Aviseringar
Rensa alla

Anti-skola. Hoppa av gymnasiet?


Ämnesstartare

Du låter riktigt liberal i det du skriver![y]


   
SvaraCitera

Dumt att hoppa av. Vad ska det bli av dig? Toalettskurare på McDonalds?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

håll det då i din blogg, inte på ett diskussionsforum

Jag får uttrycka mina tankar och åsikter precis vart jag vill 🙂 Allra helst i forum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Har hört att blogginlägg hör hemma i bloggar, inte i diskussionsforum.
Varsågod.

Du förstår att ibland kanske jag jätte gärna provocerar just sådana som dig till att skriva, än att inte veta om någon läser alls 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spaceFlea:

Dumt att hoppa av. Vad ska det bli av dig? Toalettskurare på McDonalds?

Konkret exempel på hur sjuk skolvärlden är. Har de fått dig att tro att utan skolan blir du en toalettskurare? Ytterst synd för dig. Men jag har lite starkare självförtroende i vad jag klarar av och ser lite fler vägar i livet än så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemannen:

Du låter riktigt liberal i det du skriver![y]

Okej? Vet inte riktigt om jag ska se det som något positivt eller negativt.


   
SvaraCitera

Isabelle021:

Du förstår att ibland kanske jag jätte gärna provocerar just sådana som dig till att skriva, än att inte veta om någon läser alls 🙂

[zzz]


   
SvaraCitera

Isabelle021:

Konkret exempel på hur sjuk skolvärlden är. Har de fått dig att tro att utan skolan blir du en toalettskurare? Ytterst synd för dig. Men jag har lite starkare självförtroende i vad jag klarar av och ser lite fler vägar i livet än så.

Visst kan du säkert bli ngt bättre än så, men du spolar ju bort en massa bra möjligheter till en bättre framtid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mablethorpe:

Det där var inte så mycket till diskussionsunderlag. Exakt vad är det som gör att skolan inte fungerar för dig?

Behöver inte vara diskussionsunderlag för att skapa en forumtråd, i vilket fall är det inget jag kan förutspå innan.. vad folk vill diskutera och inte. Jag ville uttrycka mig och försäkra mig om att det når ut.

Varför den inte fungerar har jag inte skrivit ut konkret, för att det inte är något konkret. Jag finner ingen trygghet helt enkelt. Ingen miljö där jag får utrymme att komma fram och vara mig själv, därför blir det också svårt att möta andra.. och samspel med andra människor är en förutsättning för att klara sig bra i skolan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spaceFlea:

Visst kan du säkert bli ngt bättre än så, men du spolar ju bort en massa bra möjligheter till en bättre framtid.

Hur vet du det? Att skolan ger mig bra möjligheter för en bra framtid? Jag upplever min skolgång på gymnasiet som ett avbrott i min utbildning, då är det svårt att se på det så.


   
SvaraCitera

Isabelle021:

Du förstår att ibland kanske jag jätte gärna provocerar just sådana som dig till att skriva

Du provocerar inte, du är bara korkad[zzz]


   
SvaraCitera

Isabelle021:

Hur vet du det? Att skolan ger mig bra möjligheter för en bra framtid?

För att du utbildar dig till det du vill bli.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

[zzz]

aw 🙂


   
SvaraCitera

QQ


   
SvaraCitera

Isabelle021:

Jag får uttrycka mina tankar och åsikter precis vart jag vill 🙂 Allra helst i forum.

Tips: det brukar hjälpa att faktiskt ha några tankar eller åsikter att uttrycka [smile]


   
SvaraCitera