Aviseringar
Rensa alla

Antifeminister som hånar feministers kroppar


Ämnesstartare

ja, det låter dumt. 

/"diskussion"


   
SvaraCitera
Exner

Bitterfnitter:
En grej som är rätt motsägelsefull är folk som inte vill kalla sig feminister för att "samhället redan är maximalt jämställt" och sedan hånar feministers kroppar och utseende för att trycka ner dem. Ett väldigt vanligt fenomen tyvärr. De bevisar ju bara själva att feminismen behövs... Tänk på det....diskutera.

Vill feminismen neka mig rätten att håna andra människor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
Kommer alltid finnas jobbiga människor

nawRodnar

ont;
det är feminister som trycker ner kvinnor, säger att de är förtryckta och inte kan åstadkomma något själv, snacka om att underminera dem. Och är man snygg så är man bara en skyltdocka för patriarkatet.

Dvs, feminism ska utrotas


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Antifeminister som jag hånar aldrig andra människor, och vi diskriminerar inte varandra utifrån kön och hudfärg som feminister gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bitterfnitter: Antifeministiska män ÄLSKAR att håna normbrytande ickemanliga feministers kroppar. Nej, det blir inte värre än att håna vilken tjejs kropp som helst, men det är så skevt att de först säger att feminismen inte behövs pga redan jämställt, och direkt efter utnyttjar patriarket genom att objektifiera kvinnor.

Du svarade inte på min fråga - min fråga är hur en typisk feminists kropp är, vad är det som gör en kropp till en "feministkropp" eller till en "manlig kropp"?

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Du svarade inte på min fråga - min fråga är hur en typisk feminists kropp är, vad är det som gör en kropp till en "feministkropp" eller till en "manlig kropp"?

Har du inte sett en typiskt ful feminist någon gång? precis sådan ser dem ut.

Men annars kan du föreställa dig en karikatyr av din egna farmor. Magerlagd, en retro kofta, zingo-bottnar glasögon, en av agatha christies mindre kända titlar i knät (så att du ger ett intryck av att vara ett "fan") , en modifierad pottfrilla. typ så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: I dag, 00:58
Säkert efterbliven fråga, men det skiter jag fullständigt i - på vilket sätt utmärker sig en feminists kropp rent generellt

Den tillhör en feminist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk: Exakt vilka personangrepp det handlar om är enligt mig inte särskilt relevant, och om man lyckas övertyga de få män som enbart kollar på utseende att inte göra det (vilket i sig känns som ett relativt orealistiskt mål, men det är en annan fråga), skulle det bara resultera i att de kommer med en annan typ av personangrepp.

Fast vissa typer av personangrepp talar om att individen eller gruppen som uttalar förolämpningarna har vissa värderingar - värderingar som i vissa fall kan kategoriseras antifeminstiska och förminskande. Alltså blir stilen på förolämpning relevant för att förstå vilka underläggande attitydproblem som uttrycks och också vad som behöver bekämpas för ett mindre angreppsfyllt samhälle. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Den tillhör en feminist.

Men ååÅÅåhhhhGalen

Weeaboo: Har du inte sett en typiskt ful feminist någon gång?

Nej. Eller jo kanske, jag vet inte med tanke på att jag inte vet vad en "typiskt ful feminist" är.

Weeaboo: precis sådan ser dem ut.

Hur? Det är detta jag undrar.

Weeaboo: Men annars kan du föreställa dig en karikatyr av din egna farmor.

Weeaboo: Magerlagd, en retro kofta, zingo-bottnar glasögon, en av agatha christies mindre kända titlar i knät (så att du ger ett intryck av att vara ett "fan") , en modifierad pottfrilla.

Förstår inte riktigt vad just min avlidna farmor har med detta att göra och varför du drog in henne i detta men aa visst.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Weeaboo: Har du inte sett en typiskt ful feminist någon gång?

Nej. Eller jo kanske, jag vet inte med tanke på att jag inte vet vad en "typiskt ful feminist" är.

Weeaboo: precis sådan ser dem ut.

Hur? Det är detta jag undrar.

Weeaboo: Men annars kan du föreställa dig en karikatyr av din egna farmor.

Weeaboo: Magerlagd, en retro kofta, zingo-bottnar glasögon, en av agatha christies mindre kända titlar i knät (så att du ger ett intryck av att vara ett "fan") , en modifierad pottfrilla.

Förstår inte riktigt vad just min avlidna farmor har med detta att göra och varför du drog in henne i detta men aa visst.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Vill feminismen neka mig rätten att håna andra människor?

Utseende och objektifiering, ja? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Du svarade inte på min fråga - min fråga är hur en typisk feminists kropp är, vad är det som gör en kropp till en "feministkropp" eller till en "manlig kropp"?

Hjärta

En feministkropp är en kropp som tillhör en feminist?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Weeaboo:

Har du inte sett en typiskt ful feminist någon gång? precis sådan ser dem ut.

Men annars kan du föreställa dig en karikatyr av din egna farmor. Magerlagd, en retro kofta, zingo-bottnar glasögon, en av agatha christies mindre kända titlar i knät (så att du ger ett intryck av att vara ett "fan") , en modifierad pottfrilla. typ så.

Jag är feminist och jag är jävligt snygg, du kan verkligen inte föreställa dig (till och med norm-snygg!!)


   
SvaraCitera
Exner

Bitterfnitter:

Utseende och objektifiering, ja? 

Vilka saker är acceptabelt att håna hos andra människor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Vilka saker är acceptabelt att håna hos andra människor?

Helst ska man väl försöka att håna andra människor så lite som möjligt? Men beteende (dock absolut inte om det handlar om diagnos/funktionsnedsättning), som om någon säger något en själv definierar som korkat kan man håna till en viss gräns.


   
SvaraCitera