anpassa sig efter majoriteten.

Oj ursäkta? Menar du att Sverige är en demokrati? Haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Majoriteten verkar ju vara gamla gubbar. Så samma sak hade hänt här med om inte våra gamla gubbar var så lata. Men som tur är så är den generationen snart förflyttad till en etta med jordvärme.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fransmännen är i allmänhet ganska kända för att vara konservativa, inte speciellt förvånande (även om det är tråkigt naturligtvis). 


   
SvaraCitera

aristoteles: förflyttad till en etta med jordvärme.

Fint uttryck 🙂


   
SvaraCitera

äckligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

:SS


   
SvaraCitera