Aviseringar
Rensa alla

Antidepressiva


Ämnesstartare

Hur svårt är det att få antidepressiva utskrivet på BUP?


   
Citera

beror väl på om man behöver dem eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om man faktiskt behöver dem [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aslätt.


   
SvaraCitera

Inte svårt, om man behöver dem. De erbjöd mig piller på en gång när jag kom för en lång tid sedan, utan att ens föreslå nån annan behandling innan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Taktak! [bigsmile][cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är ju bara att gå i närheten så slänger dem skiten efter än sen..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

är ju bara att gå i närheten så slänger dem skiten efter än sen..

Haha, hur menar du? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mushimush:

Haha, hur menar du?

nio av tio gånger som man talar med en psykolog eller en läkare och säger att man mår psykiskt dåligt och vill ha vård så säger dem "ta den här tabletten, den är lugnande, så ska du se att det kommer bli bättre"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

nio av tio gånger som man talar med en psykolog eller en läkare och säger att man mår psykiskt dåligt och vill ha vård så säger dem "ta den här tabletten, den är lugnande, så ska du se att det kommer bli bättre"

Jag ska till BUP första gången på måndag och träffa kurator och sånt. Dem kastar piller till höger och vänster för dem knappt har tid för en. Det är dock jobbigt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mushimush:

Dem kastar piller till höger och vänster för dem knappt har tid för en. Det är dock jobbigt..

ja pillren gör trotts allt inget för att förbättra något, men det är en del av de samhälle vi lever i att dem inte har tid för en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mushimush:

Haha, hur menar du? [smile]

Att dom tvingar ner tabletter i alla som kommer dit mer eller mindre. Jag behövde inte säga att jag ville prova antidepp. Efter någon månad sade min psykolog typ: "Antidepp är ett alternatvi som fungerar ibland."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ju bra för dem som det fungerar för. Jag tänker prova det men om jag mår sämre tänker jag fan sluta med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Att dom tvingar ner tabletter i alla som kommer dit mer eller mindre.

skeptisk chib är skeptisk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Confundus:

skeptisk chib är skeptisk

Med rätta, det fungerar nog inte så överallt, men det jag försökte beskriva var min erfarenhet, och den säger att alla jag vet som varit på samma BUP som jag har fått antidepp. Och tvingar är ju inte heller ett korrekt ordval.


   
SvaraCitera