Aviseringar
Rensa alla

Anti-sociala medier - människor, finns det några?


Ämnesstartare

Jag har på senare tid känt mig väldigt trött på den här digitala världen vi lever i. 

Med alla sociala medier och hur mycket tid vi lägger ner på det. Har precis börjat jobba och tanken är att spara för att resa utomlands. Just nu vill jag bara börja om och skaffa mig nya vänner och ett nytt liv utomlands. 

Finns det folk därute som är lite anti sociala medier och hellre njuter av djupa samtal, aktiviteter och naturen? Kommentera! (Men med undantag för UMO såklart).


   
Citera
Ämnesstartare

de flesta gillar väl djupa samtal, aktiviteter och naturen mer än socuala medier 

men det är rutin, vardag med sociala medier

du vill ha ett mer spännande liv bara?


   
SvaraCitera

Sandra22:
Jag har på senare tid känt mig väldigt trött på den här digitala världen vi lever i. 

Med alla sociala medier och hur mycket tid vi lägger ner på det. Har precis börjat jobba och tanken är att spara för att resa utomlands. Just nu vill jag bara börja om och skaffa mig nya vänner och ett nytt liv utomlands. 

Finns det folk därute som är lite anti sociala medier och hellre njuter av djupa samtal, aktiviteter och naturen? Kommentera! (Men med undantag för UMO såklart).

Äntligen en Jordnära tjej <3 
Jag lever hellre ut mig i den verkliga världen än på nätet. Naturens fönster är bortom all fantasi än för en gamer som sitter bakom sin skärm. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Använder i princip bara mail och irc. Och linkedin för jobb.


   
SvaraCitera
reben

den riktiga världen e ute data e inne!!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De som är över 16 typ..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har aldrig använt facebook, känns rätt bra. De flesta verkar ju mest känna stress och irritation över det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:
Har aldrig använt facebook, känns rätt bra. De flesta verkar ju mest känna stress och irritation över det.

blir lite blunda för verkligheten, stoppa huvudet i sanden osv 

men åas har det nog fördelar i form av bättre fokus


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas:
De som är över 16 typ..

är det inte snarare folk 20-35 idag som är helt nojiga kring sociala medier medan yngre och de som ej fötts än har och/eller kommer att ha en mer avslappnad jordnära inställning till teknologin?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Good for you. Men jag håller med, absolut. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.:

blir lite blunda för verkligheten, stoppa huvudet i sanden osv 

men åas har det nog fördelar i form av bättre fokus

Du menar att facebook är "verkligheten"? Det är bara ett medium, som dessutom mest reitererar information från andra medier.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Du menar att facebook är "verkligheten"? Det är bara ett medium, som dessutom mest reitererar information från andra medier.

medier är ju en del av verkligheten. åtminstone så är mediets påverkan på människor och samhället en del av verkligheten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.:

medier är ju en del av verkligheten. åtminstone så är mediets påverkan på människor och samhället en del av verkligheten.

Allt är del av verkligheten, så allt du inte har insyn i är att blunda för verkligheten.
Alla människor blundar för vissa saker, även du ty man kan omöjligen ha insyn i allt.

Så nej, jag skulle inte påstå att jag blundar mer än någon annan, jag väljer bara bort en specifik teknik för jag gillar inte hur den är implementerad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Allt är del av verkligheten, så allt du inte har insyn i är att blunda för verkligheten.
Alla människor blundar för vissa saker, även du ty man kan omöjligen ha insyn i allt.

Så nej, jag skulle inte påstå att jag blundar mer än någon annan, jag väljer bara bort en specifik teknik för jag gillar inte hur den är implementerad.

ja det är klart, min poäng består inte i att sociala medier existerar (det gör det totalt ointressanta gasmolnet Q8163-8274 i galax B9801378 också) utan i att sociala medier är viktiga och angelägna för människor och präglar den mänskliga tillvaron idag och i framtiden. de är alltså viktiga för omvärldsorientering. många saker man blundar eller sorterar bort för kan vara oviktiga för omvärldsorientering. hade du nämnt något sådant hade jag inte haft någon invändning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.:

ja det är klart, min poäng består inte i att sociala medier existerar (det gör det totalt ointressanta gasmolnet Q8163-8274 i galax B9801378 också) utan i att sociala medier är viktiga och angelägna för människor och präglar den mänskliga tillvaron idag och i framtiden. 

Innan klarade man ju sig gott och väl med endast nyheterna på TV och aftonbladet på datorn. Varför ska man ha 50 "medie" appar bara för att få veta när och var Pelle tappade sin plånbok. 


   
SvaraCitera